دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

برترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی + رتبه تهران

وین باز هم برترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی شناخته شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
«مؤسسه مرکر» امسال نیز به مانند سال‌های گذشته رده بندی برترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی را منتشر کرد که در آن وین اتریش برای دومین سال متوالی به عنوان باکیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی معرفی شد.
 
این رده بندی بر اساس ۱۰ فاکتور: دسترسی به امکانات بهداشتی درمانی، امکانات آموزشی، محیط اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، محیط سیاسی، خدمات حمل و نقل عمومی، مسکن، بازیافت زباله، شرایط اقتصادی و میزان دسترسی آزادانه به کالا و خدمات صورت گرفته است.
 
در رده بندی امسال، اطلاعات ۲۳۱ شهر جهان در بازه زمانی سپتامبر تا نوامبر ۲۰۱۸ مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
بهترین شهرهای جهان:
 
نکته جالب رده بندی امسال، حضور پررنگ نمایندگان سه کشور آلمانی زبان اتریش، سوئیس و آلمان است به گونه‌ای که این سه کشور در مجموع هفت نماینده در بین ۱۰ شهر برتر جهان دارند.
 
۱-وین، اتریش
 
۲- زوریخ، سوئیس
 
۳- ونکوور، کانادا
 
۴- مونیخ، آلمان
 
۵- آوکلند، نیوزلند
 
۶- دوسلدورف، آلمان
 
۷- فرانکفورت، آلمان
 
۸- کپنهاگ، دانمارک
 
۹- ژنو، سوئیس
 
۱۰- بازل، سوئیس
 
بدترین شهرهای جهان:
 
پایتخت عراق در رتبه بندی امسال در آخرین رده قرار گرفته است. بیشتر شهرهای پایین جدول را شهرهای آفریقایی تشکیل می‌دهند. به گفته مؤسسه مرکر، ۱۰ شهر با پایین‌ترین کیفیت زندگی به ترتیب عبارت اند از:
 
۱- بغداد، عراق
 
۲- بانگی، آفریقای مرکزی
 
۳- صنعا، یمن
 
۴- پورت پرنس، هائیتی
 
۵- خارطوم، سودان
 
۶- انجامنا، چاد
 
۷- دمشق، سوریه
 
۸- برازاویل، کنگو
 
۹- کینشازا، کنگو
 
۱۰- کوناکری، جمهوری گینه
 
رتبه تهران:
 
تهران در رده بندی امسال تنها نماینده ایران در این فهرست است. پایتخت ایران بالاتر از شهرهایی چون کراچی پاکستان، کاراکاس ونزوئلا، تاشکند ازبکستان و بیشکک قرقیزستان و پایین‌تر از شهرهایی چون تفلیس گرجستان، مینسک بلاروس، هاوانا کوبا، اسلام آباد پاکستان و باکو آذربایجان در رده ۱۹۹ ایستاده است.
 
رتبه دیگر شهرها:
 
در رده بندی امسال، سیدنی استرالیا یازدهمین شهر، استکهلم سوئد بیست و سومین شهر، اسلو نروژ بیست و پنجمین شهر و هلسینکی فنلاند سی و یکمین شهر برتر جهان معرفی شده اند. برترین شهر آسیایی سنگاپور است که در رده بیست و ششم قرار گرفته است. بهترین شهر آمریکا نیز سان‌فرانسیسکو است که جایگاهی بهتر از سی و چهارمی پیدا نکرده است.
 
در بین شهرهای منطقه، دوبی در رده هفتاد و چهارم، ابوظبی در رده هفتاد و ششم، دوحه در رده یکصد و دهم، استانبول در رده یکصد و سی ام و مسکو در رده یکصد و شصت و هفتم قرار گرفته اند.

تامین امنیت غذایی و توسعه اشتغال روستایی در گرو اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار؟

کدخبر: 961457 ارسال به دیگران پرینت

گزارش ویژه؛

تامین امنیت غذایی و توسعه اشتغال روستایی در گرو اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار؟

امنیت غذایی و توسعه روستایی‌ و توسعه اشتغال روستایی، از جمله مهمترین‌مؤلفه‌هاو دغدغه های‌کشورهای‌در حال توسعه‌به شمار می روند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ساختار عمده کشورهای در حال توسعه‌در بخش‌ کشاورزی، ساختاری مملو از بنگاه‌های کوچک بدون اتصال پایدار به زنجیره های ارزش و تولید است که این موضوع سبب آسیب پذیری بالای بنگاه‌های خرد کشاورزی در کشورهای مختلف شده است. عدم اتصال مناسب و یا تولید تحت سفارش و قرارداد به زنجیره های تولید از یک طرف، درآمد مناسب مالی را برای کشاورز به وجود نمی‌آورد و از سوی دیگر، اطمینان و تداوم سفارش از سوی خریداران و کاهش کمیت و کیفیت را در بنگاه‌های بزرگ به وجود آورده است.

