دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

خداوندا به کرم و بزرگواریت باران رحمتت را بر ما نازل بفرما

وضعیت بارندگی کشور از اول مهر تا 26 مهر سال آبی 94-95

 
 
ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر لغایت 26 مهر سال آبی 94-95 بالغ بر 8 میلیمتر می‌باشد. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( 6 میلیمتر) 33 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 10 میلیمتر) 20 درصد کاهش نشان می‌دهد. ضمناً حجم بارش اول مهر تا پایان 26 مهر معادل 13.184 میلیارد مترمکعب می‌باشد.
جدول شماره (1) و (2) میزان ریزشهای جوی مهر تا پایان 26 مهر سال آبی 94-95 را در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته همین دوره و درصد افزایش یا کاهش آن را در سطح کشور به تفکیک 6 حوضه آبریز اصلی و حوضه‌های آبریز درجه دو(سی‌گانه) نشان می‌دهد.


جدول شماره ( 1) : ارتفاع ریزش های جوی از مهر تا 26 مهر سال آبی  94-95
ومقایسه آن با دوره مشابه سال گذشته و متوسط دراز مدت به تفکیک حوضه های 6 گانه

میزان بارش اول مهر تا 26 مهر (میلیمتر)

حوضه آبریز اصلی

میزان حداقل و حداکثر بارندگی ثبت شده در سال آبی جاری از اول مهر تا 26 مهر (میلیمتر)  درصد اختلاف نسبت به متوسط
درازمدت
سال آبی
93-94
سال آبی
94-95
نام استان حداقل بارندگی ثبت شده نام ایستگاه نام استان حداکثر بارندگی ثبت شده نام ایستگاه متوسط درازمدت سال آبی
93-94
کردستان 2.5 سلامت آباد مازندران 582 رامسر(ترکرود آخوند) 75 -5 32 59 56 دریای خزر
کرمانشاه 0 محکی آذربایجان غربی 24 پل سر دشت بریسو 0 -50 3 6 3 خلیج فارس و دریای عمان
آذربایجان غربی 2.5 بابا رود آذربایجان شرقی 25.2 تبریز 25 -69 12 48 15 دریاچه ارومیه
مرکزی 0 احمد آباد ساوه تهران 30.3 نساء -50 0 2 1 1 فلات مرکزی
خراسان رضوی 0 فدک سیستان و بلوچستان 8 هوشک سروان 200 9999 1 0.1 3 مرزی شرق
خراسان رضوی 0 کارخانه تربت جام خراسان رضوی 13.5 درگز -67 -83 3 6 1 قره‌قوم
            33 -20 6 10 8 کل کشور

 

<script src="http://www.pishkhaan.net/tools/sidebar/pishkhaan.js"></script>

<script src="http://www.pishkhaan.net/tools/sidebar/pishkhaan.js"></script>

اخرین لخبار اقتصادی مرتبط با بسته حمایتی خروج از رکود

شرایط ویژه خرید اقساطی خودرو/ بازپرداخت طی ۷ سال

رییس کل بانک مرکزی از اجرای سیاست ویژه این بانک برای فروش اقساطی کالاهای تولیدی داخل به ویژه خودرو خبر داد.

ولی‌الله سیف در نشست تبیین بسته سیاست‌های دولت برای تسریع در رونق اقتصادی با اشاره به سیاست‌هایی که بانک مرکزی برای تامین مالی تولید‌کنندگان در دوره شش ماهه پیش‌رو تدوین کرده است، اظهار کرد: براین اساس در مصوبات جلسه شورای پول و اعتبار عقد خرید دین در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم با استفاده از آن زمینه‌ای برای فروش کالاهای انباشته شده در انبارها ایجاد کنیم.

