دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

این عادت ها شکمتان را بزرگ می کند

این عادت ها شکمتان را بزرگ می کند

اقتصاد نیوز: وقتی ناراحتید، عصبانی هستید و یا هیجان‌زده و شاد هستید سراغ غذا می‌روید؟ هیجانی خوردن شاید احساس بهتری به شما بدهد اما چربی شکمتان را زیاد می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز ، هر کاری می‌کنید نمی‌توانید دور شکمتان را کم کنید؛ انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید اما شکمتان همان اندازه‌ای است که بود. گاهی عاداتی که داریم، دلیل بزرگ شدن شکم هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وقتی تشنه هستید نوشابه می‌نوشید

هیچ روزی را نمی‌توانید بدون نوشابه‌های گازدار طی کنید؟ این عادت شما می‌تواند دور کمرتان را زیاد کند. بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهایتان را به غذا زیاد می‌کنند و در نهایت می‌بینید بیشتر از آنچه باید می‌خوردید خورده‌اید.

نوشیدنی سالم‌تری انتخاب کنید و هر وقت تشنه هستید آب بنوشید.

بدن ما وقتی که در خواب هستیم مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن به سختی بتواند این کار را انجام دهد

بشقاب بزرگ غذایتان را پُر می‌کنید

خوردن غذا در بشقاب بزرگ یکی از دلایل بزرگ بودن شکمتان است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالاً بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و در نتیجه چربی در اطراف شکمتان انباشته می‌شود.

بشقاب کوچک‌تری را انتخاب کنید تا میزان غذایی که می‌خورید را کنترل کنید.

دیر وقت شام می‌خورید

بدن ما وقتی که در خواب هستیم مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن به سختی بتواند این کار را انجام دهد. ضمناً یک معده‌ی پُر در آخر شب می‌تواند منجر به ریفلاکس اسید معده به مری شده و بدهضمی ایجاد کند.

شب‌ها زودتر شام بخورید و شامتان سبُک باشد.

صبحانه نمی‌خورید

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است که وقتی از آن اجتناب می‌کنید، مجبور می‌شوید ساعات بعدی پرخوری کنید. در نتیجه به ناچار چربی‌ها در میان‌تنه‌تان انباشته می‌شوند.

عادت کنید حتماً صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه‌ی سالم و انرژی‌بخش چیزی است که نباید آن را نادیده بگیرید.

هیجانی غذا می‌خورید

وقتی ناراحتید، عصبانی هستید و یا هیجان‌زده و شاد هستید سراغ غذا می‌روید؟ هیجانی خوردن شاید احساس بهتری به شما بدهد اما چربی شکمتان را زیاد می‌کند.

راه بهتری برای تسکین استرس و فرو نشاندن خشمتان پیدا کنید، می‌توانید یک لیوان آب بنوشید، با یک دوست درد دل کنید یا ریلکس کنید و به پیاده‌روی بروید.

تا دیروقت بیدار می‌مانید

کمبود خواب نیز می‌تواند علت افزایش وزنتان باشد. یکی از دلایل کمبود خواب، شب‌ها تا دیروقت بیدار ماندن است. کمبود خواب، هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوس کنید تا غذاهای شیرین میل کنید.

هفت تا نُه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه محسوب می‌شود.


سلامت نیوز: 6 عادت شکم بزرگ کُن!

خیانت رضا شاه پهلوی

کد خبر 932458
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه تاریخ پهلوی در اینستاگرام عکس‌نوشته ای درباره خیانت واگذاری حق آب رود هیرمند به افغانستان توسط رضاخان را منتشر کرد.
 

