دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

ابعاد پرونده فساد مالی موسسه ثامن‌الحجج

تابناک بررسی کرد

ابعاد پرونده فساد مالی موسسه ثامن‌الحجج

اقتصادنیوز؛ احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت آذرماه سال گذشته به دریافت کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن الحجج هشدار داد که اقدامی کنند وگرنه اسامی آن ها را منتشر خواهد کرد. وی مدعی شد در این فهرست نام فرزندان علما، قضات با سابقه و شخصیت های سیاسی به چشم می خورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک؛ در چند روز اخیر روزنامه شرق تنها نام چند نفر از تسهیلات گیرندگان کلان و مشهور را به صورت اختصاری افشا نموده است.

موسسه اعتباری ثامن الحجج در سال 1380 و پیش از قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی و بدون مجوز بانک مرکزی با عنوان "تعاونی اعتبار ثامن الحجج دانش آموختگان سبزوار" به ثبت رسید و از سال 1386 با عنوان خود خوانده تعاونی اعتبار آزاد به گسترش شعب و جذب سپرده های مردم اقدام کرد. تعاونی موصوف در سال 1389 در طرح ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی قرار گرفت لیکن تنها به پیش ­ثبت ­نام و واریز مبلغ مشخصی در بانک مرکزی از منشاء سپرده های مردم بسنده کرد و علی ­رغم اخطاریه­ های متعدد، سایر مراحل لازم برای تطبیق فعالیت­ های خود را با ضوابط و مقررات به منظور دریافت مجوز فعالیت طی نکرد و از ارائه اطلاعات مورد نیاز بازرسان بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خودداری کرد.

این موسسه که سال ها با مدیریت "ابوالفضل میرعلی" اداره می شد در شهریور ماه 1394 درگیر بحران های مالی و آشوب های درونی شد و کار به جایی رسید که این موسسه دیگر قادر به پرداخت سپرده سپرده گذاران خود نبود. بعد از این ماجرا و در آبان ماه سال 1394 بانک مرکزی اسم این موسسه را نیز در فهرست موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری قرار داد.

با گذشت زمان مشخص شد که این موسسه در مدت فعالیت خود تخلفات بسیاری مرتکب شده است و بخشی از این تخلفات مربوط به پرداخت سودهای غیرمتعارف 89 درصدی به سپرده برخی از سپرده گذاران و دادن تسهیلات چند میلیاردی با نرخ های سود سه الی 4 درصدی به برخی افراد می باشد. در چند روز اخیر روزنامه شرق، نام چند نفر از افرادی را که از این موسسه تسهیلات کلان میلیاردی با نرخ سودهای پایین دریافت نموده اند را منتشر کرده است که در این بین نام وزیر امور خارجه دولت نهم و دهم، "ح ص" یکی از افراد رده بالای نظامی و دو مجری مشهور تلویزیونی به چشم می خورد.   

البته باید گفت مطابق با مصاحبه مورخه 7 آذر ماه 1396 احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رئیس دیده بان شفافیت و عدالت، ابعاد این پرونده فراتر از این چند اسم مشهور است و دامنه آن به افراد مشهور دیگری نیز ختم می شود. توکلی در این مصاحبه خود مدعی شد: در لیست افرادی که از ثامن الحجج وام گرفته اند، اسامی قضات باسابقه، فرزندان برخی از علما، شخصیت های سیاسی و ... به چشم می خورد. وی در ادامه همین مصاحبه خود دریافت کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن الحجج را تهدید کرد که اگر اقدامی نکنند، اسامی آن ها را منتشر خواهد کرد.

حالا و با رو شدن بخش کوچکی از پرونده موسسه ثامن الحجج توسط روزنامه شرق و مشخص شدن این موضوع که برخی از افراد رده بالا در این تخلفات موسسه ثامن الحجج سهیم بوده اند، باید از احمد توکلی خواست تا در راستای شفافیت و مبارزه با فساد، اسامی این افراد مشهور را منتشر نماید. وی همواره از فساد به عنوان عاملی جدی در سقوط نظام جمهوری اسلامی یاد کرده است و عدم افشای این فهرست می تواند به نوعی امنیت بخشیدن به این افراد فاسد و تقویت این عامل سقوط باشد.

احمد توکلی فساد اقتصادی وام میلیاردی روزنامه شرق موسسات اعتباری غیرمجاز موسسه مالی اعتباری

چگونه دندانهای سفید داشنه باشبم

بدون هزینه دندان‌های خود را مثل برف سفید کنید
یکی از فاکتور های زیبایی دندان ها می باشند. سفیدی دندان ها از عواملی است که بر زیبایی بسیار تاثیر گذار هستند.