وی در این باره توضیح داد: با استفاده از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار اسناد ناشی از فروش مدت‌دار کالاهای تولیدی در بانک‌های مربوطه تنظیم و منابع آن را بانک مرکزی برای بانک مورد نظر تامین خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که نرخ‌های رایج در بازار بین‌بانکی هنوز به میزان ایده‌آل نرسیده است، براین اساس بانک مرکزی اقدام ویژه‌ای را برای فروش کالاها براساس عقد خرید دین در نظر گرفته است، گفت: بانک‌هایی که در بازار بین بانکی منابع را با نرخ روز ۲۴ درصد دریافت می‌کنند مجازند اسناد ناشی از فروش مدت‌دار را تنظیم کرده و مستندات خود را به بانک مرکزی بیاورند تا نرخ آنها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین به اقدامات دیگری برای تسهیل در خرید از جمله اعطای کارت‌های اعتباری اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات اخذ شده بانک‌ها مجازند کارت اعتباری را برای مشتریان خود از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی و یا افراد با درآمد مشخص صادر کنند تا حداکثر ۱۰ میلیون تومان شارژ شده و دریافت‌کننده بتواند با مراجعه به فروشندگان کالاهای بادوام داخلی نسبت به خرید اقدام کند.

به گفته وی نرخ سود منابع موجود در کارت‌های اعتباری برای صاحبان کارت ۱۲ درصد است که البته بانک مرکزی منابع آن را با نرخ ۱۰ درصد در اختیار بانک قرار می‌دهد.

به گفته سیف، بانک مرکزی منابع را با نرخ ۱۴ درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ ۱۶ درصد به شرکت‌های تولیدی ارائه می‌کنند.

امکان خرید اقساطی خودرو تا ۸۰ درصد قیمت

سیف واریز ۱٫۴ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده را تایید کرد

سیف با بیان این‌که سیاست دستوری در رابطه با کاهش نرخ سود جوابگو نخواهد بود، گفت: براین اساس باید فضا به سمتی برود که نرخ متعادل و قابل قبول باشد.

نحوه پرداخت وام ارزان خرید

دنیای اقتصاد: اعطای وام ارزان‌قیمت به مصرف‌کنندگان از محورهای اصلی بسته اقتصادی دولت برای نیمه دوم سال‌‌جاری است و در این خصوص متولیان صنعتی جزئیات تخصیص این وام برای خرید لوازم خانگی و خودرو را تشریح کردند. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید محصولاتی مانند یخچال و فریزر و اجاق گاز مشمول وام ارزان می‌شود. درخصوص خودرو نیز دو روش برای کمک به این صنعت پیش‌بینی شده است. پرداخت وام 25 میلیونی با نرخ سود 16 درصد و تنزیل اسناد تجاری مشتریان در قالب فروش اقساطی از محورهای دو روش درنظر گرفته شده است.

تحقیقات همشهریان

نتایج ۱ تا ۹ از مجموع ۹

نمایش نتایج جستجو

نمایش

تعداد نتایج در هر صفحه

مرتب سازی با

صفحه
از ۱

مقاله کنفرانسی

۷. حل مسئله تجدید آرایش در حضور تولیدات پراکنده و مدل سازی عدم قطعیت بار با استفاده از الگوریتم ترکیبی PSOوSFL

Fulltext
سرفصل انتشار مقاله: ارتقاء بهره وری انرژی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
سال انتشار ۱۳۹۳
محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی
نویسندگان: محمود بسکابادی - سید مسعود برکاتی
زبان ارائه مقاله: فارسی
[ تعداد صفحات ۹ | ۱۵ بار مشاهده چکیده ]
مشاهده خلاصه و دریافت مقاله
مقاله کنفرانسی

۹. طراحی بهینه فیلتر آنالوگ با استفاده از الگوریتم های تکاملی

Fulltext
سرفصل انتشار مقاله: مهندسی برق - الکترونیک
سال انتشار ۱۳۹۲
محل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق و الکترونیک ایران
نویسندگان: محمد بسکابادی - هادی زاهدی - محمود بسکابادی
زبان ارائه مقاله: فارسی

برگذاری جلسه مهرماه بسکابادیهای مفیم مشهد

هفتمین جلسه مجمع بسکابادیهای مقیم مشهد در تاریخ94/7/24 در محل حسینیه شهید بسکابادی در شهرک شهید رجایی  ( قلعه خیابان ) برگذار گردید در این جلسه پس از برگذاری نماز جماعت  و قرائت زیازت عاشورا و نوحه سرای حضرت ابا عبدا... الحسین و 72 تن یاوران شهید ش اقای زضا بسکابادی ( حجی نوری ) گزارشی ازاخرین اقدامات مجمع به خصوص انتخاب اقایان حسین بسکابادی معلم - حاج عباس کربلایی محمد عباس - سید محسن بسکابادی و شیخ مسلم بسکابادی بعنوان نمایندگان مشهد در هیئت امنای دسته و اقای مهندس محمدبسکابادی ( شجاعی نیا )  اقذامات انجام گرفته در مسجد پنج تن ال عبا - اقای مهندس حسین بسکابادی در خصوص انجمن خیریه بسکاباد و علل لغو برپایی خیمه ابوالفضل عباس ( ع ) گزارشی ارائه نمودند