باران‌ها کفاف نمی‌دهند

شناسه خبر: ۸۳۷۰۶۳ ۰ A

باوجودی که براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب بارش‌ها، شاهد افزایش 210 درصدی بارندگی‌ها در ایران هستیم اما وقوع خشکسالی در سال آبی ۹۶-۹۷ باعث شده که منابع آب برخی سدهای بزرگ که در شرایط بحرانی هستند، تغییرات چندانی پیدا نکند و حتی حجم برخی از سدهای مهم که وظیفه تامین آب شرب شهرها را دارند، نسبت به سال گذشته نیز کاهش داشته باشند.

به گزارش افکارنیوز،  ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا پنج بهمن‌ماه سال آبی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۱۲۷.۳ میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که عددی معادل ۱۰۵.۴ میلیمتر بوده، حدود ۲۰.۸ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که معادل ۴۱ میلیمتر بوده، حدود ۲۱۰.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علاوه‌بر این، حجم بارش‌ها نیز در این برهه زمانی معادل ۲۰۹.۷۹۴ میلیارد مترمکعب تخمین زده شده و باید گفت که در تمام حوضه‌های آبریز کشور نیز میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است؛ به‌گونه‌ای که در حوضه آبریز دریای خزر، ۷.۸ درصد، حوضه خلیج فارس و دریای عمان، ۱۸۳.۶ درصد، حوضه دریاچه ارومیه، ۸۸.۸ درصد، حوضه فلات مرکزی ۵۰.۲ درصد، حوضه مرزی شرقی، ۱۲.۲ درصد و حوضه قره‌قوم، ۵۹.۵ درصد شاهد افزایش بارش‌ها هستیم.

این درحالی است که خشک بودن اراضی و بستر رودخانه‌ها در اثر خشکسالی‌های پیاپی، موجب شده که ۲۰۹ میلی‌متر بارش از ابتدای سال آبی تاکنون، کمتر تبدیل به روان‌آب شود و بر این اساس، ورودی آب به سدهای ایران، به‌ویژه سدهای تأمین‌کننده آب شرب، تغییر چندانی نداشته باشد.

در همین باره، حمیدرضا جانباز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور - به ایسنا گفت: با توجه به این‌که میزان بارش‌های فعلی تنها ۲۵ درصد کل بارش‌های کل سال آبی است، نمی‌توان پیش‌بینی در مورد وضعیت منابع آبی تابستان نداشت، اما باید گفت که سناریوی تعریف شده برای بهبود شرایط هم‌چون سال گذشته تعریف شده است.

وضعیت باران‌ها تاکنون نسبتاً مطلوب بود

به گفته وی، اگر شرایط مانند سال گذشته باشد، می‌توانیم بر اساس همان سناریو، پیش برویم، اما اگر در هر استان، شاهد تغییر شرایط باشیم، قطعاً سناریو نیز در آن استان تغییر خواهد کرد. به‌طور کلی، باید گفت که وضعیت باران‌ها تاکنون نسبتاً مطلوب بوده اما این موضوع به‌معنای بهبود شرایط کلی منابع آبی ایران نیست.

هم‌چنین محمد حاج‌رسولی‌ها - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران - نیز درباره این موضوع به ایسنا گفت:برنامه‌ای را برای حل تنش آبی از سوی وزارت نیرو تبیین کرده‌ایم که در این برنامه، پارامترها و معیارهای متعددی در نظر گرفته شده است که اگر بتوان این برنامه را به درستی اجرا کرد، قطعاً بخشی از چالش‌های حوزه آب حل خواهد شد.

وی، با بیان این‌که سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی روان‌آب‌های سطح کشور مواجه بوده‌ایم که اثرات مخربی بر منابع آبی کشور می‌گذارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی، مهم‌ترین نکته توجه به مدیریت عرضه و تقاضاست و تنها با سروسامان دادن این موضوع می‌توان شرایط را کنترل کرد.

نگاهی به آخرین وضعیت شهرهای در معرض تنش آبی هم حاکی است که تا ابتدای دی‌ماه، هم‌چنان ۳۳۴ شهر ایران، در معرض تنش آبی قرار داشته‌اند که این مساله اهمیت مدیریت آب و اهمیت صرفه‌جویی در این کالای گران‌بها را نشان می‌دهد.

