دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

به کوی یار

ستاره​ای بدرخشید و ماه مجلس شد

 

دل رمیده ما را رفیق و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت

 

به غمزه مساله آموز صد مدرس شد

به بوی او دل بیمار عاشقان چو صبا

 

فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد

به صدر مصطبه​ام می​نشاند اکنون دوست

 

گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد

خیال آب خضر بست و جام اسکندر

 

به جرعه نوشی سلطان ابوالفوارس شد

طربسرای محبت کنون شود معمور

 

که طاق ابروی یار منش مهندس شد

لب از ترشح می پاک کن برای خدا

 

که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد

کرشمه تو شرابی به عاشقان پیمود

 

که علم بی​خبر افتاد و عقل بی​حس شد

چو زر عزیز وجود است نظم من آری

 

قبول دولتیان کیمیای این مس شد

ز راه میکده یاران عنان بگردانید

 

چرا که حافظ از این راه رفت و مفلس شد

تعبیر:

ستاره اقبال به شما رو کرده سعی کن از این فرصت استفاده کنی.دل خود را از کینه ها و بدی ها خالی کن و به دنبال کارهای بیهوده و افکار باطل نرو که پشیمان خواهی شد ،دنبال کارها ی عاقلانه برو که نتیجه آنرا خواهی دید.

مسجدی مزین به ایات قرانی

قرآن روی دیوارهای آن کتابت شده است.

مسجد چینی دیوار قرآنی چین +عکس
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «ابونواف»، کمتر کسی تصور می‌کند که در چین، کشوری که پرچمدار اندیشه کمونیستی است، مساجدی تاریخی با آثار منحصر به فرد قرآنی وجود داشته باشد.

 

مسجد جامع «شی‌‌آن»، یکی از قدیمی‌ترین مساجد کشور چین است که در شهر شی‌آن واقع در استان شاآن‌شی این کشور واقع شده‌ و نخستین و تنها مسجد در جهان است که تمام آیات قرآن کریم را بر روی دیوارهای خود دارد.

 

مسجدی که کل قرآن را روی دیوارهای خود دارد

 

این مسجد در سال 762 میلادی در دوران حکومت سلسله «تانگ» بنا شده است.

 

مسجد شی‌آن ابتدا در زمان سلسله تانگ ساخته شد و سپس در دوران سلسله «مینگ» مورد بازسازی قرار گرفت. این مسجد برخلاف مساجد سنتی اسلامی به‌جز حکاکی عربی، بیشتر به یک معبد قرن پانزدهمی بودایی شباهت دارد.

 

این مسجد روی زمینی به ابعاد 48 در 248 متر ساخته شده و محدوده دیوارهای آن فضای 12 هزار متر مربعی را احاطه کرده است. برخلاف بسیاری از مساجد چین این مسجد نمایی شبیه یک معبد چینی دارد، حیاط‌های تو در تو در یک محور طولی با عمارت معبد مانند آن که برای کاربرد اسلامی تنظیم شده است.

 

برخلاف یک معبد بودایی، محور بزرگ مسجد جامع شی‌آن از شرق به سمت غرب رو به مکه ساخته شده است. پنج حیاط تو در توی آن هر یک دارای یک عمارت درگاه است که نمازگزاران را به شبستان اصلی در طرف غربی ساختمان اصلی هدایت می‌کند.

 

این مسجد به خاطر معماری و قدمتی که دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری چین تبدیل شده است.

 

مسجدی که کل قرآن را روی دیوارهای خود دارد

 

مسجدی که کل قرآن را روی دیوارهای خود دارد

 

مسجدی که کل قرآن را روی دیوارهای خود دارد

 

مسجدی که کل قرآن را روی دیوارهای خود دارد
 
ایکنا/
 

میهمان این هفته 94/12/22 اقای سید محمود بسکابادی ( حاج سید غلامرضا )

به سال                       در بسکاباد متولد گردید  تحصیلات ابتدایی را در دبستان بسکاباد به پایان رسامیده

جهت ادامه تحصیل راهی                           میشود

ایشان هم اکنون مسئولیت دهیاری بسکاباد را بر عهده دارد 

نقذینگی به کجا میرود

+ A - دوشنبه 24 اسفند 1394 - 07:09:53 چاپ
امتیاز به مطلب 0 نفر

افزایش 930 درصدی نقدینگی در 10 سال /کدام بخش اقتصاد نقدینگی کمتری می خواهد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - حجم نقدینگی کشور در یک دهه بیش از 931 درصد افزایش یافت .

به گزارش خبر آنلاین ، دولت یازدهم در حالی کنترل رشد نقدینگی را در دستور کار خود قرار داده است که بررسی ها حاکی است نقدینگی ایران در مرز هزار تریلیون تومانی شدن قرار دارد .

 آخرین آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد نقدینگی در پایان دی ماه به 950 هزار میلیارد تومان رسیده و به زودی این رقم "هزار هزار میلیارد تومان" خواهد شد .

 پیش بینی مرکز پژوهشهای مجلس بر رسیدن حجم نقدینگی در سال اینده به 1200 تا 1250 میلیارد تومان برسد .

نرخ رشد نقدینگی در سال های اخیر همواره روندی افزایشی را طی کرده است . حجم نقدینگی در حالی به رقم خیره کننده 950 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است که این رقم در سال 1384 برابر با 921 هزار میلیارد ریال براورد شده بود.  به این ترتیب حجم نقدینگی در یک دهه بیش از 931 درصد افزایش یافته است .

 بر اساس این گزارش رشد نقدینگی در حالی در سال های گذشته بالا توصیف می شود که یکی از اساسی ترین بحران های جامعه ایران کمبود نقدینگی در بخش تولید است . بخش مهمی از نقدینگی ایران به سمت بخش های غیر مولد هدایت می شود . بررسی ها نشان می دهد در بازار کار ایران نیز بخش خدمات سهم بالاتر و بزرگتری از سایر بخش ها را در دست دارد چرا که تمایل جامعه ایران به فعالیت در این بخش بیش از سایر بخش ها مشاهده می شود . این امر می تواند ریشه در نیاز بخش خدمات به سرمایه کمتر نسبت به سایر بخش های اقتصادی داشته باشد.

نمودار زیر نشان دهنده نرخ رشد نقدینگی در یک دهه اخیر است .

به کوی یار

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

 

آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند

دردم نهفته به ز طبیبان مدعی

 

باشد که از خزانه غیبم دوا کنند

معشوق چون نقاب ز رخ در نمی​کشد

 

هر کس حکایتی به تصور چرا کنند

چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست

 

آن به که کار خود به عنایت رها کنند

بی معرفت مباش که در من یزید عشق

 

اهل نظر معامله با آشنا کنند

حالی درون پرده بسی فتنه می​رود

 

تا آن زمان که پرده برافتد چه​ها کنند

گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار

 

صاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنند

می خور که صد گناه ز اغیار در حجاب

 

بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنند

پیراهنی که آید از او بوی یوسفم

 

ترسم برادران غیورش قبا کنند

بگذر به کوی میکده تا زمره حضور

 

اوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنند

پنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان

 

خیر نهان برای رضای خدا کنند

حافظ دوام وصل میسر نمی​شود

 

شاهان کم التفات به حال گدا کنند

تعبیر:

نا امید مباش.بالاخره شما هم در مسیر موفقیت و کامیابی قدم خواهی زد اما باید سعی و تلاش خود را بیشتر کرده و اجازه ندهید که ناامیدی و یاس در شما راه پیدا کند.

برگذاری جلسه ماهیانه بسکابادیهای مقیم مشهد منزل اقای محمد مومنی

با سلام محورهای همایش یازدهم ( 95/1/2)  1- بسکاباد و توسعه 2- احدات کمربندی 3- بزرگداشت 4 نفر از دست رفته گان حاج علی اکبر شجاعی نیا = حاجیه فاطمه بسکابادی = حاج محمد ( خافظی پور ) فولاد = خاج محمد ایزدپیاه

اب بیشتر بنوشیم

فواید عجیب نوشیدن آب که نمی‌دانید

اگر به مدت ۳۰ روز تنها آب بنوشید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
بدن (هر کدام از سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها) برای زنده ماندن و فعال بودن به آب نیاز دارد. آب می‌تواند یک نوع درمان سالمی برای شما فراهم کند. این ماده می‌تواند تا حد زیادی بر روی عملکرد بدن و نگهداری از سلامت آن تاثیر داشته باشد. زمانی که به عنوان نوشیدنی اصلی خود تنها از آب استفاده می‌کنید، اتفاقات جالبی رخ خواهد داد.  داشتن یک رژیم آب به تنهایی برای همه افراد اسان نیست اما اگر کسی بتواند این شرایط را تحمل کند نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

خلاقیت ذهنی و عملکرد آن افزایش پیدا خواهد کرد:

زمانی که به مدت ۳۰ روز تنها از آب استفاده می‌کنید، بر اساس مطالعات انجام شده مغز سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که مغز برای انجام موثر فعالیت‌های خود به اکسیژن زیادی نیاز دارد و آب نیز یکی از منابع عالی اکسیژن است، قدرت مغزی نیز افزایش پیدا می‌کند. همین امر موجب می‌شود بهتر فکر کنید و تمرکز عالی بر روی کارهای خود داشته باشید. همچنین این موارد به شما کمک می‌کند مشتاق ، باهوش و سریع باشید. خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند عملکرد شناختی شما را به اندازه ۳۰ ٪ بهبود ببخشد.

کندتر از سایر افراد پیر خواهید شد:

نوشیدن آب می‌تواند فرآیند پیری شما را کندتر کند. زمانی که پوست شما به اندازه کافی آب رسانی شود دیرتر پیر خواهید شد. آب پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و آن را سالم‌تر، جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌سازد. همچنین مصرف آب می‌تواند عضله‌های صورت را محکم نگه دارد. همه این موارد از نوشیدن آب حاصل می‌شود. در مقاله ای که در مجله Daily Mail منتشر شده است ، یک زن ۴۲ ساله با نوشیدن ۳۰ روز آب توانسته است ۱۰ سال جوان‌تر از سایر افراد دیده شود. او می‌گوید: من تفاوتی را که بعد از نوشیدن آب در صورتم ایجاد شد را باور نداشتم. قیافه‌ام کلا تغییر کرده بود.

سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد:

یک ضرب‌المثل اسلواکی می‌گوید: آب خالص اولین و بهترین داروی جهان است.

این اغراق نیست. آب همانند یک کاتالیست رفتار می‌کند و می ‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. نوشیدن آب کافی در روز عملکرد کبد و کلیه‌ها را تقویت می‌کند. این اندام‌ها مواد سمی، ضایعات و نمک را از خون شما حذف می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مقدار آب کافی می تواند سطح PH بدن را تنظیم کند و سیستم ایمنی بدن را در مقابل سنگ‌های کلیوی و سایر بیماری‌ها مراقبت نماید.

قلب قوی‌تری خواهید داشت:

آب به بدن شما کمک می‌کند قلب سالم‌تری داشته باشید. این ماده خطر حملات قلبی را با پیشگیری از ضخیم شدن خون و کاهش فشار خون کمتر می‌کند. مصرف یک لیوان آب یک ساعت قبل از خواب می‌تواند حملات قلبی و سکته را کاهش دهد. این ماده به قلب کمک می‌کند اکسیژن را به اسانی به سایر اندام‌های بدن منتقل کند.

استخوان‌های قوی تری خواهید داشت:

آب به شما کمک می‌کند غضروف‌های جذب کننده ضربه را دوباره تولید کند بنابراین مفاصل به نرمی حرکت می‌کند و استخوان نیز تقویت می‌شود. انعطاف پذیری مفاصل با افزایش مقدار دریافتی آب بیشتر خواهد شد.

کاهش وزن خواهید داشت:

زمانی که به مدت ۳۰ روز تنها آب مصرف می‌کنید، بدن شما مواد سمی مضر و ضایعات را از اندام‌های حیاتی پاک می‌کند. همین امر موجب می‌شود بدن پاکسازی شود و چربی اضافی آب گردد. در ابتدا افزایش وزن اندک می‌تواند باعث نگرانی افراد شود اما با گذشت زمان بدن شروع به کاهش وزن می‌کند. مصرف آب در یک دوره منظم می‌تواند به مدیریت وزن شما کمک کند. نوشیدن یک الی دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی به کاهش وزن افراد کمک بسزایی خواهد کرد.

متابولیسم بدن شما بهبود پیدا می‌کند:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آب در طول روز می‌تواند متابولیسم بدن را بهتر کند. مصرف ۴۵۳ گرم آب در روز متابولیسم را تا ۲۴ درصد افزایش می‌دهد.

جنگلکاری تیاز دیروز - امروز و فردا

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: دو میلیون و سیصد هزار هکتار از مناطق بحرانی برای جلوگیری از توفان شن ، جنگل کاری شده است.
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در حاشیه طرح جنگل کاری تهران  افزود: اجرای این طرح سبب جلوگیری از بروز توفان شن گرد و غبار می شود و مناطق جنوبی ، شرقی و مرکزی کشور از امنیت نسبی برخوردار شده است.
 
وی با اشاره به طرح جنگل کاری دست کاشت در بیش از 3 میلیون و 200 هکتار تصریح کرد: 900 هزار هکتار از این طرح در عرصه های جنگلی و در رویشگاه ها انجام شده است.
 

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری وسعت جنگل های کشور را 14 میلیون و 300 هزار هکتار دانست و گفت: نمره حفظ جنگل های ایران براساس آمارهای جهانی 84،6 از100 و رتبه ما نیز 16 است.
 
جلالی با اشاره به اینکه در سال های اخیر دیگر تصرف شخصی در منابع طبیعی کشور نداریم ، افزود : سرانه جنگل در جهان 3،4 درصد و در ایران رقم 0. هکتار 1 درصد است و طرح های عمرانی ، آتش سوزی و مقدار کمی هم تصرف غیرقانونی تاثیر منفی دارد.
 
وی گزارش های محیط زیست جهانی را حاکی از تولید سالانه 9 تن گاز کربینک در ایران دانست و ادامه داد: رتبه ایران در تولید گاز کربنیک در جهان 11 است که بخش اعظمی از آن مربوط به استفاده از سوخت های فسیلی و بخشی نیز به خودروها می شود.
 
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به 100 هزار هکتار جنگل داری در همه استان ها گفت: این طرح در جنگل های مخروبه و اماکنی که در گذشته جنگل بوده ، اجرایی شده است.
 
جلالی ، واگذاری حفاظت از 5 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور را به مردم از طرح های موفق در نگهداری از جنگل ها اعلام کرد و افزود: این طرح سبب جلوگیری از تعرض به عرصه ها ، پیشگیری از آتش سوزی و مدیریت چرای دام با توجه به ظرفیت مراتع بر اثر خشکسالی می شود.

انتهای پیام/
 

به کوی یار

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم

 

فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد

 

من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم

شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم

 

نسیم عطرگردان را شکر در مجمر اندازیم

چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش

 

که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم

صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز

 

بود کآن شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم

یکی از عقل می​لافد یکی طامات می​بافد

 

بیا کاین داوری​ها را به پیش داور اندازیم

بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه

 

که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم

سخندانی و خوشخوانی نمی​ورزند در شیراز

 

بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم

تعبیر:

از زندگی با تلاش و زحمت ،عشق و دوست داشتن ،گردش و برنامه های نو لذت ببر. اگر ازکسی ناراحتی و کینه ای به دل داری آنرا فراموش کن وبه فکر انتقام مباش و آنها را به خدا واگذار کن.