به گزارش ثریا، در ادامه برای شما راه هایی کاربردی و آسان را برای سفید کردن دندان ها به شما پیشنهاد داه ایم.سفید کردن دندانها و راه های سفید کردن دندان ها از راه و روش های طبیعی نسبت به روش های دارویی ارجحیت داردسلامت و استحکام دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، زیبایی آنها نیز مهم است و تاثیر زیادی در زیبایی لبخند و صورت دارد.

سفید کردن دندان ها با لیموترش
لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است.

این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

لیموترش سرشار از ویتامین ث هست و به این ترتیب می تواند باعث تمیزی و تقویت لثه هایتان نیز شود.

روش استفاده
کافیست که دندان هایتان را با مقداری آب لیموترش تازه بسابید. قبل از شستشو هم به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید نه بیشتر.

توجه داشته باشید که لیموترش اسیدی است و استفاده افراطی از آن به مینای دندان آسیب می زند.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید 75 گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود.

لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است. این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.
بهتر است بدانید که لیموترش، خاک رس و جوش شیرین به مرواریدی شدن دندان هایتان کمک می کنند. لطفا با ما همراه باشید.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خودمان
بیکربونات سدیم یا همان جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. در ترکیب اکثر خمیر دندان های صنعتی از این ماده ی سفید کننده استفاده می شود.

 کربن گیاهی روشی شگفت آور
کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

 روش استفاده
می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.

جوش شیرین

جوش شیرین پاک کننده ای قدرتمند برای دندان

صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید


به شما پیشنهاد می کنیم حتما آب نارگیل را به دلیل فواید زیر صبح ناشتا میل کنید

به گزارش بهداشت نیوز:  آب نارگیل نوشیدنی است که این روزها زیاد از خواص و توصیه به مصرف آن صحبت می شود.

 آب نارگیل نوشیدنی است که این روزها زیاد از خواص و توصیه به مصرف آن صحبت می شود. تولید کننده ها هم دست به کار شده اند و فرآورده هایی را تولید کرده اند تا هر موقع از سال بتوان به آن دسترسی داشت.

اگر فصل نارگیل باشد چه بهتر که از تازه آن استفاده کنیم و در مواقعی که دسترسی به تازه اش نداریم کمی به سراغ محصولات موجود در بازار برویم.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما آب نارگیل را به دلیل فواید زیر صبح ناشتا میل کنید.

آب رسانی بدن
بدن برای انجام فعالیت های حیاتی به الکترولیت نیاز دارد تا ضربان قلب منظم شود و تبادل مواد بین سلول ها و محیط اطراف به بهترین شکل انجام گیرد. تبادلی که باعث خروج مواد سمی و مضر از سلول ها شده و مواد غذایی را به آن ها می رساند. آب نارگیل به عنوان تنظیم کننده الکترولیت ها و pH خون عمل می کند.

پتاسیم
بدن به طور متوسط روزانه به ۳۰۰۰ میلی گرم پتاسیم (potassium)نیاز دارد. با خوردن یک فنجان آب نارگیل به راحتی ۶۰۰ میلی گرم از این نیاز به بدن می رسد. درست مثل این که یک موز بزرگ میل کرده باشید. یک موز متوسط حدود ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد.

نشاط
یکی دیگر از خواص آب نارگیل رفع خستگی بعد از یک شب زنده داری و بی خوابی است. اگر خیلی سرحال نیستید یا شب قبل را میهمانی بوده اید می توانید صبح ناشتا با نوشیدن یک فنجان آب نارگیل (Coconut juice)سرحال شوید.

انرژی
این آب درست مثل یک نوشابه انرژی زا عمل می کند. نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود شکر بهتر است از رژیم غذایی حذف شود. به جای آن می توانید از آب نارگیل استفاده کنید. همچنین باعث می شود تمرکز مغز هم بیشتر شود.

چرا با کافئین؟
کافئین موجود در قهوه باعث رفع خستگی و افزایش سطح انرژی بدن می شود. ولی مشکل کافئین آن جاست که بدن را دهیدراته می کند. بنابراین اگر کمی آب نارگیل را همراه با قهوه خود بنوشید هم طعم جدیدی به آن داده اید و هم اثرات منفی دهیدراته کردن کافئین را از بین برده اید.

از آن جا که آب نارگیل حالت اسیدی بسیار کمی دارد به راحتی می توانید آن را صبح ناشتا روی معده خالی میل کنید. با این کار شما از فواید آن یک جا استفاده می کنید.