دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

میهمان این هفته 1394/0830 جناب اقای حاجی علی اکبر بسکابادی ( جمعه )

به سال                  در بسکاباد متولد گردید

......................................

..........................................

در دامن خانوده متولد که گل سزسبد انان رجبعلی بود . ان عزیز به جهت حفظ و دفاع از کشور اسلامی در قالب راهی جبهه های نبر د میگردد ود ر تاریخ                  درجبهه به درجه رفیع شهادت نایل میگردد و در قطعه شهدای بهشت زضا مشهد مقدس ارام میگیرد .

از مهمترین اقدامات حاج علی اکبر بسکابادی احدات حسینیه شهید بسکابادی در منطقه محروم و نیازمند قلعه خیابان ( شهرک شهید رجایی ) مشهد میباشد مکانی که به جرات میتوان گفت که هم اکنون پایگاهی بسیار مفید برای همشهریان و کانون نشر فرهنگ اسلامی تبذیل گردیده است .

...............................

از اقدامات دیگر ایشان نامگذاری یکی از خیابانهای اصلی محله بنام شهید رحبعلی بسکابادی میباشد اقدام بسیار مفید و موتر در شناسانیدن نام بسکاباد به جامعه و شهر مقدس مشهد گردیده است                   

یادی از دیوان دوست


متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

همای اوج سعادت به دام ما افتد

 

اگر تو را گذری بر مقام ما افتد

حباب وار براندازم از نشاط کلاه

 

اگر ز روی تو عکسی به جام ما افتد

شبی که ماه مراد از افق شود طالع

 

بود که پرتو نوری به بام ما افتد

به بارگاه تو چون باد را نباشد بار

 

کی اتفاق مجال سلام ما افتد

چو جان فدای لبش شد خیال می​بستم

 

که قطره​ای ز زلالش به کام ما افتد

خیال زلف تو گفتا که جان وسیله مساز

 

کز این شکار فراوان به دام ما افتد

به ناامیدی از این در مرو بزن فالی

 

بود که قرعه دولت به نام ما افتد

ز خاک کوی تو هر گه که دم زند حافظ

 

نسیم گلشن جان در مشام ما افتد

مردی که به پیروی حضرت خذیجه از تمامی مال و جان گذشت

ندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟+تصاویر
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۰
مرجع : مشرق
15 سال پیش در چنین روزی (نیمه نوامبر 2000 م)، مردی از صحنۀ روزگار حذف شد که 60 میلیارد دلار "درآمد سالانه" را نادیده گرفته بود تا پیرو مکتب اهل بیت (علیهم السلام) شود
ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟+تصاویر

 

به گزارش افکارخبر، ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلاتش در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و سپس به ایران سفر کرد و در جریان سفرش به کشورمان به تشیع گروید.

سناتور جیوانی آنیلی، پدر "ادواردو" یکی از پولدارترین و بانفوذترین افراد ایتالیا و مالک کارخانجات اتومبیل‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو و آیوکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ "لاستامپا" و "کوریره دلاسرا"، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود.

علاوه بر این‌ها، چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و هلیکوپترسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها می‌باشند. میزان ثروت و نفوذ خانواده آنیلی به‌حدی است که رسانه‌های ایتالیا از آن‌ها به‌عنوان خاندان پادشاهی ایتالیا نام می‌برند. کارشناسان اقتصادی درآمد سالانه خانواده آنیلی را بالغ بر 60میلیارد دلار تخمین می‌زنند که حدود 3 برابر درآمد نفتی جمهوری اسلامی ایران است.

ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟ +تصاویر
ادورادو و اسلام

ادواردو دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف "پرینستون” نیویورک بود. خودش هم متولد نیویورک بود. او انجیل و تورات را خوانده، اما این‎‎ها او را قانع نکرده بود. در 20 سالگی برحسب اتفاق در کتابخانه چشمش به قرآن افتاده و چند آیه از آن را می‎خواند و احساس می‎کند این نمی‎تواند کلام بشر باشد.

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می گوید: در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتابها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن را برداشتم وشروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است ونمی تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.

ادواردو بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند. محمد اسحاق عبداللهی که از دوستان مسلمان آنیلی است نیز در مورد او می‌گوید: «ادواردو خیلی شب‌ها بیدار می‌ماند و با نور شمع تا صبح قرآن را مطالعه می‌کرد.» این گفته که ادواردو در اثر معاشرت با مسلمانان به این دین گرویده، یک ادعای بی‌ثبات است، چون با موقعیت مالی و سیاسی که پدر ادواردو داشت، هیچ‌کس به خود اجازه نمی‌داد که چنین مسائلی را با او در میان بگذارد و او را به دین جدید دعوت کند. وی پس از ملاقات و گفتگو با دکتر قدیری ابیانه شیعه شده و نام مهدی را برای خود برگزیده بود.

ادواردو با اینکه به دلیل موقعیت مالی و سیاسی خانوده اش با بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی جهان ملاقات کرده بود، اما در ملاقات با حضرت امام (ره) به شدت شیفته سادگی، عظمت و معنویت ایشان شده بود. این ارتباط عملاً مسیر زندگی ادواردو را عوض کرد.

ایگورمن خبرنگار روزنامه لاستامپا ایتالیا می گوید: وقتی ادواردو از ملاقاتش با حضرت امام و تحت تاثیر قرار گرفتنش صحبت می کرد، من احساس کردم که امام او را سحر کرده است.ادواردو همچنین یک ماه قبل از شهادتش قصد داشت به ایران بیاید، ولی والدین او برای ممانعت از این سفر، گذرنامه اش را پنهان کرده بودند.

ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟ +تصاویر
ادواردو در کنار حسین عبداللهی

فشارهای وارده بر ادواردو

حسین عبداللهی از صمیمی‌ترین دوستان ایرانی ادواردو، فشارهای وارد شده به ادواردو از سوی خانواده‌اش را غیرقابل باور توصیف می‌کند. او می‌گوید: "ادواردو تحت فشار اقتصادی بسیار زیادی قرار داشت. خانواده آنیلی وی را به‌صورت کامل از لحاظ اقتصادی تحریم اقتصادی کرده بودند. به‌گونه‌ای که وی حتی برای تاکسی سوار شدن پول نداشت." حسین می‌گوید: "یک‌روز با ادواردو به نمایندگی هواپیمایی ایران‌ایر در ایتالیا رفتیم تا برای ادواردو بلیط سفر به ایران تهیه کنیم. کارگزار ایتالیایی شرکت ایران ایر گفت که من نمی توانم برای ادواردو بلیط بخرم. پس از مشاجره بسیار با وی مشخص شد که منشی پدر ادواردو با آن کارمند تماس گرفته بود و به وی دستور داده بود، حق ندارد برای ادواردو بلیط صادر کند."

دکتر قدیری ابیانه ذکر می کند که برای خانواده آنیلی خیلی سخت بود که در کشور ایتالیا که مرکز مسیحیت کاتولیک است، بگویند که پسر سناتور آنیلی به اسلام رو آورده است. بنابراین ادواردو را به‌شدت تحت فشار قرار دادند تا از اسلام دست بردارد. تحریم و تهدیدش کردند که از ارث محروم خواهد شد و حتی از ارث محرومش کردند، ولی او دست از اسلام بر نداشت و این خود به‌تنهایی می‌تواند احتمال خودکشی او را منتفی کند، چون او که برای حفظ دینش حاضر به گذشت از میلیاردها دلار ثروت شده بود، چگونه ممکن بود با این اعتقاد راسخ به اسلام، دست به خودکشی بزند که در اسلام حرام است؟

ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟ +تصاویر
 
خودکشی یا شهادت؟!

ادوارد، جانشین بزرگترین سرمایه‌دار ایتالیا و فرزند آنیلی‌ها، از بسیاری از اسرار کشورش و سازمان‌های مافیایی و صهیونیستی آگاه بود و اکنون با مسلمان شدن و طرفداریش از انقلاب اسلامی بسیار خطرناک می‌نمود؛ به ویژه آنکه علیه سلمان رشدی در ایتالیا فعالیت می‌کرد، جنایت صهیونیست‌ها را در فلسطین اشغالی محکوم می‌نمود و برای این کارها حتی با نخست وزیر و رییس جمهور ایتالیا هم تماس تلفنی می‌گرفت. وی خود نیز نگران سوء‌قصد از سوی صهیونیست‌ها بود و به رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا گفته بود که آن‌ها سرانجام او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند کشت و آن را به خودکشی، حادثه نابهنگام و یا بیماری نسبت خواهند داد.

* از موارد مشکوکی که درباره شهادت ادواردو وجود دارد این است که هیچ‌گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل او انجام نشد. جسد وی کالبدشکافی نشد و مرگ وی فوراً خودکشی جلوه داده شد. حتی قبل از آنکه پلیس مرگ وی را به صورت رسمی خودکشی اعلام کند، برخی روزنامه ها خبر خودکشی پسر رئیس کارخانه فیات را چاپ کردند و ذهن مردم را کاملاً به سمت گزینه خودکشی سوق دادند. جسد وی نیز تا ظهر فردای روز حادثه به خاک سپرده شد تا فرصت برای هیچ گونه تحقیقی مهیا نباشد.

* پس از مرگ ادواردو سانسور مطلقی درباره مسلمان بودن، عقاید و حتی سفر وی به ایران انجام شد. اظهارنظرهای روزنامه های ایران به ویژه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان ایتالیا درباره احتمال قتل وی به هیچ وجه بازتاب داده نمی شد. در حالی که خانواده آنیلی یکی از بزرگترین خانواده‌های ایتالیا است و کوچکترین اظهارنظری درباره این خانواده به سرعت منعکس می شود، به نحوی که نخست‌وزیر ایتالیا درگذشت ادواردو را به خانواده آنیلی تسلیت گفت و قبل از بازی ایتالیا و انگلستان، ورزشگاه یک دقیقه به احترام ادواردو سکوت کرد. همچنین پس از مرگ ادواردو تمامی اسناد و شواهد مربوط به فعالیت‌ها و زندگی وی جمع‌آوری شد و حتی فیلم مستندی که توسط وی ساخته شده بود و در آرشیو کانال 1 ایتالیا بود، از آرشیو این کانال خارج شد.

* چند سال پس از قتل ادواردو، یکی از دوستان بسیار نزدیک وی به نام لوکا کائتانی لواتلی نیز با همین سناریو به قتل رسید. او دوست ادواردو بود و با وی به ایران آمده و در ایران شیعه شده بود. لوکا نیز یکی از نجیب‌زادگان ایتالیایی بود. پدر لوکا به "سلطان شراب ایتالیا" معروف بود و خانوده‌اش از سرشناس‌ترین خانواده‌های این کشور به حساب می‌آمدند. با توجه به سرنوشت مشابه او با ادواردو، به نظر می رسد تاکتیک "خودکشی‌سازی" یکی از تاکتیک ‌های اصلی برای از بین بردن چنین جوانانی است که حاضر نبودند در جهالت باقی بمانند.

* دکتر مارکو باوا یکی از دوستان صمیمی ادواردو بود که به نحوه رسیدگی به پرونده ادواردو اعتراض کرد. وی در سال 2001 نامه‌ای به شورای عالی قضایی ایتالیا نوشت و در آن ضمن انتقاد از فرآیند رسیدگی به پرونده ادواردو، علت عدم استفاده از آدمک انسانی برای بازسازی صحنه خودکشی را جویا شد. به عقیده وی شواهد موجود درباره لباس‌ها و کفش ادواردو، خودکشی را تأیید نمی‌کنند. وی همچنین عدم انجام کالبدشکافی را غیرقابل قبول خوانده بود.

ثروتمندترین شیعۀ تاریخ چگونه حذف شد؟ +تصاویر
ادواردو (مهدی) آنیلی در نمازجمعه تهران
کد مطلب: 465392

یا علی ابن ابی طالب (( لبیک ))

 
کد خبر: 598984
نظرات: 0
تاریخ مخابره : ۲۶/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
حدیث؛
خطری که امام علی(ع) ازآن برای امت نگران بودند
آگاه باشید! به کوچ کردن فرمان یافته و براى جمع آورى توشه آخرت راهنمایى شدید، همانا، وحشتناکترین چیزى که بر شما مى‎ترسم، هواپرستى، و آرزوهاى دراز است.
به این مطلب امتیاز دهید
0 1

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، امیرالمومنین امام علی علیه السلامدر بیانی نورانی می فرماید:

آگاه باشید! هم اکنون در روزگار آرزوهایید، که مرگ را در پى دارد، پس هر کس در ایام آرزوها، پیش از فرا رسیدن مرگ، عمل نیکو انجام دهد، بهره مند خواهد شد، و مرگ او را زیانى نمى‌رساند، و آن کس که در روزهاى آرزوها، پیش از فرا رسیدن مرگ کوتاهى کند، زیانکار و مرگ او زیانبار است.
همانگونه که به هنگام ترس و ناراحتى براى خدا عمل مى‌کنید، در روزگار خوشى و کامیابى نیز عمل کنید.
 
آگاه باشید! هرگز چیزى مانند بهشت ندیدم که خواستاران آن در خواب غفلت باشند، و نه مانند آتش جهنم، که فراریان آن چنین در خواب فرورفته باشند.

آگاه باشید! آن کس را که حق، منفعت نرساند، باطل به او زیان خواهد رساند، و آن کس که هدایت، راهنماییش نکند، گمراهى او را به هلاکت افکند.

 آگاه باشید! به کوچ کردن فرمان یافته و براى جمع آورى توشه آخرت راهنمایى شدید، همانا، وحشتناکترین چیزى که بر شما مى‎ترسم، هواپرستى، و آرزوهاى دراز است، پس از این دنیا توشه برگیرید تا فردا خود را با آن حفظ نمایید.

متن حدیث:

اءَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الدُّنْیَا اءَدْبَرَتْ وَ آذَنَتْ بِوَدَاعٍ وَ إِنَّ الْآخِرَةَ قَدْ اءَقْبَلَتْ وَ اءَشْرَفَتْ بِاطِّلاَعٍ اءَلاَ وَ إِنَّ الْیَوْمَ الْمِضْمَارَ وَ غَدا السِّبَاقَ وَ السَّبَقَةُ الْجَنَّةُ وَ الْغَایَةُ النَّارُ، اءَ فَلاَ تَائِبٌ مِنْ خَطِیئَتِهِ قَبْلَ مَنِیَّتِهِ؟ اءَ لاَ عَامِلٌ لِنَفْسِهِ قَبْلَ یَوْمِ بُؤْسِهِ اءَلاَ وَ إِنَّکُمْ فِی اءَیَّامِ اءَمَلٍ مِنْ وَرَائِهِ اءَجَلٌ، فَمَنْ عَمِلَ فِی اءَیَّامِ اءَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ اءَجَلِهِ، فَقَدْ نَفَعَهُ عَمَلُهُ وَ لَمْ یَضْرُرْهُ اءَجَلُهُ وَ مَنْ قَصَّرَ فِی اءَیَّامِ اءَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ اءَجَلِهِ فَقَدْ خَسِرَ عَمَلُهُ وَ ضَرَّهُ اءَجَلُهُ.
اءَلاَ فَاعْمَلُوا فِی الرَّغْبَةِ کَمَا تَعْمَلُونَ فِی الرَّهْبَةِ اءَلاَ وَ إِنِّی لَمْ اءَرَ کَالْجَنَّةِ نَامَ طَالِبُهَا وَ لاَ کَالنَّارِ نَامَ هَارِبُهَا اءَلاَ وَ إِنَّهُ مَنْ لاَ یَنْفَعُهُ الْحَقُّ یَضُرُّهُ الْبَاطِلُ وَ مَنْ لاَ یَسْتَقِیمُ بِهِ الْهُدَى یَجُرُّ بِهِ الضَّلاَلُ إِلَى الرَّدَى اءَلاَ وَ إِنَّکُمْ قَدْ اءُمِرْتُمْ بِالظَّعْنِ وَ دُلِلْتُمْ عَلَى الزَّادِ وَ إِنَّ اءَخْوَفَ مَا اءَخَافُ عَلَیْکُمُ اثْنَتَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَى وَ طُولُ الْاءَمَلِ فَتَزَوَّدُوا فِى الدُّنْیَا مِنَ الدُّنْیَا مَا تَحْرُزُونَ بِهِ اءَنْفُسَکُمْ غَدا.


«نهج البلاغه، خطب

بحران اب را جدی بگیریم

سقوط سرانه آب هر ایرانی به یک چهارم متوسط جهانی تا سال 2020

بحران آب حل نشود عبرت تاریخ می شویم

گروه امورزیربنایی-  روز یکشنبه کارگاهی تحت عنوان "آب و رسانه، چشم انداز ملی، منطقه ای و جهانی" در تهران برگزار شد که البته اعلام آمارهای شدیدا نگران کننده توسط سخنرانان حاضر در آیین افتتاح، این کارگاه را از حالت یک کارگاه آموزشی فراتر برد.
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به عنوان اولین سخنرانی آیین افتتاح با بیان اینکه اشتباهاتی در سیاست سدسازی در گذشته رخ داده است، هشدار داد: در صورت حل نشدن بحران آب، عبرت تاریخ می شویم.
فاضلی تاکید کرد: بحران آب امروزه به یک مساله بدخیم تبدیل شده که باید هر چه سریع تر حل شود. وی با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا در بخش آب نداریم، افزود: اشتباهاتی که در گذشته رخ داده سبب شده است به تدریج اثرات منفی خود را نشان دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از حدود 40 یا 50 سال قبل که سدسازی در کشور ما رونق گرفت، مشکلات به تدریج روی هم انباشته شد تا اینکه امروز به اوج خود رسید.
فاضلی با تاکید بر اینکه در این زمینه هیچ راه حل از پیش ساخته شده ای وجود ندارد، گفت: براساس نوع مشکل، راه حل نیز تغییر می کند بنابراین، برای حل بحران آب در دریاچه ارومیه باید از یک شیوه استفاده کرد و برای رفع بحران آب استان تهران نیز شیوه دیگر را به کار گرفت.
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: «افرادی که به دنبال یافتن عصای موسی برای حل مشکلات آب هستند اشتباه می کنند.»
وی با بیان اینکه هیچ راهکاری در بحران آب پیدا نمی شود که همه ذینفعان از آن راضی باشند، اضافه کرد: برای حل بحران آب، ابتدا باید مسئولیت اشتباهات گذشته را پذیرفت و سپس اقدام به برنامه ریزی برای آن کرد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نمی تواند ادعا کند که در ساخت سد هیچ اشتباهی رخ نداده است زیرا اگر اشتباهی وجود نداشته پس چرا امروز با بحران آب مواجه هستیم.
87درصد مردم ایران در سه دهه گذشته از مشکلات خشکسالی متاثر شده اند
مدیرمرکز منطقه ای مدیریت آب شهری یونسکو هم در این مراسم با بیان اینکه در سه دهه گذشته 87 درصد مردم ایران از مشکلات و خطرات خشکسالی متاثر شده اند، گفت: مطابق پیش بینی ها تا سال 2020 سرانه آب هر ایرانی به یک چهارم متوسط جهانی تقلیل می یابد.
سیدعلی چاوشیان به وضعیت آب در ایران و منطقه اشاره کرد و گفت: 50 درصد خشکی های زمین را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می دهند که 20 درصد جمعیت جهان در آنها زندگی کرده و ایران نیز جزو این مناطق است.
وی به عضویت 16 کشور منطقه در مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری یونسکو اشاره کرد که وزیران آب و محیط زیست آنها اعضای شورای حکام این مرکز را تشکیل می دهند.
چاوشیان افزود: پنج درصد سطح خشکی های زمین در این کشورها واقع شده و پنج درصد جمعیت جهان نیز در این مناطق زندگی می کنند.
وی ادامه داد: بررسی مشکلات و خطرات آبی سه دهه گذشته در این مناطق نشان می دهد، نیمی از بلایای طبیعی منطقه خشکسالی است و پس از آن، سیل با 33 درصد، زلزله با 11 درصد و سایر سوانح با سه درصد در رتبه های بعدی هستند.
مدیرمرکز منطقه ای مدیریت آب شهری یونسکو در ادامه گفت: در ایران، زلزله 95 درصد تلفات ناشی از تهدیدات طبیعی را تشکیل داده و کمتر از پنج درصد دیگر را تهدیدات آبی (سیل و خشکسالی) تشکیل می دهد؛ اما با این وجود، 87 درصد مردم ایران در دوره زمانی 1980 تا 2010 از مشکلات و تهدیدات ناشی از خشکسالی تاثیر گرفته اند.
این مسئول با بیان اینکه میزان آب در دسترس ما نسبت به جمعیت به طور دائم در حال کاهش است، ادامه داد: در سال 1960 سرانه آب هر ایرانی نصف متوسط جهانی بود اما پیش بینی ها حاکی است در سال 2020 با افزایش جمعیت کشور و تغییرات اقلیمی، این سهم به یک چهارم تقلیل خواهد یافت.
به گفته وی، مطابق آمارهای موجود، هم اینک 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی، 6 درصد در آب شرب شهری و 2 درصد باقیمانده در بخش صنعت، مصرف می شود.
نمی توان در گذشته باقی ماند
قائم مقام وزیر نیرو هم در این مراسم با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در پیشبرد برنامه های این وزارتخانه با اطلاع رسانی شفاف و به موقع، گفت: کنترل خشکسالی فقط با کمک مردم و به صحنه آوردن آنها از طریق رسانه ها امکان پذیر است.
ستار محمودی افزود: در سال های گذشته ابزارهای اطلاع رسانی و انتشار اخبار در سطح جهان با تغییرات زیادی همراه شده است.
وی گفت : آنچه مسلم این است که نمی توان در گذشته باقی ماند و جدا عمل کرد، بلکه باید خود را به طور مداوم با تغییرات همسو ساخت.
محمودی در ادامه به مشکلات خشکسالی در کشور اشاره کرد و گفت: خشکسالی در ایران سابقه ای به اندازه تاریخ کشور دارد که جز با کمک مردم و به صحنه آوردن آنها به رغم همه محدودیت ها و مشکلات کنترل نمی شود.
وی با بیان اینکه مردم کارفرمایان واقعی هستند، افزود: در این مکان گردهم آمده ایم تا برای مردم اعتمادآفرینی کنیم؛ اگر بتوانیم ذهنیت های منفی پیشین را به تدریج از بین ببریم، حرف ها به دل خواهد نشست که نمونه عینی آن را در جیره بندی آبنتیجه تصویری برای بحران اب در کشور در تهران در نتیجه تصویری برای بحران اب در کشورنتیجه تصویری برای بحران اب در کشورنتیجه تصویری برای بحران اب در کشورنتیجه تصویری برای بحران اب در کشور

دعوت از همشهریان جهت جلسه ابانماه 94

جلسه ابانماه مجمع بسکابادیهای مقیم مشهد جمعه 94/8/29 همزمان با اذان مغرب و عشا در منزل حجه الاسلام حاج شیخ  محمد حسینی فرد به نشانی مشهد -  خیابان توحید - خیابان رضوی7 - پلاک 21 تلفن 09155115271 بر گذار میشود از عموم همشهریان عزیز درخواست میشود در این گردهمایی شرکت نمایند .

*******************************************************************************************************************

                                                           '(( گزارش جلسه  ))

جلسه در ساعت موعد با نماز جماعت و قراعت دعای زیارت عاشورا شروع و پس از تلاوت چند از کام ا... مجید با دبیری اقای رضا بسکابادی ( حجی نوری ) و گزارش ایشان از فعالیت یکماهه مجمع - اقای  سید علی بسکابادی ( سید محمد ) گزارشی از هیت عزاداری - اقای مهندس محمد بسکابادی ( شجاعی نیا )از مشکلات مرتبط با تعدادیازبد  اخلاقی ها  - اقای حسن رضایی گزارشی از اقدامات و فعالیت مسجد پنج تن ال عبا (ع )  - اقای حسین پور شافعی از اقدامات مرتبط با قنوات علیا و سفلی بسکاباد - اقای مهندس حسین بسکابادی از ضرورت تاسیس انجمن خیریه بسکاباد - اقای حاج شیخ محمد حسینی فرد گزارشی لز سفر به کشور برزیل ایراد سخن نمودند 

سخنی با بازدید کنندگان عزیز


 با تشکر فراوان از عزیزانی که  با ارسال نقطه نظرات  ما را مورد لطف قرار داده  و موجبات ارتقای کیفی وبلاک گرد یده اند  لازم دیدم 2 موضوع   مورد توجه بیشتر بود که جهت استحضار  همگان به ضرورت پرداختن بدانها میپردازم .

