دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

روح تازه با حافظ شیرازی

دست از طلب ندارم تا کام من برآید

 

یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید

بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر

 

کز آتش درونم دود از کفن برآید

بنمای رخ که خلقی واله شوند و حیران

 

بگشای لب که فریاد از مرد و زن برآید

جان بر لب است و حسرت در دل که از لبانش

 

نگرفته هیچ کامی جان از بدن برآید

از حسرت دهانش آمد به تنگ جانم

 

خود کام تنگدستان کی زان دهن برآید

گویند ذکر خیرش در خیل عشقبازان

 

هر جا که نام حافظ در انجمن برآید

جوانان هر روز بیکارتر از دیروز


کد خبر: ۴۶۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
ارسال
چاپ
با وجود آمارهای دولت‌ها از اشتغال‌زایی و حل بحران بیکاری، گزارش رسمی مجلس نشان می‌دهد از سال ۸۵ تا ۹۳ هر ساله هزاران فرصت شغلی جوانان از بین رفته که این میزان تنها در سال ۹۳ به میزان ۲۷۳ هزار شغل بود.

به گزارش مشرق، سال‌هاست که می گویند بازار کار به بحران رسیده و بیکاری شرایط دشواری را برای متقاضیان کار رقم زده است. بازار کار کشور ظرفیت پذیرش صدها هزار تقاضای شغل را ندارد و کارجویان برای کسب یک فرصت شغلی گاه در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار می گیرند.

برای بسیاری از آنها پیدا کردن یک شغل خوب و آبرومند به رویا شبیه است و آنها همواره با کابوس بیکاری و آینده تاریک مواجه هستند. ترکش این شرایط بازار کار نه تنها به کارجویان و جوانان می خورد بلکه خانواده ها را نیز بی نصیب نمی گذارد و آنها نیز دغدغه اشتغال جوانان خود را دارند.

ویرانی بیکاری در خانواده‌ها

بسیاری از خانواده ها معتقدند در مقطعی از زندگی، بزرگترین مسئله آنها بیکاری فرزندانشان است و اینکه آنها می ببینند فرزندانشان دوران سختی دارند و با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند اما کاری از دستشان بر نمی آید. این معضل برای خانواده هایی که فرزندان تحصیل کرده دارند، به مراتب تلخ تر از خانواده هایی است که کارجویان آنها دارای تحصیلات پایین تری هستند.

مسئولان نیز مرتب عنوان می کنند کشور با مسئله جدی بیکاری مواجه است و رسیدگی به این معضل، بزرگترین چالش داخلی آنها خواهد بود. در عین حال، به دلیل اینکه اشتغال نمی تواند در اتاق‌های تصمیم گیری شکل گرفته و یا اینکه رئیس جمهور و یا سایر مقامات، دستوری برای حل بحران بیکاری بدهند. از این رو، مسئله بیکاری جوانان به یک بیماری مزمن در اقتصاد کشور تبدیل شده است.

کارشناسان عقیده دارند وقتی اشتغالی شکل می گیرد، قطعا در پشت صحنه آن اقداماتی چند باید انجام شود تا بتوان زمینه هایی برای اشتغال زایی جوانان فراهم کرد. در واقع دستیابی به فرصت‌های شغلی، حاصل یکسری اقدامات و هماهنگی ها بین دستگاه ها، سازمان‌ها، بخش‌های خصوصی، تعاونی، دولتی و خلاصه سیاست‌هایی است که می تواند انجام شود تا حاصل آن اشتغال برای جوانان باشد.

نتایج یک بررسی در مجلس بر روی وضعیت اشتغال به کار جوانان در طول ۹ سال گذشته نشان می دهد که در هیچ یک از سنوات گذشته اشتغال جوانان به سمت بهبود نرفته و هر ساله بازار کار شاهد ریزش نیروی کار جوانان و از دست رفتن فرصت‌های شغلی جوانان متقاضی کار بوده است.

جوانان هر سال بیکارتر می‌شوند

جوانان؛ هر سال بیکارتر از سال قبل

آمارها حکایت از آن دارند که با وجود اینکه در طول سال‌های گذشته بر حل مسئله بیکاری جوانان و خروج این معضل از بحران تاکید شده اما دستکم از سال ۸۵ تا پایان سال ۹۳، هر سال خالص اشتغال جوانان منفی بوده به نحوی که میزان ریزش اشتغال جوانان در سال ۸۷ به ۳۷۴ هزار نفر نیز رسیده بود.

به بیان ساده تر، به دلیل ادامه بحران بیکاری جوانان، مجموعه اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های مختلف نه تنها منجر به حل بحران بیکاری جوانان نشده بلکه در هر سال بر تعداد جوانان بیکار نیز افزوده شده و حالا مقامات دولتی می گویند دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از کل بیکاران کشور زیر ۳۰ سال و تحصیل کرده هستند.

