دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

کاهش بدهی خارجی ایران + جدول

کاهش بدهی خارجی ایران + جدول

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان میدهد که بدهی خارجی ایران با کاهش نسبت به ماه‌های قبل به ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش افکارنیوز، بررسی گزیده آمارهای اقتصادی منتشر شده از سوی بانک مرکزی در پایان اسنفد 98 نشان می‌دهد، میزان بدهی خارجی کشور با کاهش نسبت به ماه‌های قبل به 9 میلیارد و 31 میلیون دلار رسیده است.

اخبار اقتصادی- بر این اساس میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور حدود 1.5 میلیارد دلار و بدهی‌های بلندمدت ایران نیز 7.4 میلیارد دلار است.

گفتنی است، معادل یورویی بدهی خارجی ایران حدود 8.1 میلیارد یورو است که 6 میلیارد و 793 میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و 395 میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

نامگذاری جالب کوچه و خیابان در یک روستا + عکس

07:50

ف
نامگذاری جالب کوچه و خیابان در یک روستا + عکس
نامگذاری کوچه و خیابان در روستای طاد بخش مرکزی شهرستان تفرش

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

Yektanet: Stay Home

تظاهرات حامیان ترامپ در «تمسخر» جورج فلوید: «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست» +عکس و فیلم

ضداعتراض در تمسخر جورج فلوید - نمایه

ترامپ یکی از منتقدان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» محسوب می‌شود و شماری از حامیان وی اخیراً با شعار «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست» به خیابان آمدند و صحنه قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفتند.

سرویس جهان مشرق - قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست یک افسر سفیدپوست پلیس، نمک به زخم‌های کهنه‌ای در جامعه آمریکا زد؛ اما این زخم‌ها چیزی فراتر از خشونت پلیس یا حتی نژادپرستی یک یا چند افسر هستند. کم‌تر کسی تردید دارد که نژادپرستی در آمریکا نظام‌مند است، اما بروز ابعاد این نژادپرستیِ نهادینه‌شده همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی چندان قابل‌پیش‌بینی نبود. با این وجود، این دقیقاً همان اتفاقی است که روز دوشنبه، ۱۹ خرداد ۹۹، در شهر «فرانکلین» در جنوب ایالت نیوجرسی رخ داد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی تحت عنوان «ضدمعترضان خشمگین سفیدپوست در نیوجرسی قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفتند [۱] » در همین‌باره توضیح داده است.

توضیحات و فیلم کامل لحظات آخر زندگی «جورج فلوید» (حاوی تصاویر دلخراش[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اینک آخرالزمان؛ آمریکا در آتش خشم معترضان به نژادپرستی می‌سوزد

›› ۵۰ ایالت و ۵۸۰ شهر درگیر آشوب/ آخرین جزئیات از اعتراضات سراسری در آمریکا

 

یک مغازه نقد کردن چک در شهر مینیاپولیس در جریان اعتراضات در آتش می‌سوزد (+)

روزشمار قتل جورج فلوید و اعتراضات پس از آن را از لینک‌های زیر بخوانید:

رئیس‌جمهور آمریکا چگونه آتش خشم معترضان را شعله‌ورتر کرد

تهدیدهای ترامپ و کشیده شدن دامنه اعتراضات تا مقابل درهای کاخ سفید

 

«جان همه مهم است»؛ اهانت حامیان ترامپ به جورج فلوید

گزارش نیویورک‌تایمز این‌گونه آغاز می‌شود:

اعتراضات در شهر فرانکلین ایالت نیوجرسی شبیه به دیگر اعتراضاتی بود که در سراسر آمریکا از زمان کشته شدن جورج فلوید [۲] هنگام بازداشت توسط پلیس به وقوع پیوسته‌اند: حدود ۷۰ نفر برای اعتراض به وحشیگری پلیس و نژادپرستی سیستماتیک جمع شده بودند. اما روز دوشنبه، این جمعیتِ متشکل از نژادهای مختلف هنگام راهپیمایی با پلاکاردها و شعارهایی در حمایت از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است [۳] » با چندین مرد سفیدپوست مواجه شدند که تجمع مستقل را تشکیل داده بودند. این افراد کنار یک وانت با پرچم آمریکا، یک بنر در حمایت از ترامپ و پلاکاردی جمع شده بودند که روی آن نوشته بود: «جان همه مهم است».