میهمان این هفته 94/7/25 سرکار خانم زهره بسکابادی فرزنذ حاج علی حاج رمضان

به سال 1365 در گناباد در خانواده مذهبی  بدنیا امد  تحصیلات را تا مقطع دیپلم به همراه خاتواده  که در ان هنگام مرحوم پدر معاونت فرمانداری گناباد را بر ععهد داشت  در گناباد به پایان رسانید . به همراه خانولاده راهی مشهد گردید ودر رشته اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل  ودر سال              با اخذ کازشناسیفارغ التحصیل گردید

ارزو میکنیم پولهای نفت زمینه تولید ملی گردد

     - شنبه 25 مهر 1394 - 06:53:23 چاپ

امتیاز به مطلب 1 نفر

11 کشور،11 پیشنهاد برای نفت/نگاه هیات های خارجی به کدام بخش از اقتصاد ایران است؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - امضای پیش سندی میان ایران و آفریقای جنوبی سبب می شود بلافاصله بعد از لغو تحریم ها آفریقای جنوبی اولین مشتری نفتی ایران در دوران جدید باشد .

زهرا علی اکبری - تهران این روزها مقصد مهمی برای سرمایه گذاران خارجی و هیات های تجاری و اقتصادی کشورهاست .

 به گزارش خبرآنلاین بررسی ها نشان می دهد هر چند بخش های متعددی از اقتصاد ایران با توجه خاص هیات های خارجی همراه شده است اما نگاه اغلب فعالان اقتصادی و مقامات کشوهایی که در چند ماه اخیر با هیات هایی بلند پایه و پرتعداد راهی ایران شده اند به بخش انرژی ایران معطوف است .

 ایران دومین دارنده منابع نفت و گاز در جهان است که هر چند از نظر میزان ذخایر نفتی پس از عربستان قرار می گیرد و حجم ذخایر متعارف گازی اش از روسیه کمتر است اما با احتساب مجموع ذخایر نفت و گاز بزرگترین دارنده ذخایر متعارف انرژی در جهان تلقی می شود .

 اعمال تحریم ها از سوی آمریکا، پس از پیروزی انقلاب ایران سبب شد بخش انرژی با مشکلات متعددی روبرو شود . سختگیرانه تر شدن تحریم ها در سال های ابتدایی دهه نود و ورود اروپا به تحریم خرید نفت از ایران منجر به کاهش قابل توجه تولید و صادرات نفت در ایران شده است . با این حال بررسی ها نشان می دهد بخش انرژی ایران همچنان با نگاه ویژه غربی‌ها و شرقی های خواستار سرمایه گذاری در ایران، روبروست و یک سر مذاکرات هیات هایی که راهی تهران می شوند به وزارت نفت می رسد . شاید از این روست که زنگنه این روزها با تعدد دیدار با خریداران و سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ نفتی روبروست .

بر اساس این گزارش نکته مشترک تمام دیدارهای وزیر نفت با مقامات خارجی، انتشار خبرهای رسمی و عدم ورود به متن مذاکرات است . این تنها بخشی از مذاکرات ایران در حوزه انرژی را در بر می گیرد چرا که اعلام آمادگی مقامات کشورها برای خرید نفت یا مشارکت در توسعه میدان های نفتی و گازی ایران و شرح رایزنی های مقامات ایران در آن سوی مرزها این فهرست را طولانی تر خواهد کرد .

ایتالیا

بیژن زنگنه اواسط مرداد ماه با پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه و فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و کلودیو دسکالزی، رییس شرکت انی ایتالیا دیدار کرد. ایتالیا از دیرباز علاقمندی خود به همکاری نفتی با ایران را نشان داده بود . دارخوین یکی از میدان های مهم نفتی است که نامه نگاری ها برای حضور انی در آن پیش از این‌ها آغاز شده است .