روند ریزش اشتغال جوانان زیر ۳۰ سال کشور در طول دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید نیز ادامه داشته و در پایان سال ۹۲ به میزان ۲۷۳ هزار نفر و در پایان سال گذشته نیز ۲۹۸ هزار نفر در بخش اشتغال جوانان آمار منفی ثبت شده است.

بنابراین اگر شرایط از بین رفتن اشتغال خالص جوانان مانند آنچه که در آمارهای ۹ سال گذشته وجود دارد ادامه داشته باشد، باید انتظار بدتر شدن اوضاع کاریابی و جستجوی شغل از سوی جوانان و بحرانی تر شدن این بازار در طول سال جاری و سال های آینده را داشته باشیم.

براساس این آمار، کمترین میزان ریزش اشتغال جوانان در سال ۹۱ به میزان ۱۳۵ هزار شغل اتفاق افتاده و بیشترین آن در سال ۸۴ به میزان ۳۷۴ هزار شغل بوده است. با این توصیف، در حالی که جوانان جویای شغل انتظار دارند تا از طریق سیاست گذاری‌ها و اقدامات دولت گشایشی در اشتغال آنها حاصل شده تا بتوانند امکان بهتری برای اشتغال داشته باشند اما شرایط دشوار آنها برای ورود به بازار کار همچنان پابرجا است.

تبریک به همشهریان اقای رضا بسکابادی ( معمار )

انتخابات انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان مشهد


قابل توجه کلیه اعضای محترم

با توجه به برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی مجریان و سازندگان مسکن ، انتخابات اعضای هیات مدیره انجام و آقایان محمود مشیری و محمد کیهانی یزدی به عنوان اعضای اصلی و جلیل گندمی عضو علی البدل و رضا تهرانی به عنوان بازرس اصلی از جانب سازمان نظام کاردانی در انجمن مذکور انتخاب گردیدند سایر اعضای هیات مدیره و بازرسین به شرح ذیل میباشند، این سازمان ضمن عرض تبریک به نامبردگان ، برایشان آرزوی موفقیت دارد.  انجمن صنفی کارفرمایان مسکن

*********************************************************************************************

متولد 1340 بسکاباد با زحمات فراوان و کمک به خانواده تحصیلات ابتدایی را در دبستان بسکاباد شروع و سپس جهت ادامه تحصیل راهی مدرسه شبانه روزی کاخک گردید . با شعله ور شدن جنگ تحمیلی علیه میهن اسلامی در حالی که نوجوانی بیش نبود به همراه شهید محمد رضا بسکابادی  در قالب گردانهای مردمی بسیج  عازم جبهه های نبرد گردید  .

شروع فعا لیت حرفه ای او  از گناباد شروع سپس به همراه همشهریان  اقدام به تاسیس شرکت تعاونی مسکن فجر خاوران نمود ود ر سمت  نایب رئیس و مسئول چند پروزه خدمات  بسیار قابل توجه ای در سطح شهر مقدس مشهد و  موجبات خانه دار نمودن همشهریان گردید و از همانجا بود که باتکیه بر ذوق و استعداد درونی موجب توجه بسیاری از شرکتهای ساختمانی و جامعه معماران تجربی قرار گرفت وبه همراه گروهی از معماران تجربی مشهد اولین انجمن معماری کشور را تاسیس و بعنوان هیئت مدیره انجمن نقش بسیار مفید وموتر در ساماندهی و احقاق حقوق جندین ساله این قشر زحمت کش ایفا نمود. با ارزوی توفیق روز افزون این همشهری خوش فکر و زحمتکش  

 

شرکت تعاونی مسکن فجر خاوران

نام و نام خانوادگیسمت
احمد بزازانرئیس هیات مدیره
سعید برک پونائب رئیس هیات مدیره
رضا بسکابادیخزانه دار 09153103029
محمد علی خطیبدبیر و عضو هیات مدیره
حسین گرد پورعضو هیات مدیره
محمدرضا جوانشیر مقدمعضو هیات مدیره
مصطفی غفرانعضو هیات مدیره
محمد کیهانی یزدیعضو هیات مدیره
محمود مشیریعضو هیات مدیره
کیوان ابوطالب زادهعضو علی البدل هیات مدیره
جلیل گندمیعضو علی البدل هیات مدیره
گل محمد پرهیزکارعضو علی البدل هیات مدیره
مجید شهرکیبازرس اصلی
علی کامرانیبازرس اصلی
رضا طهرانیبازرس اصلی
مسعود صباح مشهدیبازرس علی البدل

