دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

میهمان هفته 30/4/1394 اقای حسین پورشافعی

متولد 1337  در بسکاباد فرزنذ کربلایی غلامرضا حاجی برات که در زلزله 1347 پدر را از دست داد وبه همراه برادران کربلایی محمد - حاحی علی - مجید - حاجی هادی و حمید تحت قیومیت و مدیریت مادر رشد نمود  درسال 1360 به مشهد مهاجرت و با پشتکار وصف نا پذیر به استاد تمام عیار منبت کار مبدل میشود و بههمراه تعدادی از همشهریان نبض بازاز منبت کاری شهر مشهد به دست میگیر

فال حافظ

دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند

 

گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند

ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت

 

با من راه نشین باده مستانه زدند

آسمان بار امانت نتوانست کشید

 

قرعه کار به نام من دیوانه زدند

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه

 

چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

شکر ایزد که میان من و او صلح افتاد

 

صوفیان رقص کنان ساغر شکرانه زدند

آتش آن نیست که از شعله او خندد شمع

 

آتش آن است که در خرمن پروانه زدند

کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب

 

تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند

10 چهره دوست داشتنی 1394

در کشور ما همیشه بوده اند کسانی که توانسته اند به قلب مردم نفوذ کنند. برخی محبوب مانده اند و برخی نه. خیلی ها هم خواسته اند با برنامه و رعایت آداب ستاره بودن از مردم دلبری کنند ولی نه چهره خوشگل شان به دل نشسته نه رفتار و کردارشان.

راز این محبوبیت چیست؟ می توان جواب های متعدد و مختلفی برایش پیدا کرد اما اگر همه را کنار هم بگذاریم به یک پاسخ مشترک می رسیم: صداقت.

کسی که اهل نمایش باشد دیر یا زود پس زده می شود؛ نمونه هایش زیاد است. بگذریم.

محمد جواد ظریف است که قهرمان شده. سعید معروف، عادل فردوسی پور، همایون شجریان، مهران مدیری، محسن تنابنده، داریوش فرضیایی و محسن چاوشی هستند که به معنای واقعی کلمه سلبریتی هستند.
راستی چرا خبری از فوتبالیست ها نیست؟ مگر آنها یکه تازی نمی کردند؟!

محمدجواد ظریف / وزیر امور خارجه
باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

بعد از انتخابات ریاست جمهوری خیلی ها منتظر ستاره شدن حسن روحانی بودند اما این محمد جواد ظریف بود که خیلی زود در قامت یک ستاره ظاهر شد.

این دیپلمات کهنه کار برای عامه مردم نامی شناخته شده نبود اما تفویض یکی از مسائل مهم یعنی مذاکره با گروه 1+5 نامش را سر زبان ها انداخت. او آداب دیپلماسی را به خوبی می داند؛ با مردم راحت و صادقانه حرف می زند، لبخند بر لب دارد و به ظاهرش اهمیت می دهد.

حتی ابتدای کار با ریش پروفسوری ظاهری متفاوت از دیپلمات های مایرانی نشان داد. کمتر سیاستمداری در تاریخ کشورمان سراغ داریم که به این سرعت توانسته به دل مردم راه یابد و از محبوبیتش کاسته نشود.


سعید معروف / بازیکن و کاپیتان تیم ملی والیبال
باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

بی شک محبوب ترین چهره ورزشی یکی دو سال اخیر است، محبوبیتش را آرام آرام به دست آورد؛ دقیقا از روزهایی که تیم ملی والیبال سری در بین سرها درآورد و برای قدرت های بزرگ جهان شروع به شاخ و شانه کشیدن کرد. در بین آن همه ستاره جوان، این سعید معروف بود که با پاس های طلایی و بازیخوانی خارق العاده اش، خیلی نرم و آهسته دل مردم را به دست آورد.


رضا عطاران / بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون
باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

تصویر رضا عطاران از «ساعت خوش» در ذهن مردم حک شده اما سال ها طول کشید تا نامش سر زبان ها بیفتد. خشی از آن به ماجرای عجیب ممنوع التصویری اش بازمی گردد.

او بعد از آن در سریال های مختلف در قامت بازیگر و کارگردان ظاهر شد اما این «خانه به دوش» بود که برایش محبوبیتی فراگیر به ارمغان آورد. این اتفاق در «متهم گریخت» تکرار شد و تا «بزنگاه» ادامه یافت.

نقش های منفی را طوری «شیرین» بازی می کرد که به جای پس زدن از سوی مردم، به دل شان می نشست. ماجرای «بزنگاه» او را در سینما ماندگار کرد اما کمی طول کشید تا محبوبیت در این مدیوم تکرار شود.

حتی اگر در فیلم سیاه و تلخی مثل «کلاشینکف» یا فیلم بی مزه ای چون «گینس» بازی کند. شمایل یک کمدین بر تن دارد؛ درست مثل کمدین های معروف و محبوب دنیا؛ این موفقیت ادامه دارد؟ امیدواریم.
.


مهران مدیری / بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون
باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

از نوروز 72 زمانی که به عنوان کارگردان و بازیگر به مردم شناخته شد، محبوبیت پیدا کرد. جنس کمدی که مدیری در ابتدای دهه هفتاد از آن رونمایی کرد با تمام کمدی های آن دوران فرق داشت. بلافاصله بعد از آن در «پرواز 57» و «ساعت خوش» سبک خودش را ادامه داد و به چهره مطرح کمدی بدل شد.

او در تمام این دو دهه با فاصله زیاد از سایر کمدین ها این محبوبیت را حفظ کرد. صحبت های مستقیم مدیری رو به دوربین با مردم، آوردن سبک های جدید و به روز، دور بودن از لودگی و طنزهای سخیف، بیان مسائل انتقادی روز جامعه در قالب آیتم ها یا سریال های کمدی و ... همگی باعث شد تا این محبوبیت به طور مداوم ادامه پیدا کند.

.


عادل فردوسی پور / مجری و گزارشگر تلویزیون

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

کسی فکر نمی کرد این صدا و چهره نه چندان دلنشین روزی همه غول های تلویزیون را بشکند و به تنهایی ترک تازی کند. عادل فردوسی پور نامی گمنام بود که دلش به گزارش بازی های نه چندان مهم خوش بود.

حدود 17 سال پیش وقتی در قاب قرار گرفت خیلی مطمئن نبود که این طرح جاه طلبانه اش می گیرد. همان سال اول اما نامش سر زبان ها افتاد و ردای سوپراستاری بر تن کرد. برعکس دیگر مجریان ورزشی تعارف را کنار گذاشت و با سر رفت وسط حاشیه های فوتبال و پشت پرده آن.
اول از بحث داوری شروع کرد.

.


همایون شجریان / خواننده

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

اگر بخواهیم برای محبوبیت همایون شجریان نقطه اوجی پیدا کنیم باید به سال 92 و انتشار آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» بازگردیم. اوج هنرنمایی اش در این آلبوم و به ویژه با آهنگ «چرا رفتی؟» رقم خورد.

طهمورث پورناظری (آهنگساز این آلبوم) گوشه ای از آوازهای ایرانی را وارد دیگر گونه های موسیقی کرد و توانست تلفیقی ارائه کند که نه تنها از لحاظ فرمی بلکه از نظر محتوایی هم پیشنهاد تازه ای محسوب می شد.

بعد از آن با تیتراژ پایانی فیلم «آرایش غلیظ» رویی دیگر از آواز شجریان و موسیقی تلفیقی را نشان داد. پیش از او، خوانندگان زیادی شعر «با من صنما»ی مولانا را خوانده بودند (از جمله محمدرضا شجریان) اما سبک همایون بیش از دیگران به مذاق ها خوش آمد.

.


محسن چاوشی / خواننده و آهنگساز

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

محسن چاوشی از همان ابتدای دهه هشتاد، زمانی که با اولین آلبومش یعنی «نفرین» به میدان آمد محبوب شد. با آنکه آن زمان کم کم موج موسیقی انتقادی به راه افتاده بود و برخی خوانندگان جدید از روال مرسوم ترانه سازی آن زمان یعنی مدح معشوق و بیرون آمده بودند اما او با «الهی سقف آسمون خراب بشه روی سرت»، خط شکن شد و موجب عجیبی به راه انداخت.

آلبوم های بعدی او بدجوری سروصدا به راه انداختند و بعد از فیلم «سنتوری» به وزنه قدرتمندی در موسیقی پاپ ایران بدل شد.

گرچه در آلبوم های مجازش، دز انتقاد را پایین آورد و به نسبت ملایم تر ظاهر شد اما هیچ کدام از این مسائل او را از اوج محبوبیت پایین نیاورد.


رامبد جوان / بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

رامبد جوان از همان زمان حضورش در «خانه سبز» به بازیگر محبوبی بین مخاطبان بدل شد و با همان یک سریال، توجه های زیادی را به سمت خودش جلب کرد. از آن به بعد به عنوان بازیگر یا کارگردان کمدی، همیشه مورد توجه بود اما هیچ وقت به اندازه حالا چنین شهرتی نداشت.

در واقع «خندوانه» باعث شد که رامبد جوان، نه به عنوان یک بازیگر یا کارگردان سینما و تلویزیون، بلکه به عنوان یک پدیده کمدی و خنده بترکاند.


محسن تنابنده / بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

فعالیت محسن تنابنده در سینما و تلویزیون به سه دوره مختلف تقسیم می شود؛ دوره تئاتر، دوره حضور در سینما و تلویزیون تا قبل از سال 90 و دوره سوم که به بعد از سال 90 و تولید سریال پایتخت برمی گردد.

دوره اول که به مانند خیلی از هم نسلانش در تئاتر غوغا می کرد اما بازی اش به چشم کسی نیامد، در دوره دوم هم خیلی آرام و درست مسیرش را در پیش گرفت، او هم فیلمنامه می نوشت و هم بازی می کرد. انتخاب های بدی داشت اما انتخاب های درستش بیشتر بود و از همین رو در این دوره توانست به عنوان بازیگر دو سیمرغ بلورین را از آن خود کند و به عنوان فیلمنامه نویس هم در سینما و تلویزیون با کارگردانانی مثل سیروس مقدم و علیرضا امینی کار کند اما در سال نود و با ظهور پدیده پایتخت همه چیز تغییر کرد و محسن تنابنده در مسیر محبوبیت افتاد.


داریوش فرضیایی / مجری برنامه کودک

باشگاه سلبریتی ها

* از چه زمانی محبوب شد؟

اوایل دهه هشتاد، زمانی با برنامه پورنگ و تورنگ به میدان آمد که چنین جنس برنامه هایی در تلویزیون باب نبود. هنوز سر و کله هیچ خاله و عمویی به برنامه کودک باز نشده بود و یک مجری شوخ و شنگ که شعر بخواند و بالا و پایین بپرد برای همه تازگی داشت.

اولین نقطه مثبت کارنامه فرضیایی، زمانی بود که بعد از زلزله بم به این شهر سفر کرد و در کنار بچه های زلزله زده قرار گرفت و برنامه اجرا کرد. بعد از این بود که خیلی ها او را به عنوان عموی واقعی شان شناختند.

شیوه ارتباط صادقانه و از روی محبت عموپورنگ با بچه ها تا حدی بود که بعد از آن هیچ کدام از عموها و خاله های تلویزیونی با وجود تلاش های فراوانی که کردند نتوانستند به پای او برسند؛ با اینکه تمام این خاله ها و عموها لباس های رنگی به تن می کردند، شعر می خواندند و بالا و پایین می پریدند اما رفتار تصنعی شان توی ذوق می زد.



جلسه هم اندیشی جوانان بسکاباد

بنا به دعوت تعدادی از جوانان تحصیلکرده و علا قمند به بسکاباد جلسه هم اندیشی پس از نماز جماعت مغرب و عشا همزمان با عید سعید فطر 1394در محل مسجد جامع و با حضور حدود 35 نفر از همشهریان دلسوز تشکیل که پس از بحت و تبادل نظر به شرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید . 

1- مقرر گردید سایتی مستقل و با محوریت عموم مسایل مرتبط به بسکاباد با مدیریت جوانان   سراسر کشور به گونه ایکه از هر شهر چند نفر نماینده علاقمند اخبار و اظلاعات همشهریان را جمع اوری و با مدیریت واحد در سایت منتشر نماییند  . 

2- در جهت ااشتغال زایی در بسکاباد بعنوان بزر گترین ارزو و هدف عمومی مورد تایید جدی قرار گرفت و پس از استماع تظرات گوناگون و با تکیه بر پتانسیلهای موجود راه اندازی 2 کارگاه  ( الف ) نانوایی  (ب ) پرورش قارچ  مورد توافق جمعی بوده که مقرر گردید با محوریت شورای اسلامی و دهیاری اقایان زضا صالحی نیا و سید علی بسکابادی  ( سید محمد ) ضمن مذاکره با افراد جویای کار و علاقمند به سرمایه گذاری  افراد واجد شرایط را معرفی و اقای مهندس حسین  بسکابادی از طریق صندوق خیریه نسبت به تامین مسکن و حداقل کمک به سرمایه گذاری اقدام مقتضی به عمل  اورد .

فناوری نانو


nano کلمه‌ای یونانی به معنی کوچک است و برای تعیین مقدار یک میلیاردیم یا 9-10 یک کمیت استفاده می‌شود. چون یک اتم تقریبا 10 نانو متر است، این اصلاح برای مطالعه عمومی روی ذرات اتمی و مولکولی بکار برده می‌شود.


مقدمه

نانو تکنولوژی مطالعه ذرات در مقیاس اتمی برای کنترل آنهاست. هدف اصلی اکثر تحقیقات نانو تکنولوژی شکل‌ دهی ترکیبات جدید یا ایجاد تغییراتی در مواد موجود است. نانو تکنولوژی در الکترونیک ، زیست ‌شناسی ، ژنتیک ، هوانوردی و حتی در مطالعات انرژی بکار برده می‌شود.




تصویر




در نیم قرن گذشته شاهد حضور حدود پنج فناوری عمده بودیم، که باعث پیشرفتهای عظیم اقتصادی در کشورهای سرمایه گذار و ایجاد فاصله شدید بین کشورهای جهان شد. متأسفانه در کشور ما بدلیل فقدان جرات علمی و عدم تصمیم گیری بموقع ، به این فرصتها پس از گذشت سالیان طلائی آن بها داده می‌شد که البته سودی هم برای ما به ارمغان نمی آورد، همچون فنآوری الکترونیک و کامپیوتر در دو سه دهه گذشته که امروزه علیرغم توانائی دانشگاهی و داشتن تجهیزات آن ، هیچگونه حضور تجاری در بازارهای چند صد میلیاردی آن نداریم. فناوری نانو جدیدترین این فرصتهاست، که کشور ما باید برای حضور یا عدم حضور در آن خیلی سریع تصمیم خود را اتخاذ کند.