حمایت این افراد از ترامپ جای تعجب ندارد. شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یکی از منتقدین شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» و حامیان شعار «جان همه مهم است» محسوب می‌شود [۴] و پیش‌تر جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» را «ذاتاً نژادپرستانه» توصیف کرده است [۵] . شعار «جان همه مهم است [۶] » معمولاً در مقابل شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» و برای تخریب جنبشی سر داده می‌شود که به دنبال دفاع از حقوق سیاه‌پوستان و مقابله با خشونت پلیس علیه آن‌هاست. اما مسئله فقط استفاده از این شعار نبود، بلکه این افراد که ظاهراً از دسته نژادپرستان حامی ترامپ بودند، حتی ماجرای قتل جورج فلوید را هم به تمسخر گرفتند. یکی از «ضدمعترض» ها در حالی که به قصد بازسازی و تمسخر صحنه قتل فلوید [۷] به حالت نمادین زانویش را روی گردن یکی از همراهانش گذاشته بود، همزمان با عبور معترضان به خشونت پلیس، خطاب به آن‌ها فریاد می‌زد.

 

یکی از حامیان ترامپ روی گردن یکی دیگر زانو زده تا قتل جورج فلوید را به تمسخر بگیرد [دانلود]

 

ضدمعترضان چه کسانی بودند؟

نیویورک‌تایمز در توصیف واکنش مقامات محلی به ضداعتراضات روز دوشنبه می‌نویسد:

شهردار فرانکلین و رئیس پلیس این شهر به سرعت در این‌باره بیانیه‌ای صادر کردند و ضمن «تهوع‌آور» توصیف نمودن اقدام ضدمعترضان، گفتند تماشای تصاویر منتشرشده از این ضداعتراضات آن‌ها را «منزجر و ناراحت» کرده است. در عین حال، روز سه‌شنبه، سازمان ندامتگاه‌های ایالت نیوجرسی اعلام کرد یکی از کارکنانش را به خاطر حضور در ضداعتراضات با هدف تمسخر و رنجاندن معترضان، تعلیق کرده است [۸] .

از بیانیه این سازمان این‌گونه برمی‌آید که کارمند مذکور همان ضدمعترضی است که در ویدیوی منتشرشده (ویدیوی بالا) در حال فیلم‌برداری از معترضان دیده می‌شود. در این بیانیه آمده است: «به ما اطلاع داده‌اند که یکی از افسران‌مان که کارمند زندان ایالتی «بِی‌ساید» است، در تهیه ویدیوی نفرت‌بار و مأیوس‌کننده‌ای شرکت داشته است که قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفته است.» اگرچه سازمان مذکور هویت کارمندش را افشا نکرده، اما مقامات این سازمان می‌گویند وی یکی از افسران ارشد زندانبانی بوده است.

«فیلیپ دی. مورفی» فرماندار ایالت نیوجرسی نیز اقدامات ضدمعترضان را «منزجرکننده» توصیف کرد و در اظهارنظری که البته اذعان به سیستماتیک بودن نژادپرستی دست‌کم در این ایالت هم بود، گفت: «اجازه نخواهیم داد اقدامات تعدادی اندک، موجب خدشه‌دار شدن پیشرفت ما به سوی از بین بردن نژادپرستی سیستماتیک شود.» این در حالی است که اواخر روز سه‌شنبه، تنها چند ساعت پس از بیانیه سازمان ندامتگاه‌های نیوجرسی، کمپانی پستی «فِداِکس» آمریکا نیز ضمن اذعان به حضور یکی از کارمندانش در ضداعتراضات روز دوشنبه، خبر از اخراج وی داد. این کمپانی در بیانیه‌ای در این‌باره نوشت: «ما رفتارهای نفرت‌انگیز و توهین‌آمیزی مانند آن‌چه در این ویدیو به تصویر کشیده شده را تحمیل نمی‌کنیم.»

تجمع شماری از معترضان در نیویورک مقابل برج ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا خودش یکی از منتقدان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» محسوب می‌شود (+)

حامیان ترامپ می‌گفتند: «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست»

«داریان فِنال» زن ۲۱ ساله‌ای که راهپیمایی روز دوشنبه در دفاع از جورج فلوید را سازماندهی کرده بود، می‌گوید معترضان حدود ساعت ۳ بعدازظهر، پس از راهپیمایی تا مقر اصلی پلیس شهر فرانکلین، در حال بازگشت به محل پارک خودروهایشان در مرکز اجتماعات شهر بودند که با ضدمعترضان مواجه شدند. فنال می‌گوید: «فوراً به گریه افتادم. به فکر بچه‌هایی بودم که پشت سرم داشتند راهپیمایی می‌کردند. این [صحنه نژادپرستانه] چیزی نیست که به سادگی از ذهن پاک شود.»

این فعال اجتماعی می‌گوید ضدمعترضان که در کنار خیابان تجمع کرده بودند، علاوه بر تمسخر صحنه قتل جورج فلوید، فریاد می‌زدند «اگر جورج فلوید تسلیم شده بود، الآن زنده بود»، «بروید چک‌هایتان را نقد کنید» (یعنی شما مزدور هستید) و «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست.» با این وجود، خانم فنال که مادرش سفیدپوست است و پدرش (که فوت کرده) سیاه‌پوست بود، می‌گوید مواجهه با نفرت‌پراکنی ضدمعترضان موجب تضعیف روحیه او یا دیگر معترضان در تداوم اعتراض به بی‌عدالتی نشده است. وی می‌گوید: «تعداد افرادی که اکنون، حتی بیش از پیش، تشویق شده‌اند تا در کنار ما و برای کمک به مردم سیاه‌پوست در مواجهه‌شان با نژادپرستی سیستماتیک راهپیمایی کنند، بیش‌تر هم شده است.»

شعارهای «جان همه مهم است» و «جان پلیس مهم است» توسط حامیان ترامپ؛ این ویدیو ظاهراً همان فیلم ضبط‌شده توسط افسر سازمان ندامتگاه‌های نیوجرسی است [دانلود]

محبوب‌ترین مجری تلویزیون ایران معرفی شد+ عکس

22 خرداد 1399 22 خرداد 1399
08:35 08:35

محبوب‌ترین مجری تلویزیون ایران معرفی شد+ عکس

یک مرکز معتبر افکارسنجی با انجام  نظرسنجی اعلام کرد احسان علیخانی محبوب ترین مجری تلویزیون شده است.

برترینها نوشت: طبق نظرسنجی یک مرکز معتبر افکارسنجی، احسان علیخانی، مجری برنامه عصر جدید، محبوب‌ترین مجری تلویزیون و شبکه سه پرطرفدارترین شبکه تلویزیون شده است.

احسان علیخانی محبوب‌ترین مجری تلویزیون شد

طبق این ‌نظرسنجی مهران‌مدیری پس از احسان علیخانی دومین مجری محبوب و شبکه‌‌ آی فیلم پس از شبکه سه سیما دومین شبکه پرطرفدار صداوسیما است.

افتتاح ۲ طرح فولادی ۵ میلیون تنی امروز به دستور رئیس جمهور

افتتاح ۲ طرح فولادی ۵ میلیون تنی امروز به دستور رئیس جمهور

امروز قرار است با دستور رییس جمهوری دو کارخانه جدید کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان افتتاح شود.

افتتاح 2 طرح فولادی 5 میلیون تنی امروز به دستور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: افتتاح دو کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن در سنگان، سبب تکمیل زنجیره تولید در این ناحیه و همچنین زمینه ساز ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد کشور می شود.

غریب پور با اعلام این خبر که امروز قرار است با فرمان رییس جمهوری دو کارخانه جدید کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان افتتاح شود، اظهار داشت: فاز نخست کارخانه کنسانتره فولاد سنگان به ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن و همچنین کارخانه 2.5 میلیون تنی سیمیدکو ( صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) که به تازگی تولید آزمایشی را آغاز کرده اند، امروز پنجشنبه به طور رسمی با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح می شوند.

وی تصریح کرد: فاز دوم کارخانه فولاد سنگان به ظرفیت 2.5 میلیون تن طی هفته های آتی افتتاح خواهد شد و کل ظرفیت کنسانتره فولاد سنگان به 5 میلیون تن می رسد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه طرح ها و کارخانه های فرآوری سنگان در زمان دولت فعلی با استراتژی ایمیدرو، از حالت رکود خارج و فعال شدند، افزود: با افتتاح این کارخانه ها، ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به 10.1 میلیون و گندله سنگ آهن به 12.5 میلیون تن در "سنگان" می رسد.

غریب پور تاکید کرد: بدین ترتیب در بهار "سال جهش" تولید شاهد ورود ظرفیت های جدید تولید در زنجیره فولاد در کشور شده ایم.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش ظرفیت های تولید در سنگان شده است، یادآور شد: طبق طرح کلانی که ایمیدرو آن را راهبری می کند، چشم انداز توسعه سنگان، ایجاد ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن است که اکنون با این طرح های جدید، در بخش گندله سازی 83درصد و در بخش کنسانتره 57درصد از برنامه کلان مجتمع سنگان محقق شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره اشتغال منطقه سنگان گفت: کارخانه کنسانتره فولاد سنگان 500 شغل به طور مستقیم و 3هزار شغل به طور غیرمستقیم ایجاد کرده و همچنین کارخانه گندله سازی سیمیدکو نیز 250 نفر شغل به طور مستقیم و 1500 نفر به طور اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران کارخانه کنساتتره، فولاد مبارکه و کارخانه گندله سازی فولاد خوزستان است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه افتتاح کارخانه های جدید در سنگان زمینه ساز ارتقای سطح معیشت در منطقه کم برخوردار خواف و رشتخوار (استان خراسان رضوی) شده است، اظهار داشت: ایمیدرو همراستا با سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت، همواره توجه به این مناطق را در اولویت داشته و علاوه بر افزایش ظرفیت ها، به توسعه زیرساخت در جاده و ریل و همچنین امکانات رفاهی برای اهالی منطقه،‌ توجه کرده است.

وی تاکید کرد: ساخت باند دوم جاده سنگان-خواف- تربت حیدریه از سال گذشته با حضور سرمایه گذاران آغاز شده و اقدامی در جهت توسعه زیرساخت ها و توجه به مسوولیت اجتماعی است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید:

آغاز تغییرات در مجلس با چهار حکم قالیباف | دوست و همراه سردار سلیمانی معاون قالیباف شد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور چهار حکم برای مسئولیت‌های داخلی مجلس، تغییر در ساختارهای داخلی خانه ملت را کلید زد.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در نخستین روزهای انتخابش به عنوان رئیس مجلس یازدهم چهار انتصاب در مجلس داشت؛ بر این اساس حمید اصلانی به معاونت اجرایی مجلس ، بابک نگاهداری به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس، محمد سعید احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس و محسن مکیان به عنوان مشاور و رییس مرکز حراست قوه مقننه منصوب شد.

  • انتصاب یک چهره علمی و فرهنگی به عنوان رئیس حوزه ریاست مجلس 

 بابک نگاهداری که به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس منصوب شده؛ دانشیار و مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی، برگزیدۀ نخستین المپیاد شیمی سراسری و دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران  است.

وی تاکنون چند مسئولیت اجرایی در حوزۀ راهبری فرهنگی و علمی کشور چون دبیری نقشۀ جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده داشته است. نگاهداری علاوه بر مدیرکلی حوزۀ ریاست دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیتۀ تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دورۀ ریاست تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانۀ مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد.

نگاهداری دارای بیش از 70 مقالۀ علمی-پژوهشی در ژورنالهای معتبر بین المللی و مولف کتاب‌هایی چون «برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی»، «مولفه‌های فرهنگی پیشرفت»، «توسعه در نگاه اندیشمندان مسلمان، آمایش آموزش عالی در کشور» و نویسندۀ چندین کتاب تخصصی در حوزۀ بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است.

  •  یک چهره رسانه‌ای دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف شد

محمد سعید احدیان که به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس منصوب شده، فعال مطبوعاتی و سیاسی، پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب چهار دورۀ پیاپی عضو هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان بوده است و تنها فردی است که از ابتدای تاسیس موسسۀ فرهنگی هنری خراسان به صورت پیاپی عضو هیئت امنای آن بوده است؛ موسسه فرهنگی هنری خراسان با صاحب امتیازی رسانه های متعدد ملی و منطقه ای، یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین مجموعه های رسانه ای محسوب می شود. 

او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعۀ رسانه‌ای، سمت مدیرمسئولی رسانه‌های وابسته به آن موسسه از جمله «روزنامۀ خراسان» و «رسانۀ آخرین خبر» را نیز برعهده دارد.

 احدیان علاوه بر این، از موسسین و  رئیس شورای مرکزی  تشکل سیاسی جبهۀ آرمان‌خواهان واقع‌بین است.

 در کارنامۀ کاری او علاوه بر فعالیت های تشکیلاتی دانشجویی،  عضویت در شورای مرکزی  اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور  به چشم می‌خورد. وی دانش آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است.