مطالب متنوع اتشار یافته چه ربطی به انجمن خیریه  بسکاباد دارد ؟

لازم میبنم معیارهای عمل خیر را بدون هیچ دخل و تصرفی باستناذ ایات و روایات با بیان قران پزوهان درج نماییم

معیار عمل خیر در اسلام/ ضرورت آگاهی از اهداف برخی بنیادهای خیریه

انفاق
شناسهٔ خبر: 2158719 -
یک قرآن پژوه با تبیین معیار عمل خیر در اسلام، تصریح کرد: همه اعمال خیر و یا شر همسان نیستند، برخی از اعمال حتی اگر از فرد بد هم صادر شود، خداوند آن عمل را دوست دارد، جدای از اینکه عامل آن می خواهد با نیت خیرخواهانه یا بدخواهانه انجام دهد مثل نجات جان انسان، کسب علم یا غیرت که خودشان ارزش ذاتی دارند مورد پسند الهی است.

حجت الاسلام مهدی رستم نژاد عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة درباره معیار کار خیر در اسلام و تفاوت آن با دیگر مکاتب به خبرنگار مهر گفت: در قرآن و روایات درباره عمل خیر توصیه به خیر فراوان داریم و حتی تعبیراتی که درباره واژه خیر و مسائل پیرامون آن آمده است بسیار فراوان است

وی بر فراگیری مسئله خیر در نگاه دین تأکید کرد و افزود: هر عملی را می توان خیر گفت از ایمان به خدا گرفته تا ریزترین عمل اخلاقی حتی در حد یک لبخند می تواند مصداق عمل خیر باشد.

اری هنگامیکه یک لبخند مصذاق عمل خیر باشد قطعا گرداوری مطالب علمی و متنوع و نشر ان به نیت بالا بردن اگاهیهای جامعه میتواند بزرگترین عمل خیر باشد .

2- انتخاب میهمان هفته و معرفی انان چه انگیزه ای

میهمان این هفته (1394/8/23 ) حاج سید جمال رضوان پناه

در خانواده مذهبی به سال      در بسکاباد متولد . تحصیلات ابتدایی را در دبستان بیناباج به پایان رسانید و در ان ایام که تحصیل در خارج بسکاباد بسیار سخت و مشکل بود جهت ادامه تحصیا راهی کاخک  

.............................. 

............................... 

............................... 

.............................. 

به سال                      استخدام اموز و پرورش گردید

خوابیدن را جدی بگیرید


من پسر 34 ساله هستم در مورد بی خوابی بگویید؟

با کمک یکدیگر بسکاباد را اباد نماییم

با عنایت به عرق تمامی همشهریان عزیز نسبت به موطن خود بسکاباد و  تعداد بسیار تحصیلگردان قطعا با همت و خرد جمعی و کمک یکدیگر علی رغم مشکلات فراوان ناشی از خشکسالی و مهاجرت باور دارم که میتوانیم از وضعیت انفعالی بسکاباذ را خارج و در جهت رشد وتعالی وابادانی قدمهای سازنده را برداریم .

که یکی از بهترین این پایگاهها میتواند انجمن خیریه بسکاباد باشد . کانونی که با تکیه بر نیات خیرخواهانه و افزایش توان فرهنگی - توان اقتصادی با اشتغال مولد وسازده گامهای بسیار بلند در این خصوص برداریم . کما اینکه دلواپسان بسیاری از روستا ها از جمله کرغند با اتحاد وهمدلی گامهای بسیار سازنده در این زمینه برداشته اند .

بازهم مهمترین دغدغه را ایجاد اشتغال میدانم لذا میبایست با همدلی و همفکری زمینه ایجاد واحدهای تولیدی را پیگیر شویم