اب سیاه کو بیناباج نعمت باغات خشک بسکاباد

به گزارش واصله به حمد ا... علی رغم خشکسالی مفرط منطقه خوشبختانه اب سیاه کوه بیناباج دارای ابدهی مطلوب و قابل توجه بوده به گونه ایکه در این ایام که باغات میوه و زعفران بسکاباد به شدت محتاج ابیاری میباشد توانسته است کمک قابل توجه ای در تامین نیاز  بنمایید به طور متال در تاریخ 94/6/25 اقای محمد احمدی تبار و جند نفر از همشهریان با خرید 24 ساعت اب از قرار ساعتی 30 هزار تومان  هرچندتحمل زحمات فراوان شامل باز گشایای مسیر 7 کیلومتری اتقال اب اعم از جوی وبرق و مرمت مسیر خاکی یا بتونی و....... به باغات خود را مشروب نمایند  . انچه که بسیار حایز اهمیت میباشد همکاری و همیاری مالکین بیناباج - کارشک- بسکاباد با کمک  اعتبارات دولتی در احدات کانال انتقال اب مناسب میباشد که قطعا نقش عزیزان جهاد کشاورزی تیم بلوک بسیار پر رنگ و حساس میباشد

ماموریت تیم 40 نفره برای مناطق

اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، ایران در بخشی از این خبر آورده است : خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مقصد جدید ماموریت معاون اول و تیم مدیران ارشد دولت قرار گرفت، در این مأموریت وزیران کشاورزی، کار، معاون فناوری رئیس جمهوری، رئیس سازمان محیط زیست، و شماری از مدیران حضور دارند.
ایجاد منطقه آزاد تجاری در سیستان و بلوچستان، بحران ریزگردها و طرح تأمین، انتقال و توزیع آب از دستور کاری این سفر است.
امیدانرا داریم دولت تذبید وامید در تصیم خود چدی بوده  و با تکیه بر واقعیتهای موجود منطقه به خصوص خراسان جنوبی موجبات جلوگیری از مهاجرت بی رویه و  درد و الم مردم زحمتکش و کم توقع این منطقه گردد.
امید انرا داریم که همشهریان غزیز چناتچه زمینه ای فراهم امد در چهت اعتلای و پیشرفت و ابادانی بسکاباد اقدام نمایند

میهمان این هفته 1394/06/28 اقای حاج عباس بسکابادی ( کربلایی محمد عباس )

در بسکاباد  به سال     متولد گردید با توجه به

دکتر عباس بسکابادی فرزند مرحوم حاج حسین بسکابادی ( دافعی )

 
http://www.irexpert.ir/?82397   مشخصات متخصص Online/Offline
 
 
دریافت رزومه دریافت
پروفایل تائید شده است
تعداد همکاران و دوستان متخصص: 2
+ پروفایل 8 تن در انتظار تائید محتوا
نام:   عباس
نام خانوادگی:   بسکابادی
رشته تحصیلی:   پزشکی
گرایش:  
مدرک تحصیلی:   دکترای حرفه ای (پزشکی)
عضو بانک:   علوم پزشکی > پزشکی
تاریخ تولد:   1360/06/14
کشور:   ایران
استان/ایالت:   خراسان رضوی
شهرستان:   مشهد
آدرس اینترنتی: http://www.irexpert.ir/?82397  
وضعیت تاهل:   مجرد
مهارتهای تخصصی:
 
     
 
*  سوابق شغلی متخصص    
 
 
 
     
 
*  سوابق تحصیلی متخصص    
 
 
 
     
 
*  سوابق پژوهشی متخصص    
 
 

اقتصاذ بسته رتبه 147 برای کشور مان

یران یازدهمین اقتصاد بسته دنیا شناخته شد + جدول

موسسه تحقیقاتی فریزر از افزایش آزادی اقتصادی در ایران خبر داد و با این حال اعلام کرد ایران در بین ۱۵۷ اقتصاد دنیا رتبه ۱۴۷ را از نظر آزادی اقتصادی بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، موسسه تحقیقاتی فریزر در جدیدترین گزارش خود 157 کشور جهان را از نظر میزان آزادی اقتصادی مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد ایران در میان 40 کشور دارای وضعیت قرمز از نظر آزادی اقتصادی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش که برپایه آمار مربوط به سال 2013(1392) تهیه شده است ایران از نظر آزادی اقتصادی نمره 5.43 را بدست آورده و در رتبه 147 جهان جای گرفته است. رتبه ایران نسبت به سال قبل که 152 کشور مورد ارزیابی قرار گرفته بودند تغییری نداشته است.

براساس گزارش امسال، تنها 10 کشور جهان اقتصاد بسته تری نسبت به ایران دارند و ایران یازدهمین اقتصاد بسته دنیا شناخته شده است.