 احدیان علاوه بر فعالیت‌های اجرایی و روزنامه‌نگاری در عرصۀ تحقیق و پژوهش سیاسی نیز فعالیت‌هایی  داشته است. کتاب‌هایی چون «چرا فتنه؟ چرا تقلب؟» و «بررسی ادعای تقلب با پیش‌فرض‌های میرحسین موسوی: اثبات نبود تقلب گسترده با تحلیل نامه‌های موسوی به شورای نگهبان» دو کتابی است که او در زمینۀ بررسی تحلیلی ادعای واهی تقلب در انتخابات سال 88 منتشر کرده است. احدیان علاوه بر این نویسندۀ کتاب‌های دیگری چون «زیر و بم پهلوی‌ها»، «از سعدآباد تا لوزان: تحلیلی بر گذشته، حال و آیندۀ برنامۀ هسته‌ای ایران»، «برجام در تحلیل کلان و خرد»، «انقلاب در گام اول: مروری بر دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب» و همچنین «تاب‌آوری اقتصاد ایران: چگونگی و الزامات پیاده‌سازی راهبردهای اقتصادی مقاومتی» نیز هست.

  •  اصلانی از معاونت اجرایی سپاه تا معاونت اجرایی مجلس 

انتصاب دیگر قالیباف در حوزه معاونت اجرایی مربوط یکی از یادگاران دفاع مقدس و دوستان و همراهان نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. حمید اصلانی دارای سوابق افتخار آمیزی در سال های دفاع مقدس بوده است.

از جمله سوابق اصلانی، معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

اصلانی پیش از ریاست بر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در هیئت مدیره این مرکز و همچنین شورای سیاستگذاری فصلنامه «نگین ایران»، عضویت داشت.

  •  انتصاب مشاور و رئیس مرکز حراست قوه مقننه 

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  همچنین در حکمی «محسن مکیان» را به عنوان مشاور و رییس مرکز حراست قوه مقننه منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است : "نظر به تعهد دینی و انقلابی و تجارب و سوابق ارزنده، جنابعالی را بعنوان «مشاور و رئیس مرکز حراست قوه مقننه» منصوب می نمایم".  
در حکم رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به مکیان ،حفظ و ارتقای سلامت سازمانی مجلس شورای اسلامی، حراست از حوزه های مختلف آن با رویکرد اجتماعی و رعایت شان و حرمت مردم در ارتباط با مجلس از یک سو و برنامه ریزی هوشمند برای صیانت از نمایندگان، کارکنان و اسناد مجلس و نیز ایجاد هم افزایی و هم گرایی بین نمایندگان از اهم ماموریت های این حوزه ذکر شده است.  

کد خبر 519150

برچسب‌ها

خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

۱۸ خرداد ۱۳۹۹،‏ ۱۰:۱۹

خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

ششصد و پنجاه شهر آمریکا ازجمله واشنگتن دی.سی صحنه حضور پرشور مردمی بود که علیه خشونت پلیس و نژادپرستی سازمان یافته دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری مهر - گروه بین‌الملل: آمریکا روز شنبه را در حالی سپری کرد که در ۶۵۰ شهر از ۵۰ ایالت مختلف، تظاهرات‌هایی در انتقاد به نژادپرستی پلیس و خشونت کاخ سفید در قبال معترضان صلح‌جو برگزار شد.

در حالی که ۱۳ روز از قتل «جورج فلوید» سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت «مینه سوتا» می‌گذرد؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور که خود متهم به ترویج جریان‌های افراطی است، همچنان بر موضع خود مبنی بر احتمال توسل به ارتش برای سرکوب معترضان پافشاری می‌کند.

اما مردم پایتخت که طی روزهای گذشته شاهد اتخاذ بیشترین تدابیر امنیتی بوده‌اند از حق خود مبنی بر اعتراض مسالمت‌آمیز کوتاه نمی‌آیند و به این ترتیب، روز گذشته، خیابان‌های واشنگتن دی. سی صحنه حضور پرشور دست‌کم ۱۰ هزار معترض آمریکایی بود.

به روایت رسانه‌ها، این بزرگترین تجمع اعتراضی بود که واشنگتن دی. سی از زمان قتل فلوید به خود دیده است.

در حالی که روز گذشته، سازمان ملل نژادپرستی در آمریکا را امری سازمان‌یافته توصیف کرد که زیر چتر حمایتی دولت واشنگتن انجام می‌گیرد؛ پافشاری مردم بر مطالباتی که حق خود می‌دانند؛ نتایجی به همراه داشته که از آن جمله می‌توان به محکومیت نیروهای پلیس مقصر در قتل فلوید اشاره کرد.

روز گذشته نیز، مقامات شهر بوفالو مجبور به بازداشت دو نیروی پلیسی شدند که رفتاری خشونت‌آمیز با یک معترض ۷۵ ساله داشتند.

حضور اعتراض‌آمیز مردم در شهر «ریفورد» ایالت کارولینای شمالی که زادگاه جورج فلوید است و دیروز شاهد برگزاری مراسم یادبود وی بود نیز، پرشور گزارش شد.

در شهر نیویورک نیز دو نیروی پلیس به دلیل اعمال خشونت علیه معترضان از کار تعلیق شدند.

همزمان «اندرو کومو» فرماندار نیویورک می‌گوید مرگ فلوید لحظه‌ای ملی برای تغییر است.

به گفته این فرماندار دموکرات که از مخالفان اصلی دونالد ترامپ محسوب می‌شود، آنچه مردم آمریکا خواهان آن هستند عمل به وعده‌های داده شده در این کشور است.

تظاهرات سراسری در آمریکا در حالی رخ داد که همزمان در اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شاهد تجمع مردم در حمایت از حقوق رنگین پوستان و اعتراض به سیاست‌های ترامپ در تعامل با آنها بودیم.

کد خبر 4943149

سرانجام یک روحانی که روی منبر به رهبر انقلاب توهین کرد /روایت روح الله حسینیان از حکم دادگاه ویژه روحانیت

نفر

سرانجام یک روحانی که روی منبر به رهبر انقلاب توهین کرد /روایت روح الله حسینیان از حکم دادگاه ویژه روحانیت

دادستان سابق ویژه روحانیت تهران ماجرای روحانی را روایت کرده به رهبری توهین کرده بود اما مورد عفو ایشان قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام روح الله حسینیان دادستان سابق ویژه روحانیت تهران، خاطره ای را از اولین عفو رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای برای یک منبری می گوید که به حضرت آقا توهین می کرد.

روح الله حسینیان در فیلمی که خبرگزاری مهر منتشر کرده، می گوید: در اوایل رهبری حضرت آیت الله خامنه ای من دادستان ویژه روحانیت تهران بودم. یک فردی دستگیر  و محکوم به زندان و خلع لباس شده بود. چند روزی از رهبری ایشان نگذشته بود که از دفتر، آقای حجازی تماس گرفتند و گفتند که رهبری خواستند که این فرد مورد عفو قرار بگیرد ما برای اینکه اطاعت خود را نشان دهیم حکم را اجرا کردیم و به آن فرد ابلاغ کردیم که می تواند لباس روحانیت را بپوشد.

وی ادامه می دهد: بعدها من نامه ای به رهبری نوشتم و توضیح دادم که آن فرد به این ادله محکوم شده بو. اقا فرمودند فلانی من می‌دانم ایشان به چه دلیلی محکوم شده است. این فرد اولین کسی بود که روی منبر به من توهین کردم من هم می خواستم اولین کسی باشد که مورد عفو رهبری در زمان من قرار می گیرد.. آنزمان فهمیدیم ایشان چقدر کریمانه و بزرگوارانه حتی با مخالفین خودشان رفتار می کنند.

2727

کد خبر

برای این بازیگر محبوب ایرانی دعا کنید

برای این بازیگر محبوب ایرانی دعا کنید

کدخبر: 572890
8992

حوادث رکنا: صفحه رسمی محمدعلی کشاورز در اینستاگرام، آخرین وضعیت جسمانی این هنرمند را تشریح کرد.

صفحه منتسب به محمد علی کشاورز در اینستاگرام، درباره آخرین وضعیت جسمانی این هنرمند و بازیگر پیشکسوت نوشت: با توجه به پیگیری‌های بیشمار و همچنین اخبار ضد و نقیض پیرامون بستری شدن استاد محمد علی کشاورز، اخبار مربوط به درمان این بازیگر تنها از طریق صفحه رسمی ایجاد شده اطلاع رسانی می شود.

گفتنی است استاد کشاورز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه بر اثر نارسایی کلیه در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تا امروز تیم پزشکی او در تلاش هستند تا بتوانند کارکرد کلیه‌های این هنرمند را به حالت عادی بازگردانند.

امیدواریم با انرژی مثبت همه شما عزیزان از این دوران سخت به سلامت عبور کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

قبرستان بقیع پیش از تخریب+عکس

A شناسه خبر: ۲۶۶۳۷

۱. بیت‌الاحزان ۲. آرامگاه امامان ۳. دختران پیامبر ۴. همسران پیامبر ۵. عقیل و عبدالله بن جعفر ۶. مالک و نافع ۷. ابراهیم فرزند پیامبر ۸. حلیمه سعدیه.