 

منحنی رو به سقوط کشاورزی ایران صعودی شد

چهل سال اقتدار؛

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همراه با دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف است که اهم این دستاوردها در حوزه انرژی منتشر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اهم دستاوردهای انقلاب در حوزه کشاورزی به شرح زیر است:

بعد از پیروزی انقلاب باوجود خشکسالی شدید، تولیدات کشاورزی 7/6 برابر شد.

انقلاب اسلامی منحنی رو به سقوط کشاورزی ایران را با شیب تند صعودی کرد.

تولیدات کشاورزی از 8/17 میلیون تن در56، به120 میلیون تن در سال 96 رسید.

پروژه آمریکایی «اصلاحات ارضی» شاه، کشاورزی ایران را در معرض نابودی قرار داد.

برنامه‌های استعماری رژیم فاسد پهلوی، ایرانِ صادرکننده محصولات کشاورزی را به یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی تبدیل کرد.

پیش از انقلاب گندم از آمریکا، پرتقال و تخم مرغ از رژیم صهیونیستی، مرغ از فرانسه وارد می‌شد.

قبل از انقلاب فقط 33 روز نیاز غذایی سالانه در داخل تولید می شد اکنون 90٪ در داخل تولید می‌شود.

رشد 300 درصدی ارزش افزوده کشاورزی ایران در آمار بانک جهانی، کارنامه درخشان کشاورزی پس از انقلاب اسلامی است.

افزایش سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی، از 1/3٪ به 15٪ دستاورد بزرگ نظام اسلامی است.

تولید گندم ایران از 4/6 میلیون تن در 1356 به 14 میلیون تن در سال 1395 رسید.

پس از انقلاب صنعت سیلوسازی بومی و ظرفیت ذخیره سازی گندم 2 هزار درصد افزایش یافت.

تولید محصولات باغی نسبت به سال 56 بیست برابر شده است.

مصرف سرانه میوه و سبزیجات در کشور، بعد از انقلاب 9 برابر شده در حالیکه این نسبت در سایر کشورهای جهان در این مدت فقط 2/3 برابر شده است.

تولید شیلات پس از انقلاب با رشد نجومی، از 32 هزارتن به یک میلیون تن درسال رسید.

 سرانه مصرف ماهی بعد از انقلاب 11 برابر شده است

تولید گوشت مرغ از 260هزار تن به دو میلیون تن رسید.

تولید تخم مرغ از 160 هزار تن در سال 1357 با رشد 6 برابری به 940 هزار تن در 1395 رسید.

تولید عسل از 6/6 هزار تن در سال 1357 با رشد بیش از 12 برابری به 500/81 هزار تن در 1395 افزایش یافته است.

حفاظت خاک و آبخیزداری از 689 هزار هکتار قبل از انقلاب با رشد 39 برابری به 557/26 هزار هکتار رسیرده است.

عملیات بیابان زدایی از 207/1 میلیون هکتار قبل از انقلاب با رشد 5 برابری به 994/5  میلیون هکتار رسیده است.

عملیات مرتع داری از 170 هزار کتار قبل از انقلاب با رشد 40 برابری به 716/6 میلیون هکتار رسیده است.

زراعت چوب قبل از انقلاب صفر و اکنون به 3/262 هزار هکتار رسیده است.

عملیات جنگل‌کاری در شمال کشور از 43 هزار هکتار با رشد 6/11 برابری به 9/489 هزار هکتار رسیده است.

سامانه های نوین آبیاری تحت فشار از 4/37 هزار هکتار با رشد 5 برابری به 780/1 میلیون رسیده است.

تولید شیرخام از 620/2 میلیون تن در سال 1357 با رشد 7/3 برابری به 653/9 میلیون تن در 1395رسیده است.

جایگاه ایران در عرصه جهانی در یک نگاه

9

5

4

3