ژاپن

ژاپنی ها نخستین هیات از شرق قاره کهن بودند ه راهی ایران شدند و سری به وزارت نفت زدند تا در اتاق زنگنه خواسته هایشان را مطرح کنند . ژاپن اهمیت فراوانی برای ایران دارد چرا که هم خریدار نفت محسوب می شود و هم شرکت های ژاپنی خواستار حضور در توسعه میادین نفتی و صنعت پتروشیمی ایران هستند .

فرانسه

اگر کشورهای دیگر به یک دیدار با مقامات وزارت نفت بسنده می کردند، فراسنه دو بار دست به کار شد . هم فابیوس وزیر خارجه فرانسه در ساختمان وزارت نفت میهمان زنگنه بود ، هم مدیران شرکت های نفتی فرانسه که با هیاتی تجاری راهی ایران شده بودند رایزنی با وی را در دستور کار گذاشتند .

 آلمان

 آنها از ابتدا به دعوت زنگنه راهی ایران شدند . به این ترتیب بخشی از مذاکرای که ان سوی مرزها آغاز شده بود، در داخل ایران پیگیری شد . آلمان ها که زمانی شریک اول تجاری ایران محسوب می شدند مشتریان خوبی برای نفت ایران هستند . آلمان ها نه تنها به پتروشیمی ایران می نگرند بلکه خواسار سرمایه گذاری برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران هستند .

 اسپانیا

وزیر نفت با وزیر سنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دیدار کرد . همکاری های آتی ایران و اسپانیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که بیژن زنگنه از اعلام آمادگی اسپانیا برای استفاده از پایانه‌های واردات گاز (ال. ان. جی) این کشور برای ورود ایران به بازار گاز اروپا خبر داده و گفته است مذاکرات ایران و اسپانیا در این زمینه ادامه خواهد یافت. اسپانیا خواستار خرید دوباره نفت از ایران نیز هست

 لهستان

وزیر نفت مهر ماه سال جاری با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان دیدار و گفتگو داشت . امیرحسین زمانی نیا ، معاون وزیر نفت با ارائه توضیحاتی کلی تاکید کرد که یکی از محورهای مذاکرات ایران با لهستان به صنعت پتروشیمی باز می گردد .

ترکمنستان

وزیر امورخارجه ترکمنستان در سفر به تهران به دیدار با همتای ایرانی اش بسنده نکرد و بر آن شد دیداری با زنگنه نیز داشته باشد . ترکمنستان هر چند بزرگترین عرضه کننده گاز طبیعی به ایران است اما اهمیت فوق العاده دیگری نیز در معادلات انرژی ایران دارد . ایران اقتصادی ترین مسیر برای دسترسی ترکمنستان به بازارهای انرژی منطقه است.

ارمنستان

وزیر نفت برای دومین بار در دو سال اخیر با وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار کرده است . ایران مسیر مطمئن و اقتصادی برای ترانزیت انرژی کشورهای حاشیه خزر است . موقعیتی که پس از قطع سواپ از سوی سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت احمدی نژاد آسیبی جدی دیده است و احیای این موقعیت محور مذاکرات ایران و کشورهای حاشیه خزر است .

کره جنوبی

کره ای هر چند در دوران سخت تحریم تلاش می کردند خود را به عنوان شریک استراتژیک معرفی کنند اما در حقیقت چندان به دوستی دیرینه شان پایبندی نداشتند . کره ای ها مشتریان مهمی برای نفت ایران محسوب می شوند و شرکت هایی دارند که خواستار سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران بوده و از ورود به توسعه میادین نفتی و گازی استقبال می کنند

 اتریش

 فعالان اقتصادی اتریش در قالب هیات بلند پایه ای راهی ایران شدند و تقاضایشان برای افزایش خرید نفت از این را مطرح کردند. اتریشی ها می گویند قصد دارند پس از در دوران پساتحریم روابط اقتصادی محکم تری خصوصا در حوزه انرژی با ایران داشته باشند .

 آفریقای جنوبی

 آنها رسما اسم خود را به عنوان اولین مشتریان نفتی ایران ثبت کردند . امضای پیش سندی میان ایران و آفریقای جنوبی سبب می شود بلافاصله بعد از لغو تحریم ها آفریقای جنوبی اولین مشتری نفتی ایران در دوران جدید

انسان با انسان خوش است




عطیه دختر ۲۸ساله، به همراه همسر خود مهدی، به این تفاهم رسیدند، مراسم جشن ازدواجشان را درمیان افرادی برگزار کنند که شاید سالهاست در هیچ مراسم جشنی حضور پیدا نکرده‌اند.


جشن ازدواج  در بین کارتن خواب های تهران + تصویر



او می‌گوید: وقتی یک دختر از نعمت سرپناه امن و مطمئن به نام خانواده محروم است همه آرزوهای زنانه خودرا بربادرفته می‌بیند و مدام یک حسرت عمیق و کهنه را با خود یدک می‌کشد.

من و همسرم از این جهت تصمیم گرفتیم که حالا به همت یک موسسه خیریه، دیگر کارتن‌خواب و معتاد نیستند هدیه ای به آنها بدهیم.میهمانان جشن عروسی ما، ماه‌ها و یا حتی سالهاست که با اراده خود با آن حسرت تلخ وداع کرده‌اند.

*تسکین درد آسیب دیدگان جامعه


انسانها باید به اهداف والای انسانیت و ابزار همدردی نسبت به افراد رنج‌دیده و آسیب‌دیدگان اجتماعی پایبند باشند.

عطیه، عروس این جشن ازدواج معتقد است:‌ اگر نجات و تسکین درد انسانها یکی از اهداف جامعه بشری باشد، مردم و مسئولین بایستی با حضور به موقع و موثر به وظایف خود دراین زمینه عمل‌کنند و درجهت مرتفع‌کردن مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماع تلاش کنند. ای‌کاش روزی فرا برسد که همه زنان و کودکان در کانون گرم خانواده باشند و لذت حضور در جمع صمیمی خانواده، این حسرت آزاردهنده را جبران کند.

*شادی مراسم ما با حضور این افراد تکمیل شد


مهر و عاطفه مردم نسبت به یکدیگر و حساسیت‌شان به سرنوشت سایر افراد، حس امید به زندگی را در میان افراد یک جامعه تقویت می‌کند.

عطیه می‌گوید: خوشبختانه ما مردم خوب و فهیمی داریم و پدرو مادر من و همسرم نیز جزو همین مردم هستند و با برگزاری مراسم ازدواج ما میان زنان و کودکان کارتن‌خواب بهبودیافته هیچ‌ مخالفتی نداشتند. افرادی مثل این زنان و کودکان مدتهاست و شاید بتوان گفت هرگز در مکانی به نام خانه و جمعی به نام خانواده نبوده‌اند و از این نعمت محرومند. برهمین اساس تصمیم گرفتیم بدون حضور خانواده‌هایمان شادی بزرگترین و قشنگ‌ترین شب زندگی مشترکمان را با کسانی از خانه‌ و خانواده‌ محروم هستند قسمت کنیم تا تسکینی بر این حسرت و کمبود آنها باشد . شادی مراسم جشن ازدواج ما نیز با حضور ابن زنان بهبودیافته کارتن‌خواب و دیدن لبخندشان تکمیل شد.

کد مطلب: 455990

یاد ایامی

جشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
حمام عمومی جایی است که یاد صفا و صمیمیت میان مردم و اهالی محل را در بزرگترها زنده می‌کند و دلاکی است که در گذشته با مراجعه اکثر مردم به حمام عمومی زنده بود.
شغلی که رو به زوال است/گزارش تصویری

مختصات بسکاباد

روستای بسکاباد

Iran / Khorasan / Gonabad /
 Upload a photo

Nearby cities: Birjand, Neyshabur, Mashhad
Coordinates:   34°1'47"N   58°43'19"E
  • Hotel NurefshanHotel Nurefshan from 70USD 814 km
  • Kukaldosh HotelKukaldosh Hotel from 85USD 816 km
  • Shoxtut HotelShoxtut Hotel from 40USD 816 km
  • Amulet HotelAmulet Hotel from 67USD 816 km
  • Meridian Termez HotelMeridian Termez Hotel from 90USD851 km
  • Grand M HotelGrand M Hotel from 95USD897 km
  • Shaxzoda Lux HotelShaxzoda Lux Hotel from 45USD963 km
  • Jahon PalaceJahon Palace from 75USD963 km