ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
علیرضا سمیعی روزنامه نگار و کارشناس شناخته شده روابط عمومی که مدتی است به کانادا مهاجرت کرده با انتشار ۲ پست در شبکه اجتماعی خود به تحلیل خریدهای هیجانی مردم این کشور بعد از شیوع کرونا پرداخته و تفاوت مدیریت این ترس را در دو کشور زیر ذره بین نقد قرار داده است.
به گزارش کاماپرس، سمیعی در اولین پست خود با انتشار تصویری از قفسههای خالی یک فروشگاه زنجیره ای معروف در کانادا، نوشت:
ترس!
انسان ذاتا موجودی ترسوست .ترس از موجودی ناشناخته، ترس از یک بیماری
جدید، ترس از وضعیت غیرمترقبه، ترس از چند هفته تعطیلی که احتمالا تمدید
میشه.همه این ترسها در کنار هم سبب شده، ملت کف فروشگاهها رو جارو کنند.
هرچقدر هم موجودی انبارها در قفسهها قرار بگیرند، کارکنانش بیوقفه درحال
بردن کارتنهای خالی و آوردن جنس جدید باشند، باز هم قفسههای خالی به چشم
میآید.
مردم دستمال توالت میخرند، کنسرو، ماکارونی، کُرنفِلِکس و البته آرد و
سیبزمینی .در عوض کمتر کسی دیدم لباس بخره ولو قیمتها تا هشتاد درصد تخفیف
خورده باشه. در این مدت سیصدونودسهروزی که ساکن کانادام، تا امروز
همچین قفسههای خالیای در فروشگاههای والمارت ندیده بودم.
با یکی از دوستانم که حدود دهساله ساکن کاناداست هم حرف میزدم، میگفت تا حالا همچین وضعی ندیده بوده… انگار واقعا دوره عجیب و جدیدی در سراسر دنیا آغاز شده، دورهای که مردم ترجیح میدهند کرونا بگیرند، اما موجودی دستمالتوالتشان تکمیل باشد!!!
سمیعی در پست دوم خود که به فاصله یک روز از پست قبلی منتشر شد، نوشت:
مدیریت ترس!
بعد از پست دیشب، پیامهای زیادی گرفتم که اونجا که بدتر از ایرانه و مقایسههایی کردند رفقا… دیشب هم نوشتم که تفاوت اینجا و اونجا در یک بخش مهم و حیاتیه و اون، مدیریت مناسبه. اینجا هرچیزی نداشته باشند، مدیریت رو خوب بلدند. این دو تا عکس رو ببییند تا متوجه شید چرا ایران قدرتمند به این حال و روز افتاده و کانادا شده کعبه آمال بسیاری افراد.
شرح عکس اول: فروشگاهکندینتایر مشتری زیاد وایساده بوده، نچیدند تو قفسه ها، همینجور با چرخ گذاشتند وسط فروشگاه ملت بردارن!
شرح عکس دوم: توزیع مایع ضدعفونی کننده، ماسک و الکل در فروشگاههای کوچکتر سطح شهر
شرح عکس سوم: محدودیت برای خرید در حد نیاز برای جلوگیری از انبار خانگی.