علم و فناوری نانو (نانو علم و نانو تکنولوژی) توانائی بدست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتری (ملکولی) و بهره برداری از خواص و پدیده‌های این بعد در مواد ، ابزارها و سیستمهای نوین است. این تعریف ساده خود در برگیرنده معانی زیادی است. به عنوان مثال فناوری نانو با طبیعت فرا رشته‌ای خود ، در آینده در برگیرنده همه فناوریهای امروزین خواهد بود و به جای رقابت با فن آوریهای موجود ، مسیر رشد آنها را در دست گرفته و آنها را بصورت «یک حرف از علم» یکپارچه خواهد کرد.

میلیونها سال است که در طبیعت ساختارهای بسیار پیچیده با ظرافت نانومتری (ملکولی) _مثل یک درخت یا یک میکروب_ ساخته می‌شود.

علم بشری اینک در آستانه چنگ اندازی به این عرصه است، تا ساختارهائی بی‌نظیر بسازد که در طبیعت نیز یافت نمی‌شوند. فناوری نانو کاربردهای را به منصه ظهور می‌رساند که بشر از انجام آن به کلی عاجز بوده است و پیامدهائی را در جامعه بر جا می‌گذارد که بشر تصور آنها را هم نکرده است. 




به عنوان مثال:

  • ساخت مواد بسیار سبک و محکم برای مصارف مرسوم یا نو
  • ورشکستگی صنایع قدیمی همچون فولاد با ورود تجاری مواد نو
  • کاهش یافتن شدید تقاضا برای سوختهای فسیلی
  • همه گیر شدن ابر کامپیوترهای بسیار قوی ، کوچک و کم مصرف
  • سلاحهای سبکتر ، کوچکتر ، هوشمندتر ، دور بردتر ، ارزانتر و نامرئی‌تر برای رادار
  • شناسائی فوری کلیه خصوصیات ژنتیکی و اخلاقی و استعدادهای ابتلا به بیماری
  • ارسال دقیق دارو به آدرسهای مورد نظر در بدن و افزایش طول عمر
  • از بین بردن کامل عوامل خطرناک جنگ شیمیائی و میکروبی
  • از بین بردن کامل ناچیزترین آلاینده‌های شهری و صنعتی
  • سطوح و لباسهای همیشه تمیز و هوشمند
  • تولید انبوه مواد و ابزارهائی که تا قبل از این عملی و اقتصادی نبوده‌اند
  • و بسیاری از موارد غیر قابل پیش بینی دیگر!

    دکترDrexler در همایش جهانی نظام علمی در زمینه نانوتکنولوژی اظهار کرده است: "در جهان اطلاعات ، تکنولوژیهای دیجیتالی کپی‌ برداری را سریع ، ارزان ، کامل و عاری از هزینه‌بری یا پیچیدگی محتوایی نموده‌اند. حال اگر همین وضعیت در جهان ماده اتفاق بیافتد چه می‌شود. هزینه تولید یک تن ‌تری بیت تراشه‌های RAM تقریبا "معادل با هزینه بری ناشی از تولید همان مقدار فولاد می‌شود".

    دکترSmalley رئیس هیئت تحقیقاتی دانشگاه رایس و کاشف Buckyballs می‌گوید: "نانوتکنولوژی روند زیانبار ناشی از انقلاب صنعتی را معکوس خواهد کرد". در مقدمه مقاله نانوتکنولوژی که توسط آقایان Peterson و Pergamit در سال 1993 نگاشته شده چنین آمده است: "تصور کنید قادرید با نوشیدن دارو که در آب میوه مورد علاقه‌تان حل شده است سرطان را معالجه کنید. یک ابر کامپیوتر را که به اندازه یک سلول انسان است در نظر بگیرید. یک سفینه فضایی 4 نفره که به دور مدار زمین می‌گردد با هزینه‌ای در حدود یک خودروی خانوادگی تجسم کنید".

    موارد فوق، فقط تعداد محدودی از محصولات انتظار رفته از نانوتکنولوژی هستند. انسان در معرض یک انقلاب اجتماعی تسریع شده و قدرتمند است که ناشی از علم نانوتکنولوژی است. در آینده نزدیک گروهی از دانشمندان قادر به ساخت اولین آدم آهنی با مقیاس نانومتری می‌گردند که قادر به همانند سازی است. طی چند سال با تولید پنج میلیارد تریلیون نانو روبات ، تقریبا" تمامی فرآیندهای صنعتی و نیروی کار کنونی از رده خارج خواهند شد.

    کالاهای مصرفی به وفور یافت‌شده ، ارزان ، شیک و با دوام خواهند شد. دارو یک جهش سریع و کوانتومی را به جلو تجربه خواهد نمود. سفرهای فضایی و همانندسازی امن و مقرون به صرفه خواهند شد. به این دلایل و دلائلی دیگر ، سبکهای زندگی روزمره در جهان بطور زیربنایی متحول خواهد شد و الگوی رفتاری انسانها تحت‌الشعاع این روند قرار خواهد گرفت.

سه فناوری تسخیر کننده

از طرفی شاید بتوان گفت تسخیر کنندگان علم و فناوری آینده در سه گروه فناوری اطلاعات ، نانو فناوری و زیست فناوری خلاصه می‌شوند. قرارگیری مقادیر و حجم زیادی از اطلاعات در فضائی کوچک از ابعاد همگرایی نانو فناوری و فناوری اطلاعات می‌باشد، از طرفی در زیست فناوری و یا به عبارتی برای زیست شناسان قرار گیری حجم زیادی از اطلاعات در یک فضای بسیار کوچک موضوعی بسیار آشنا می‌باشد.

در کوچکترین سلول انسانی همه اطلاعات مربوط به یک موجود زنده از قبیل رنگ مو ، رشد استخوان و عصبها وجود دارد. حتی در قسمت بسیار کوچکی از سلول به نام DNA که شامل حدودا پنجاه اتم می‌باشد، همه این اطلاعات ذخیره می‌گردد (نه تنها سطح یا به عبارتی تعداد اتمها بلکه نحوه قرار گرفتن این زنجیره‌ها در ذخیره سازی اطلاعات زیستی اهمیت دارد). شاید یکی از علل همگرائی این فناوری و فناوری اطلاعات وجود همین مسائل مشترک این سه فناوری است. 


تصویر




ابزارهای جدید برای کارهای ظریف

اگر شما از دانشمندان علوم سطح بپرسید که چه پیشرفتهای عمده دستگاهی باعث شده‌اند تا نانوتکنولوژی در خطوط مقدم تحقیقات علوم فیزیکی قرار گیرد، تقریبا" همه آنها به داستان میکروسکوپ پروب اسکن‌کننده SPM (Scanning probe microscope) SPM: در SPM یک پروب نانوسکوپی در ارتفاع ثابتی بر بالای بستری از اتمها حفظ می‌شود. این فاصله می‌تواند آنقدر کم باشد که الکترونهای اتمهای تیرک و سطح باهم تعامل داشته باشند. این تعاملات می‌تواند آنقدر قوی باشد، که اتمها از جا کنده شده و به جای دیگری بروند) اشاره می‌کنند. علیرغم تازه واردگی به عرصه تحلیل دستگاهی ، استفاده از میکروسکوپی تونل ‌زنی اسکن‌کننده STM ، (Scanning tunneling microscope) STM : وسیله‌ای برای تهیه تصویر از اتمهای روی سطوح مواد ، که نقش مهمی در درک توپوگرافی و خواص الکتریکی مواد و رفتار قطعات میکرو الکترونیکی دارند.

STM بر خلاف یک میکروسکوپ نوری ، برای تهیه تصویر نیروهای الکتریکی را با یک پروب نازک‌ شده به حد تیزی یک اتم آشکار می‌کند. پروب سطح را جاروب کرده ، بی‌نظمیهای الکتریکی حاصل از پوسته‌های الکترونی یا ابر الکترونی پیرامون اتمها را به کمک یک کامپیوتر به تصویر مبدل می‌کند. به دلیل یک اثر مکانیک کوانتومی موسوم به «تونل‌زنی» ، الکترونها می‌توانند بسادگی از تیرک به سطح و بالعکس بجهند. درجه وضوح تصاویر در حدود nm1 یا کمتر است. از STM می‌توان برای جابجایی تک به تک اتمها و تهیه نقشه‌های پر وضوح از سطوح مادی استفاده کرد) ، میکروسکوپی نیروی اتمی (AFM) و دیگر تکنیکهای مشتق‌ شده از این دو مورد اصلی در بسیاری از آزمایشگاهها ، به دلیل حجم زیاد اطلاعاتی که از مقیاس نانومتر بدست می‌دهند، متداول و حتی گریز ناپذیر شده است.

ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی در همایش جامعه فیزیک آمریکا در 1959 در مؤسسه تکنولوژی کالیفرنیا که بعد در آنجا استاد فیزیک شد، ایده‌هایی بنیادی در زمینه کوچک ‌سازی نوشتجات ، مدارها و ماشینها ایراد کرد: " آنچه من می‌خواهم به شما بگویم ، مسئله دستکاری و کنترل اشیاء در مقیاس کوچک است. تردیدی وجود ندارد که در نوک یک سوزن آنقدر جا هست که بتوان تمام دایرة ‌‌المعارف بریتانیکا را جا داد."

فاینمن برای به تفکر واداشتن محققین و تأکید نمودن بر عقیده‌اش مبنی بر امکان فیزیکی چنین معجزه‌ای ، جایزه‌هایی 1000 دلاری برای اولین افرادی که به اهداف مشخص شده‌ای در کوچک ‌سازی کتابها و موتورهای الکتریکی دست یابند تعیین کرد. فاینمن تأکید کرد: "من در حال خلق ضد جاذبه نیستم که به فرض روزی اگر قوانین (فیزیک) آنچه ما می‌پنداریم، نبودند عملی شود. من صحبت از چیزی می‌کنم اگر قوانین آنچه ما می‌پنداریم باشند، عملی خواهد بود. ما به آن دست پیدا نکرده‌ایم چون خیلی ساده هنوز در صدد انجام آن نبوده‌ایم." 

نانوتکنولوژی از کجا آمده است؟

برای اولین بار ریچارد فاینمن برنده جایزه نوبل فیزیک پتانسیل نانو علم را در یک سخنرانی تکان‌ دهنده با نام "درپایین اتاقهای زیادی وجود دارد"، مطرح کرد. فاینمن اصرار داشت، که دانشمندان ساخت وسائلی را ، که برای کار در مقیاس اتمی لازم است، شروع کنند. این موضوع مسکوت ماند، تا اینکه اریک درکسلر (دانشجوی تحصیلات تکمیلیMIT) ندای فاینمن را شنید و یک قالب ‌کاری برای مطالعه "وسایلی که توانایی حرکت دادن اشیاء مولکولی و مکان آنها را با دقت اتمی دارند" ایجاد کرد، که در سپتامبر 1981 در مقاله‌ای با نام "پروتئین راهی برای تولید انبوه مولکولی ایجاد می‌کند" آن را ارائه داد.

درکسلر آن را با کتابی بنام "موتورهای خلقت" دنبال کرد و توسعه مفهوم نانو تکنولوژی را همانند یک کوشش علمی ادامه داد. اولین نشانه‌های ثبت ‌شده از این مفهوم نانو تکنولوژی تغییر مکان دادن اشیا مولکولی ، در سال 1989 بود، موقعی که دانشمندی در مرکز تحقیقات آلمادن IBM اتمهای منفرد گزنون را روی صفحه نیکل حرکت داد، تا نام IBM را روی سطح نیکل نقش کند. 

وضعیت جهانی نانوتکنولوژی

از فناوری نانو به عنوان "رنسانس فناوری" و "روان کننده جریان سرمایه گذاری" یاد می‌شود. ورود محصولات متکی بر این فناوری جهشی بس عظیم در رفاه و کیفیت زندگی و توانائیهای دفاعی و زیست محیطی به همراه خواهد داشت و موجب بروز جابجائیهای بزرگ اقتصادی خواهد شد. هم اکنون بخشهای دولتی و خصوصی کشورهای مختلف جهان شامل ژاپن ، آمریکا ، اتحادیه اروپا ، چین ، هند ، تایوان ، کره جنوبی ، استرالیا ، اسرائیل و روسیه در رقابتی تنگاتنگ بر سر کسب پیشتازی جهانی در لااقل یک حوزه از این فناوری به سر می‌برند.

هم اکنون روی هم رفته حدود 30 کشور دنیا در زمینه فناوری نانو دارای "برنامه ملی" یا درحال تدوین آن هستند، وطی پنچ سال گذشته بودجه تحقیق و توسعه در امر فناوری نانو را به 3.5 برابر افزایش داده‌اند. کشورهای ژاپن و آمریکا نیز فناوری نانو را اولین اولویت کشور خود در زمینه فناوری اعلام کرده اند. 

تفاوت بین نانو علم و نانو تکنولوژی چیست؟

نانو علم صرفا" تحقیق است، ولی نانو تکنولوژی کاربرد تحقیقات برای حل مسائل و ساخت مواد جدید است. 

آیا نانو تکنولوژی خیالی‌تر از علم است؟

از موقعی که اولین مقاله در دهه گذشته منتشر شد، از نانو تکنولوژی همانند چوبدست سحر آمیزی برای ساخت کودکان طراح تا ماشینهای تولید اکسیژن برای استعمار کره مریخ ، تصور می‌شد. هیجانات از واقعیات جلوتر بود، اما پیشرفت واقعی با مسائلی پیش‌ پا افتاده شروع شد. چند سال پیش محققین در دانشگاههای کالیفرنیا، رایس وMIT موفق به ساخت نانوذراتی شدند، که به دانشمندان کمک می‌کردند. تعدادی از اساتید این دانشگاهها شرکتهایی تأسیس کردند، که وسایل موردنیاز برای تحقیقات مقیاس نانو را می‌ساختند. اکنون آنها به شدت دنبال حفاظت کارهایشان از طریق ثبت اختراع هستند، تا زمینه تولید فرآیندهایشان را فراهم کنند. کاربردهای علمی نانو علم هنوز کم است. اما مقداری از تولیدات اولیه اکنون وارد بازار می‌شوند. 

کارهای علمی انجام ‌شده بوسیله نانو تکنولوژی چیست؟

بیشترین کار علمی روی ایجاد تغییراتی در مواد شیمیایی یا نقشه‌ برداری از ترکیبات زیستی ، مانند DNA و سلولهای سرطانی است. بعضی از اولین محصولات تجاری، بهبود تولیدات شیمیایی کنونی یا روشهای پزشکی است. 

مراتب اخر چاپ کتاب دیدار دیار بسکاباد

بنا به گفته استاد مجید پورشافعی اخرین مراحل چاپ و نشر کتاب دیدار دیار بسکاباد در حال انجام و فرجام میباشد این کتاب ارزشمند که حاوی تاریخ و جغرافیا و از همه مهمتر تبارشناسی همشهریان میباشد حاصل 11 سال تحقیق و بررسی و مطالعه بوده و نگارشی بیاد ماندنی برای بسکاباد و بسکابادیها خواهد بود لذا خرید و مطالعه کتاب را  به عموم همشهریان توصیه مینمایید

اجاره ساختمان شرکت تعاونی روستایی

با عنایت به اینکه متاسفانه چند سالی است که  شرکت تعاوتی روستایی بسکاباد تعطیل و فاقد فعالیت میباشد و از طرفی ساختمان  با امکانات مناسب و در مکان خوب روستا واقع گردیده و بذلیل عدم بهره برداری و تعمیر و نگهداری در حال فرسوده شدن میباشد از عموم همشهریان به خصوص شورای اسلامی و دهیاری روستا تقاضا میشود نسبت به استفاده بهینه از مجموعه چاره اندیشی شود ضمنا طی تماس با مسعولین سازمان تعاون روستایی امادگی اجاره واحد را دارند

درخواست لز عموم همشهریان عزیز

با توجه به فلسفه زکات فطریه بعنوان ابزاری در کمک به مستمندان و نیاز مندان از کلیه همشهریان گرامی و با صفا درخواست میشود زکات فطریه را در بسکاباد به صندوق مربوطه ودر سلیر نقاط کشور به صندوقهای خیریه واریزی نمایند باشد که به یاری و همکاری همدیگر گامی هرچند اندک در جهت نیازهای مادی همشهریان بر داریم قطها گزارش عملکرد متعافبا به استحضار عموم عزیزان خواهد رسید

از دست رفته گان سال1392

طی سال 1392 نفر از همشهریان عزیز دعوت خق زا لبیک گفته و به دیار باقی شتفاند که در جهت نکو داشت یاد و خاطره این عزیزان به گوشهای از عمر پر برکت انان اشاره می نماییم . 

مرحوم مغفور حاج علی بسکابادی 

متولد سال 1336 در بسکاباد فرزند حاج رمضان کربلایی علی اکبر حاجی قربان کسی که عمر با برکت خود را در خدمت جامعه صرف نمود تا مقطع دیپلم در بسکاباد و گناباد گذارنید سپس راهی خدمن مقدس سربازی شد و با شروع حرکت توقنده ملت ایران علیه رزیم مستبد شاهنشاهی فعال وارد مبارزه گشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان چند پیشه به استخدام وزارت کشور درامده و خدمات شایسته و قابل توجه به منطقه نیم بلوک ارایه نمود که مهمترین ان چندین طزح عمران در روستاهای رزنگ - عباس اباد - چاه میرزا ... افتتاح شهرداریخضری و دست بیاض و احدات منازل مسکونی جهت روستای مزد اباد و همچنین عضویت در شورای اسلامی بسکاباد که منشا خدمات بسیار گردید . شاید بزرگترین خدمات وی در مدت طولانی خدمت در فرمانداری گناباد با اجرای طرحهای بزرگ چون دانشگاه علوم پزشکی - فرودگاه گناباد - زاه کاحک به کدیمو و..... بتوان نام برد . بزرگتریت شوک زنذگی این مرد احساسی شهادت برادر کوچکترش احمد در جبهه دهلاویه بود

کشور های جهان

آذربایجان
Azerbaijan
آرژانتین
Argentina
آفریقای جنوبی
South Africa
آفریقای مرکزی
Central African Republic
آلبانی
Albania
آلمان
Germany
آنتیگوا و باربودا
Antigua and Barbuda
آندورا
Andorra
آنگولا
Angola
اتریش
Austria
اتیوپی
Ethiopia
اردن
Jordan
ارمنستان
Armenia
اریتره
Eritrea
ازبکستان
Uzbekistan
اسپانیا
Spain
استرالیا
Australia
استونی
Estonia
اسلوواکی
Slovakia
اسلوونی
Slovenia
افغانستان
Afghanistan
الجزایر
Algeria
السالوادور
El Salvador
امارات متحده عربی
United Arab Emirates
امریکا
United States
اندونزی
Indonesia
اوروگوئه
Uruguay
اوگاندا
Uganda
اوکراین
Ukraine
اکووادور
Ecuador
ایتالیا
Italy
ایران
Iran
ایرلند
Ireland
ایسلند
Iceland
باربادوس
Barbados
باهاما
Bahamas
بحرین
Bahrain
برزیل
Brazil
برونئی
Brunei
بریتانیا
United Kingdom
بلاروس
Belarus
بلژیک
Belgium
بلغارستان
Bulgaria
بلیز
Belize
بنگلادش
Bangladesh
بنین
Benin
بوتان
Bhutan
بوتسوانا
Botswana
بوروندی
Burundi
بورکینافاسو
Burkina Faso
بولیوی
Bolivia
پاپواگینه نو
Papua New Guinea
پاراگوئه
Paraguay
پاناما
Panama
پاکستان
Pakistan
پرتغال
Portugal
پرو
Peru
تاجیکستان
Tajikistan
تانزانیا
Tanzania
تایلند
Thailand
ترکمنستان
Turkmenistan
ترکیه
Turkey
ترینیداد و توباگو
Trinidad and Tobago
توگو
Togo
تونس
Tunisia
تونگا
Tonga
تووالو
Tuvalu
جامائیکا
Jamaica
جزایر سلیمان
Solomon Islands
جمهوری چک
Czech Republic
جیبوتی
Djibouti
چاد
Chad
چین
China
چین تایپه-تایوان
Taiwan
دانمارک
Denmark
دومنکن
Dominican
دومنیکا
Dominica
روآندا
Rwanda
روسیه
Russia
رومانی
Romania
زئیر-جمهوری کنگو
Congo
زامبیا
Zambia
زلاندنو
New Zealand
زیمباوه
Zimbabwe
ژاپن
Japan
سائوتومه و پرنسیپ
São Tomé and Príncipe
ساحل عاج-کوت دیوار
Côte dIvoire
ساموای غربی
Samoa
سان مارینو
San Marino
سریلانکا
Seri Lanka
سشیل
Seychelles
سنت لوسیا
Saint Lucia
سنت وینست و گرنادین
Saint Vincent and the Grenadines
سنت کیتس و نویس
Saint Kitts and Nevis
سنگاپور
Singapore
سنگال
Senegal
سوئد
Sweden
سوئیس
Switzerland
سوازیلند
Swaziland
سودان
Sudan
سورینام
Suriname
سوریه
Syria
سومالی
Somalia
سیرالئون
Sierra Leone
شیلی
Chile
صربستان و مونته نگرو
Montenegro
عراق
Iraq
عربستان
Saudi Arabia
عمان
Oman
غنا
Ghana
فرانسه
France
فنلاند
Finland
فیجی
Fiji
فیلیپین
Philippines
قبرس
Cyprus
قرقیزستان
Kyrgyzstan
قزاقستان
Kazakhstan
قطر
Qatar
گابون
Gabon
گامبیا
Gambia
گراندا
Grenada
گرجستان
Georgia
گواتمالا
Guatemala
گویان
Guyana
گینه
Guinea
گینۀ استوائی
Equatorial Guinea
گینۀ بیسائو
Guinea-Bissau
لائوس
Laos
لاتوی
Latvia
لبنان
Lebanon
لسوتو
Lesotho
لهستان
Poland
لوکزامبورک
Luxembourg
لیبریا
Liberia
لیبی
Libya
لیتوانی
Lithuania
لیختن اشتاین
Liechtenstein
ماداگاسکار
Madagascar
مارشال
Marshall Islands
مالاوی
Malawi
مالت
Malta
مالدیو
Maldives
مالزی
Malaysia
مالی
Mali
مجارستان
Hungary
مصر
Egypt
مغرب- مراکش
Morocco
مغولستان
Mongolia
مقدونیه
Macedonia
موریتانی
Mauritania
موریس
Mauritius
موزامبیک
Mozambique
مولدووا
Moldova
موناکو
Monaco
مکزیک
Mexico
میانمار(برمه)
Myanmar
میکرونوزی
Micronesia
نائورو
Nauru
نامبیا
Namibia
نپال
Nepal
نروژ
Norway
نیجر
Niger
نیجریه
Nigeria
نیکاراگوئه
Nicaragua
هائیتی
Haiti
هلند
Netherlands
هندوراس
Honduras
هندوستان
India
واتیکان
Vatican City
وانواتو
Vanuatu
ونزوئلا
Venezuela
ویتنام
Vietnam
کاستاریکا
Costa Rica
کامبوج
Cambodia
کامرون
Cameroon
کانادا
Canada
کرواسی
Croatia
کرۀ جنوبی
Korea, South
کرۀ شمالی
Korea, North
کلمبیا
Colombia
کنیا
Kenya
کوبا
Cuba
کویت
Kuwait
کیپ ورد
Cape Verde
کیریباس
Kiribati
یمن
Yemen
یونان
Greece
پشتیبانان جس جو | Sponsored Links