عدم اطمینان به خرید و تأمین‌ مناسب و به موقع و با کیفیت مطلوب همواره یکی از مشکلات اصلی بنگاه‌های بزرگ و صادراتی بوده است. این عدم اطمینان فشارهای مختلفی را ازسوی خریداران محصولات این شرکت‌ها، از نظر قیمت، زمان دسترسی، میزان سفارش و تثبیت‌ قیمت ایجاد می‌کند که در نهایت باعث کاهش سطح سود آوری، کاهش توان رقابت پذیری و عدم توسعه مطلوب این بنگاه‌ها می‌شود.

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار از تابستان سال گذشته  با انعقاد قرارداد مابین روستاییان و یک شرکت تولید زعفران در استان خراسان جنوبی به مرحله اجرا درآمد. براساس این طرح محصولات کشاورزان بدون واسطه توسط شرکت با قیمتی بیش از نرخ روز بازار خریداری می‌شود. با این روش علاوه بر اینکه حذف واسطه‌ها و دلالان صورت می‌گیرد، کشاورزان با فروش محصولات خود با قیمت مناسب به شرکت تولیدکننده، هزینه فروش محصول را نیز به صورت نقدی از بانک دریافت می‌کنند.

هدف از اجرای طرح، برقراری ارتباط و اتصال پایدار بین بنگاه‌های خرد و کوچک محلی و بنگاه‌های بزرگ صادراتی و تحت قرارداد و همچنین‌ انتقال دانش فنی و استانداردها و همچنین تأمین مالی هدفمند گروه‌های هدف در طول زنجیره ارزش، کاهش و حذف واسطه گری و افزایش توان رقابت پذیری بنگاه‌های تولیدی و صادراتی است. توسعه این نوع ارتباطات قراردادی علاوه بر ایجاد امنیت شغلی برای بهره برداران خرد بخش کشاورزی، امنیت و اطمینان کاری مناسبی را برای بنگاه‌های فعال در این زنجیره به وجودخواهد آورد و همزمان موجب توسعه کل زنجیره ارزش می‌شود. ایجاد یک سیستم فراگیر در کل زنجیره ارزش و ایجاد نهادهای واسط تخصصی برای انتقال دانش فنی و استانداردها و افزایش تولید کمی و کیفی از دیگر اهداف این طرح است. از دیگر اهداف طرح جهت دهی درست و به موقع مالی به بخش تولید و رونق واحدهای صنعتی و تولیدی و صادراتی است. توسعه این روش و سیستم هایی که بتواند ارتباط پایدار بین شرکت های بزرگ تولیدی و صادراتی و کشاورزان و شبکه های خرد روستایی را ایجاد کند، باعث توسعه بخش کشاورزی، رشد و بهره‌وری کمی و کیفی محصولات و افزایش استانداردهای تولیدی و همچنین توسعه بازارهای محصولات و رقابت پذیری و توسعه محصولات جدید خواهد شد.

 رضا تازیکی، مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خلال بازدید خبرنگاران از یک مرکز تولیدکننده زعفران در استان خراسان رضوی که یکی از شرکت‌های مجری طرح تولید مبتنی بر قرارداد است، گفت: با توجه به این موضوع که در گذشته پرداخت تسهیلات بانکی همراه با انحرافاتی بود، طرح تولید مبتنی بر قرارداد در دستور کار قرار گرفت. در قالب این طرح تسهیلات به شرکت تولیدکننده یا کشاورز پرداخت نمی‌شود، بلکه این تسهیلات نزد بانک امانت است، زمانی که کشاورز در قبال قرارداد با تولیدکننده محصول را به شرکت تحویل می دهد با مراجعه به بانک به صورت نقدی پول خود را دریافت می‌کند.

مدیر طرح ملی تکاپو با بیان این مبحث که در طرح تولید مبتنی بر قرارداد قیمت محصولات خریداری شده از کشاورز حتی بالاتر از نرخ روز بازار خواهد بود، اظهار کرد: طی یکسال گذشته، این طرح در سه بنگاه اقتصادی تولیدکننده زعفران و رب گوجه فرنگی اجرا شده، طرح تولید مبتنی بر قرارداد تاکنون ۱۰ هزار کشاورز را تحت پوشش قرار داده و در این طرح علاوه بر ارتقای بهره‌وری محصول، از نظر فروش محصول نیز شاهد تضمین خواهیم بود که درآمد کشاورزان نیز از محل بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

تازیکی با بیان این موضوع که طبق طرح تولید مبتنی بر قرارداد این قراردادها پیش از فصل کشت بین خریدار و تولیدکننده منعقد می‌شود، تصریح کرد: شرکت نیز تضمین می‌دهد اگر قیمت روز محصول پائین‌تر از نرخ معمول باشد، تولیدکننده آن را با قیمت تضمین شده خریداری می‌کند و این موضوع انگیزه‌ای برای کشاورزان است تا محصولات آنها توسط دلالان و با قیمت‌های پایین خریداری نشود.

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با بیان این موضوع که به ازای هر ۲۵ میلیون تومان تسهیلاتی که برای تولیدکننده در بانک ذخیره می‌شود، شرکت باید با یک کشاورز قرارداد منعقد کند، یادآور شد: این بدان معناست که برای یک میلیارد تومان تسهیلات باید با ۴ هزار کشاورز قرار داد منعقد شود.

تازیکی افزود: بر اساس طرح تولید مبتنی بر قرارداد انحراف در تسهیلات اعطایی صفر بوده است، در آمریکا ۴۵ درصد از کشاورزان به روش قرارداد تولید مبتنی قرارداد و در برزیل نیز ۷۰ درصد از کشاورزان از این روش محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند. در ایران نیز از یکسال و نیم گذشته این طرح آغاز شده است و در حال حاضر ۸ درصد کشاورزان استان خراسان رضوی از این ره محصول خود را عرضه می‌کنند.

تازیکی در ادامه با اشاره به اینکه هدف این است که در قالب طرح تولید مبتنی بر قرارداد ۱۰۰ هزار کشاورز را تحت پوشش قرار داد و محصولات را با این روش تأمین مالی به صورت تضمینی خریداری شود گفت: با وقوع این موضوع ۱۵۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی وارد بازار کار می‌شوند، با روش طرح تولید مبتنی بر قرارداد می‌توان کشاورز را در رشد اقتصادی و ارزش افزوده محصول سهیم کرد.

مدیر ملی طرح تکاپو در پاسخ به مقاصد صادراتی زعفران ایران، عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات ایران به کشورهای چین، امارات و اسپانیا صادر می‌شود. نکته دیگر اینکه در حالی که اسپانیا فقط یک تن تولید زعفران دارد، اما زعفران وارداتی خود را به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌کند.

تازیکی در پایان گفت: بانک‌ها با روش‌های سنتی پرداخت تسهیلات اشتغال ناپایدار می‌مانند اما اگر بتوانیم زنجیره‌های ارزش را به هم متصل کنیم موفق خواهیم بود. روش‌های متنوع در تأمین مالی را باید به کار گرفت که روش تولید مبتنی بر قرارداد یکی از این روش‌ها است.

خبرنگار: امجد عبدی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

مطالب پیشنهادی

روایتی از فقر در زندگی رهبر انقلاب

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، صفحه مجازی ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، قصد دارد روایت هایی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ رهبر معظم انقلاب در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی را منتشر کند.

به گزارش افکارنیوز، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، صفحه مجازی ریحانه  وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، قصد دارد روایت هایی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ رهبر معظم انقلاب در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی را منتشر کند.

اخبار سیاسی - صفحه ریحانه در دومین قسمت از این روایت به موضوع فقر پرداخته است. در متن کامل این پست آمده است:

«روایت‌هایی تاریخی از همراهی همسر مکرمه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سالیان مبارزه با رژیم ستمشاهی

بخش دوم: فقر

عواقب مبارزه با دستگاه حاکم یکی از مصائب بود، فقر ونداری گرفتاری بعدی. بی‌پولی دوره اقامت در قم، در مشهد هم ادامه یافت؛ و این‌بار در کنار همسری که با طعم تلخ آن آشنا نبود. سختی‌های بی‌پولی همچنان پابرجا بود.

سیدعلی خامنه‌ای پس از بازگشت به مشهد، مباحث فقهی خود را با پدر پی‌گرفت. صبح‌ها راهی منزل قدیمی خود می‌شد و پس از پایان محفل علمی در اتاق باستانی پدر، برای تدریس به مدرسه نواب می‌رفت.

اوایل زندگی مشترک بود. صبح که می‌خواست از خانه بیرون آید، همسرش گفته بود که برای ظهر چیزی نداریم؛ فکری کن؛ و اکنون در کوچه پس‌کوچه‌های منتهی به مدرسه نواب یادش آمد که چه سفارشی به او شده‌است.

«دست کردم توی جیبم. جیب‌های بالا که هیچ نداشت... جیب پایین... حدود چهار ریال یا چهار ریال و ده شاهی... بود... بی‌اختیار خنده‌ام گرفت... و گفتم الحمدلله... واقعاً هیچی نداشتم... این طور نبودم که مثلاً از فلان کس بگیرم یا از توی بانک بردارم، نه. نه یک ریال ذخیره، نه یک امکان... در چنین مواقعی خیلی به من فشار می‌آمد.»

روزی نبود که دغدغه معاش نداشته باشد. همیشه مقروض بود و اعداد این دیون دائم افزایش می‌یافت. گاه اگر منبری می‌رفت و صاحب مجلس کرامتی نشان می‌داد، صرف پرداخت قرض‌ها می‌شد، و «باز هم پولم تمام می‌شد، باز هم وضع زندگی‌ام همان‌طور بود.»

 

 قربانت برم اقا که علی وار زیست میکنی / مهندس حسین بسکابادی

 

هجوم ترکیه به بازار شب عید پوشاک ایرانی با لباس‌های استوک ۱ دلاری

بازار

یک تولیدکننده پوشاک با هشدار از دست رفتن بازار شب عید پوشاک ایرانی، از هجوم ترکیه به بازار پوشاک ایران با لباس‌های استوک ۱ دلاری خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد مالکی با اشاره به اینکه امسال تولیدکنندگان با افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات پوشاک حساب ویژه‌ای روی بازار شب عید باز کردند، اظهار داشت: در حال حاضر واردات پوشاک از مناطق آزاد بلامانع است، از طرف دیگر گمرکات هم در مناطق جنوبی کشور مستقر نیستند تا محدودیت ها را در ورود پوشاک به کشور اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه در ۲ ماه پایانی سال جلوی ولخرجی را بگیریم؟

وی با اعلام اینکه تمام تولیدکنندگان نگران از دست دادن بازار و فروش شب عید خود هستند، افزود: ما با امید کالا تولید کرده‌ایم اما با ورود کالاهای قاچاق به کشور نمی‌توانیم فروشی داشته باشیم. متأسفانه ترک ها هم به ما پیشنهاد  می کنند به صورت کیلویی اجناس استوک را بفروشند که این موضوع یک زنگ خطر برای تولید پوشاک در کشور است.

این تولیدکننده تصریح کرد: به عنوان نمونه در یکی از این پیشنهادات ترک ها به تولیدکنندگان ایرانی اعلام کرده‌اند، ۳۵۰ هزار تکه انواع کالاهای استوک را با قیمت ۳۵۰ هزار دلار می فروشیم این یعنی هر کالا یک دلار قیمت دارد، در این شرایط مسئولان بگویند کدام تولیدکننده توان رقابت با اجناس خارجی را خواهد داشت.

وی با طرح این پرسش که چرا در شب عید این بلا بر سر صنعت پوشاک کشور می آید، گفت: مگر نه اینکه قرار بود از تولیدکننده داخلی حمایت شود آیا این مسائل به معنی حمایت از تولید است؟ هیچ برخوردی با برندهای محرز قاچاق در بازار نمی شود و واردات هم در مناطق آزاد بلامانع است، در این شرایط آیا تولیدکننده می تواند محصول خود را در بازار به فروش برساند.

منبع: تسنیم

در سال ۹۸، ۱۵۷ هزار فرزند کمتر از سال ۹۷ متولد شد

نوزاد نمایه

مشاور عالی وزارت بهداشت گفت: نرخ باروری ۲.۱ درصد کاملاً دروغ است چرا که در سال ۹۸، ۱۵۷ هزار فرزند کمتر از سال ۹۷ در کشور متولد شده است.

به گزارش مشرق، محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزارت بهداشت و مدیر پروژه جمعیت در نشست تخصصی جمعیت گفت: هدف اصلی ما در کشور اصلاح ساختار جمعیت است و این نسبت تنها با فرزندآوری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ سال است که کشورهای دنیا برای سن شغلی شهروندان خود برنامه ریزی کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها تعریف مهاجرت و شرایط آن است ما نیز شاخص‌های مهاجرت را تعریف کردیم اما این شاخص‌ها مطابق با برنامه‌های غربی است و نتیجه آن موجب افزایش مهاجرت جوانان از کشور شده است. به طوری که در حال حاضر شاهد جمعیت ۶۰ درصدی نیروی کار در بسیاری از کشورها و بهبود وضعیت اقتصادی آنها هستیم.

بیشتر بخوانید

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب درباره دستکاری آمار جمعیت

بازی آماری سازمان ملل در «پروژه عقیم سازی ایرانیان»+ عکس

اکبری با بیان اینکه اعلام نیاز به تولد ۴ فرزند در خانواده‌ها و اعطای طرح‌های تشویقی ضروری است اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵ سال طول می‌کشد تا یک زوج فرزند بیاورند، ما بر اساس یک برنامه مدون و بین المللی به وضعیت خطرناک کنونی در حوزه جمعیت رسیده‌ایم و برای بهبود این وضعیت نیاز داریم تا هر خانوار ۴ فرزند بیاورند.

وی افزود: آمارهای نرخ باروری کشور که ۱.۸ درصد اعلام شده حقیقی نیست به عنوان مثال در استان گیلان در برخی مناطق نرخ باروری ۲ درصد و در برخی مناطق ۷ دهم درصد است و این به معنای نابودی بخش زیادی از گیلک کشور در دهه‌های آینده است.

اکبری افزود: بنده برای اولین بار با توزیع اقلام ممانعت از بارداری در مراکز درمانی مخالفت کردم و به این دلیل از من شکایت‌هایی شد. سال ۹۵ نیز نرخ باروری ۲.۱ درصد اعلام شد اما بررسی‌ها نشان داد که این ارقام مشکوک است و پس از اینکه از وجود دستکاری در ارقام اطلاع دادیم شاهد جنجال‌های فراوان بودیم.

وی اظهار داشت: تا امروز کمتر از ۶۰ درصد سیاست‌های جمعیتی را تغییر داده‌ایم، این در حالی است علم و توان تغییر صددرصدی آن را داریم اما هنوز موفق به این امر نشده‌ایم. بنده یقین دارم که برای کاهش جمعیت کشور در سال‌های گذشته برنامه ریزی خارجی انجام شده است.

مشاور عالی وزیر بهداشت در حوزه جمعیت افزود: نرخ رشد جمعیت یک عدد غیرحقیقی است و اهمیت آن زمانی است که جمعیت پایه کشور رشد داشته باشد نه جمعیت سالمند چرا که در این صورت باید دو برابر هزینه‌های فرزندآوری را صرف نگهداری از سالمندان کنیم.

اکبری اظهار داشت: بزرگترین خطای انجام شده در مساله کنترل جمعیت سکوت سیاستگذاران بود و باید این واقعیت را بپذیریم که تا چندین دهه آینده جزو چهار کشور پیر جهان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تنها یک اتفاق می‌تواند این خطر بزرگ را دفع کند و آن افزایش فرزندآوری در کشور است. امروز به صورت محکم اعلام می‌کنم که نرخ باروری ۲.۱ درصد کاملاً دروغ است چرا که در سال ۹۸، ۱۵۷ هزار فرزند کمتر از سال ۹۷ در کشور متولد شده است.

وی تصریح کرد: به علاوه در بحث‌های جمعیتی موضوعات دیگری وجود دارد و آن است که حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد دختران کشور ازدواج می‌کنند و باقی ممکن است ازدواج نکنند. همچنین تمامی زوج‌ها نیز به صورت قطعی فرزند نمی‌آورند به همین دلیل برای نجات کشور و افزایش نرخ باروری نیاز به تولد ۴ فرزند در هر خانوار داریم.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان مشوق‌های مالی و مادی فراوانی را به خانواده‌های پرجمعیت و دارای ۴ فرزند اعطا می‌کنند و این امر باید در دستور کار برنامه‌های ما نیز قرار گیرد.

اکبری با بیان اینکه برای تأثیرگذاری در حوزه جمعیت باید به ۴ ساختار توجه کنیم، بیان کرد: یکی از این ساختارها، ساختار حاکمیتی است که شامل بیت مقام معظم رهبری، مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما و دیگر ساختارهای مرتبط با حاکمیت است، موضوع دیگر ساختارهای حکومتی مشتمل بر تمامی وزارتخانه هاست.

مشاور عالی وزیر بهداشت در حوزه جمعیت گفت: موضوع دیگر ساختارهای متولی از جمله وزارت بهداشت و وزارت رفاه است. متأسفانه در ساختار کاری کشور ما اولویت برای استخدام نیروهای مجرد و زنان بدون فرزند نسبت به استخدام متأهلین و مادران بیشتر است و این موضوعی است که تأثیر مستقیم بر فرزندآوری خانواده‌ها می‌گذارد.

وی بیان کرد: چهارمین ساختار مردم هستند که باید تمرکز اصلی خود را بر روی آنها و فرهنگ سازی بگذاریم. متأسفانه اعلام می‌شود مردم به دلیل شرایط اقتصادی قصد فرزندآوری ندارند اما این کاری است که ما کرده‌ایم و دلیل اصلی آن تغییر سبک زندگی مردم است.

اکبری تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که ازدواج و فرزندآوری در قشر متوسط یا ضعیف جامعه بیشتر از قشر مرفه است و در نتیجه علت اصلی عدم فرزندآوری تغییر سبک زندگی است نه مشکلات اقتصادی.

مشاور عالی وزیر بهداشت در حوزه جمعیت تاکید کرد: بنده به ازدواج زیر ۲۰ سال دختران و تشکیل خانواده زودهنگام پسران هم تاکید داشتم و این همان سبک زندگی است که در دهه‌های قبل در کشور وجود داشت.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش فرزندآوری در کشور نتیجه سیاستگذاری‌های غلط است و این سیاستگذاری ها باید به سمت مردم حرکت کند، افرادی که در انتخابات مجلس با هزینه‌های بالا در حال تبلیغ هستند هیچ کاری برای حوزه جمعیت در خانه ملت نخواهند کرد. امروزه اگر می‌خواهیم برای حوزه جمعیت در کشور کار کنیم باید بسیجی وار عمل کنیم و با روند کنونی مسائل حل نخواهد شد.

منبع: مهر

ایران پنجمین کشور تولید کننده سوخت اتمی در جهان

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

ایران پنجمین کشور تولید کننده سوخت اتمی در جهان

علی‌اصغر زارعان ظهر امروز، 13 بهمن، در حاشیه افتتاح پنجاه‌ودومین نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور در مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در 67 روز آینده شاهد رونمایی و بهره‌برداری از آخرین نسل سانتریفیوژهای بومی با بهره‌مندی از دانش بومی و همچنین مواد اولیه با سو 50 خواهیم بود.

در باره شهر نیم بلوک

  1. پیگیری در خصوص تغییر مکان ومالکیت چاه آب فضای سبز
  2. انتخاب شهردار وقت شهر نیمبلوک
  3. واگذاری زمین وپیگیری احداث ساختمان اداره آب وفاضلاب
  4. پیگیری در خصوص استقارا مرکز جهاد کشاورزی در شهر نیمبلوک
  5. پیگیری در خصوص اعتباری شدن بانک کشاورزی
  6. پیگیری واستقرار شعبه تامین اجتماعی به مدت1روز در هفته
  7. پیگیری واستقرار باجه بانک ملی در شهر نیمبلوک
  8. پیگیری جهت واگذاری زمین برای ساخت مسکن مهر
  9. گرفتن موافقت وزیر جهاد کشاورزی وقت آقای مهندس اسکندری جهت واگذاری زمین بابت مسکن جوانان
  10. پیگیری وتهیه نقشه طرح جامع شهر نیمبلوک
  11. پیگیری جهت ساخت ساختمان کلانتری 16 نیمبلوک
  12. کمک به کتابخانه عمومی شهر نیمبلوک
  13. پیگیری واستقرار پلیس راهور در شهر نیمبلوک
  14. خرید کانکس وملزومات اداری جهت استقرار پلیس راهور به مبلغ000/000/33 ریال
  15. واگذاری زمین جهت ساخت هنرستان برکت
  16. پیگیری وساخت هنرستان برکت
  17. کمک به خرید وسایل وتجهیزات کارگاهه هنرستان برکت به مبلغ000/000/68 ریال
  18. پیگیری در خصوص در حریم قرارگرفتن مجتمع فولاد
  19. پیگیری واستقرار اورژانس 115 در شهر نیمبلوک
  20. پیگیری در خصوص حداث ساختمان جهت اورژانس 115
  21. تامین ساختمان وخرید تجهیزات جهت اورژانس 115 به مبلغ000/000/25 ریال
  22. پیگیری واستقرار اقامه نماز جمعه در شهر نیمبلوک
  23. خرید یکدستگاه خودروی پژو405 به مبلغ000/000/188 ریال کمک به باشگاه کشتی به مبلغ000/600/3 ریال
  24. تامین ساختمان وخرید لوازم اداری جهت دفتر امام جمعه به مبلغ000/700/26 ریال
  25. کمک به شهرداری از محل فروش زمین به مبلغ000/000/170/1 ریال جهت آسفالت بلوار کشاورز ومعابر شهری
  26. پیگیری در خصوص رفع مشکل آب شرب شهر نیمبلوک که هم اکنون 3حلقه چاه با1750 مترمکعب مخازن ساخته شده است
  27. پیگیری در خصوص احداث ساختمان بانک کشاورزی
  28. پیگیری مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی
  29. پیگیری در خصوص واگذاری زمین جهت ساخت مسکن انفرادی
  30. پیگیری در خصوص احداث مسجد غدیر
  31. کمک به مسجد فاطمیه
  32. واگذاری یک قطعه زمین جهت ساخت خانه عالم مسجد فاطمیه
  33. تهیه طرح توجیهی بخش نیمبلوک
  34. پیگیری در خصوص ساخت المان شهدای گمنام
  35. پیگیری در خصوص تشکیل هیئت امنای شهدای گمنام
  36. پیگیری در خصوص ساخت المان شهدای شهر
  37. به ثمر نشستن پیگیری مکاتبات متعدد در خصوص ورودی جاده فولاد از میدان امام رضا(ع)
  38. برگزاری جلسات متعدد در خصوص مناسبتهای مختلف ملی ومذهبی
  39. پیگیری در خصوص ارائه خدمات تامین اجتماعی در شعبه به دو روز در هفته
  40. پیگیری در خصوص ارتقاء باجه بانک ملی به شعبه
  41. انجام مکاتبات متعدد در خصوص اصلاح دوربرگردانهای ورودی وتقاضای تقاطع غیر همسطح ویامیدان در وردی شهر از دولت قبلی تاکنون
  42. انتخاب شرکت واحد صلاحیت جهت بررسی اسناد مالی شهرداری
  43. انتخاب شهردار
  44. پیگیری در خصوص استقرار دفتر ثبت اسناد رسمی وثبت ازدواج

 

وره پنجم شورای شهر

نام ونام خانوادگی:علی اکبر عیدی اسداباد

تحصیلات:سیکل

سمت:رئیس شورا

نام ونام خانوادگی:محمد ابدان

تحصیلات:فوق لیسانس

رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی

نام ونام خانوادگی:ابراهیم براتی

تحصیلات:دیپلم

رشته تحصیلی:کشاورزی

سمت:عضو شورا

نام ونام خانوادگی:مجتبی بخشی

تحصیلات:فوق لیسانس

رشته تحصیلی:علوم تربیتی

سمت:عضو شورا

نام ونام خانوادگی:مجید ارجمندنیا

تحصیلات:لیسانس

رشته تحصیلی:برق

سمت:عضو شورا

وره پنجم شورای شهر

نام ونام خانوادگی:علی اکبر عیدی اسداباد

تحصیلات:سیکل

سمت:رئیس شورا

نام ونام خانوادگی:محمد ابدان

تحصیلات:فوق لیسانس

رشته تحصیلی:آموزش زبان انگلیسی

نام ونام خانوادگی:ابراهیم براتی

تحصیلات:دیپلم

رشته تحصیلی:کشاورزی

سمت:عضو شورا

نام ونام خانوادگی:مجتبی بخشی

تحصیلات:فوق لیسانس

رشته تحصیلی:علوم تربیتی

سمت:عضو شورا

نام ونام خانوادگی:مجید ارجمندنیا

تحصیلات:لیسانس

رشته تحصیلی:برق

سمت:عضو شورا

مامان چرا از اینجا می‌ریم؟ +عکس

کد خبر:  58126
ف
مامان چرا از اینجا می‌ریم؟ +عکس
در حاشیه گران‌تر شدن سفر و گردشگری طرح کیوان زرگری کاریکاتوریست را می‌بینید.


استرالیا ۱۰ هزار شتر را می کشد

سترالیا ۱۰ هزار شتر را می کشد

شوک: در پی بحران خشکسالی در استرالیا، این کشور با استفاده از تک‌تیراندازان حرفه‌ای، بیش از ۱۰ هزار شتر را به علت مصرف بالای آب به قتل می‌رساند.
تصویر استرالیا ۱۰ هزار شتر را می کشد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، استرالیا بیش از ۱۰ هزار شتر را به علت مصرف بالای آب آن‌ها در منطقه جنوب این کشور که دچار خشکسالی است، می‌کشد.

استرالیا این کشتار را با استفاده از تک‌تیراندازان حرفه‌ای و بالگرد انجام می‌دهد.

کشور استرالیا هم‌اکنون با بحران‌های آتش‌سوزی، توفان و خشکسالی روبه‌روست. توفان در برخی مناطق موجب خاموش شدن آتش شده، ولی این حجم از بارندگی برای اطفاء کامل آتش در همه نقاط کافی نبوده است.

برخی از کارشناسان اعلام کرده اند وقوع توفان پس از آتش سوزی، از آغاز دوره جدید خشکسالی در نواحی شرقی استرالیا خبر می‌دهد.

30 میلیارد لیتر مصرف بیشتر بنزین نتیجه لجبازی و حذف کارت سوخت

کارت سوخت نمایه

با حذف کارت سوخت از سوی دولت و وزارت نفت طی ۴ سال گذشته، ۳۰ میلیارد لیتر بنزین بیشتر مصرف (یا قاچاق) شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جوان نوشت: اگر از سال ۹۴ که کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین حذف شد تا زمان بازگشت این فرایند در سال ۹۸ یک حساب سرانگشتی از میزان بنزینی که می‌توانست از مصرف داخلی صرفه‌جویی و صادر شود و نشد، انجام دهیم به رقم بالایی می‌رسیم که یک خسارت کلان است. وزیر نفت که هیچ‌گاه دلیل متقنی برای حذف کارت سوخت نیاورد، حالا خود معترف است که با احیای دوباره کارت سوخت و سهمیه‌بندی ۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز صرفه‌جویی می‌شود؛ بنزینی که قبلاً بیشترش را دلال‌ها قاچاق می‌کردند و حالا بیشترش را دولت صادر می‌کند!

بیشتر بخوانید:

تورم بنزین تخلیه شد؛ همین؟!

سلطان قاچاق سوخت ۱۴۶ میلیارد جریمه شد

فرق قضیه از زمین تا آسمان است. سودآوری برای دولت فقط یکی از فرق‌ها و سودهاست. فرق دوم، کنترل مصرف برای روزی است که اگر کنترل نمی‌شد، مجبور به واردات بنزین بودیم. فرق سوم اصل هدایت مردم به برنامه‌ریزی و ساماندهی در استفاده از منابع ملی و توجه به نیاز نسل‌های آینده و فرق چهارم، مسئله محیط‌زیست و آلودگی کمتر است. پنجم، مسائل امنیتی و فرق‌های دیگر که از محاسبه خارج است. تعطیلی فرایند سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت، در کنار ثابت ماندن قیمت بنزین برای چند سال متوالی از منظر کارشناسان هم ضرر ده‌ها هزار میلیارد تومانی به کشور زد و هم اینکه باعث انحراف الگوی مصرف و قاچاق و آلودگی هوا شد.

حال چند ماه پس از فعال شدن سیاست کارت سوخت و تعدیل بهای بنزین به اعتراف ژنرال نفتی دولت یازدهم یعنی بیژن زنگنه، مصرف روزانه بنزین حدود ۲۰ میلیون لیتر کاهش داشته است که می‌توان نتیجه گرفت در چند سال اخیر حداقل ۳۰ میلیارد لیتر بنزین اضافه مصرف شد. روزهای پایانی آبان ماه ۹۸ بود که دولت روحانی به یکباره تصمیم گرفت بعد از یک وقفه و تعطیلی ۴/۵ ساله در موضوع سهمیه‌بندی و دونرخی بودن بنزین، این طرح را دوباره به جریان بیندازد.

سهمیه‌بندی بنزین بعد از صرف صدها ساعت وقت از سوی کارشناسان در این حوزه و همچنین تحمیل هزینه‌های سنگین به دولت برای راه‌اندازی زیرساخت‌های مرتبط با آن نظیر کارت‌های سوخت در سال ۸۶ اجرایی شد. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که سهمیه‌بندی و استفاده از کارت سوخت تا حد زیادی مصرف بنزین را در کشور کاهش داده و جلوی قاچاق سوخت و بخشی از آلودگی هوا را گرفته بود، به‌طوری که در یک مورد میزان مصرف بنزین از روزانه ۷۳ میلیون لیتر در سال ۸۵ به روزانه ۶۹ میلیون لیتر در پایان سال ۹۳ رسیده بود.

طی پنج سال اخیر میزان مصرف روزانه بنزین از ۶۹ میلیون لیتر در پایان سال ۹۳ به بیش از ۹۱ میلیون لیتر در فروردین سال ۹۸ رسید که حکایت از رشد ۳۱ درصدی مصرف روزانه بنزین طی این دوره است.
وزیر نفت درباره میزان کاهش مصرف روزانه سوخت در کشور بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعتراف کرد که روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین داشته‌ایم.

این اعتراف زنگنه بعد از چهار و نیم سال از کنار گذاشتن کارت سوخت تنها یک اعتراف نبوده و حاکی از هدر رفتن چند صد هزار میلیارد تومان از بودجه کشور در لجبازی برای تعطیلی کارت سوخت است. این در حالی است که در چهار سال حدود ۳۰ میلیارد لیتر بنزین مازاد مصرف شده است که می‌شد با عدم حذف طرح کارت سوخت به شکل دیگری برای این منابع برنامه‌ریزی کرد.