با این وجود وضعیت آزادی اقتصادی در ایران طی سال 2013 نسبت به سال قبل از آن بهتر شده است. ایران در سال 2012 نمره 5.1 را از نظر آزادی اقتصادی بدست آورده بود اما در گزارش امسال نمره آزادی اقتصادی ایران 5.43 اعلام شده است که نشان دهنده بیشتر شدن آزادی اقتصادی در ایران است.

شاخص آزادی اقتصادی بر پایه 5 محور حجم و اندازه دولت، ساختارهای قانونی و حقوق مالکیت، نقدینگی، آزادی تجارت بین المللی، و قوانین اعتبارات، بازار کار و تجارت تعریف شده است. نمره صفر تا 10 برای هر کشور در این شاخص در نظر گرفته شده است که هر چه بیشتر باشد دلالت بر آزادی اقتصادی بیشتر آن کشور دارد.

موسسه فریزر هنگ کنگ را آزادترین اقتصاد جهان معرفی کرده است. این کشور نمره 8.97 در شاخص آزادی اقتصادی را بدست آورده است. هنگ کنگ سال پیش نیز در رتبه نخست جهان قرار گرفته بود.سنگاپور با نمره 8.52 در رتبه دوم و نیوزیلند با نمره 8.19 در رتبه سوم قرار گرفته اند. سوئیس، امارات، موریتوس، اردن، ایرلند، کانادا و انگلیس به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

ونزوئلا نیز با کسب نمره 3.23 به عنوان بسته ترین اقتصاد جهان معرفی شده و در رتبه آخر قرار گرفته است.

برخی کشورها که آزادی اقتصادی بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: قطر رتبه 13، آمریکا رتبه 16، بحرین رتبه 24، ژاپن رتبه 26، کویت رتبه 31، عمان رتبه 59، فرانسه رتبه 70، لبنان رتبه 76، عربستان رتبه 81، ترکیه رتبه 82، روسیه رتبه 99، چین رتبه 111، هند رتبه 112 و میانمار رتبه 146.

انتهای پیام/

R1012122/Pne

شهیدی که تنها بک لباس داشت

                                

 
کد خبر: 573452
نظرات: 0
تاریخ مخابره : ۲۷/۰۶/۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
فانوس 4؛
عالم بزرگی که فقط یک دست لباس داشت!
مادرم(همسر شهید) نقل می کرد پس از ازدواج متوجه شدم او جز یک قبا و دشداشه زیرین آن، لباس دیگری ندارد و لذا پرسیدم: «پس لباس های دیگرتان کجاست؟»
به این مطلب امتیاز دهید
2 0 بازدید

جام نیوز؛

 

مادرم(همسر شهید) نقل می کرد پس از ازدواج متوجه شدم او جز یک قبا و دشداشه زیرین آن، لباس دیگری ندارد و لذا پرسیدم: «پس لباس های دیگرتان کجاست؟»

 

در این حال مادر ایشان خندید و خطاب به سید گفت: «به تو نگفتم همسرت از کمی لباس هایت تعجب خواهد کرد!؟»

 

او در نهایت زهد زندگی می کرد و می گفت: «باید طرز زندگی و معیشت مرجع مانند یکی از طلاب حوزه باشد.»

 

پس از مرجع شدن و تقلید بسیاری از مردم از او، هیچ چیز نخرید و چیزی اضافه نکرد و وضع داخل خانه اش به همان شکل سابق باقی ماند.

 

 

شهید آیت الله سید محمد باقر صدر

مردان فو تبال بسکاباد اقای سید حسین بسکابادی

لیگ یک آزادگان کشور     

سید حسین بسکابادی بعد از با موفقیت گذراندن دوره توجیهی وعملی داوری فوتبال در بیرجند از وی جهت شرکت در کلاس داوری لیگ یک آزادگان دعوت بعمل آمد. به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات کلاس توجیهی وعملی داوری فوتبال لیگ یک آزادگان بیستم لغایت بیست وسوم مرداد ماه جاری در مشهد برگزار خواهد شد وسیدحسین بسکابادی به همراه تیم داوران استان در این دوره شرکت می کند.


گروه خبری : اخبار و اطلاعیه ها
منبع :
آخرین ویرایش : 1394/05/14 -- 09:47:55
نویسنده : مدیر سایت
تعداد بازدید : 130

 

 

 

 

 

 



 

اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین
اقای  سید حسین بسکابادی  فرزند اقا سید محمد میرحسین در بسکاباد متولد گردید . تحصیلات ابتدایی را در دبستان بسکاباد به پایان رسانید علاقه شدید به دهنه باغ میر به خصوص در سالهای پر اب و با صفای و سرسبز بسکاباد موجبات ان گردید که در کنار پدر با زحمات  بسیار تحصیلات را             ادامه دهد و در کنار ان ورزش بعنوان پایه سلامتی انتخاب نمود
طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک