دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

.وضعیت بازار مسکن در سال 96

شکوفایی بازار مسکن در سال 96
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
ایرنا به نقل از یک کارشناس بخش مسکن نوشت: با ورود به نیمه دوم سال به تدریج بازار مسکن از رکود خارج می شود و سال آینده نیز شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

در چند سال گذشته به دلایل گوناگون بویژه تحریم، معاملات بانکی از رونق افتاد و بر بخش مسکن نیز تاثیر گذاشت. صنایع زیردستی بخش مسکن نیز در این سال ها از این رکود رنج برده اند و صدماتی بر صنعت ساختمان وارد شده است.

اینک دولت درصدد است با اقدام هایی مانند تحریک تقاضا و افزایش تسهیلات بانکی این رکود را پشت سر گذارد.

در این ارتباط «مصطفی قلی خسروی» تغییر قیمت ها در بازار مسکن را روندی زمانبر دانست و گفت: از سه سال پیش تاکنون مسکن در رکود است اما در ۶ ماه نخست امسال مرحله پیش رونق بازار را تجربه می کنیم تا به مرحله نخست خروج از رکود برسیم.

وی افزود: رکود در بازار مسکن به این معناست که از بازده اقتصادی و فعالیت در این بخش کاسته شده است و تقاضایی برای افزایش تولید وجود ندارد.

این کارشناس گفت: در سه سال گذشته رشد قیمت در بازار مسکن وجود نداشت و پیش بینی می کنم امسال نیز چنین اتفاقی نیفتد؛ با این همه، شاهد تحرک در معاملات مسکن خواهیم بود.

قلی خسروی تاکید کرد ثبات سیاسی، ثبات اقتصادی را در پی دارد و افزود: موافقت های اخیر و قراردادهایی که با کشورهای خارجی منعقد شده و می شود، در رونق بازار مسکن بی تاثیر نخواهد بود و حضور طرف های خارجی در ایران بر بهبود شرایط اقتصادی و رونق بخش مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

رییس پیشین اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: در اقتصاد ایران مسکن سه بار در سال های ۱۳۶۸، ۱۳۸۶ و ۱۳۹۱ با جهش قیمتی روبرو شد که به افزایش قیمت دلار و تاسیس بانک های خصوصی و پرداخت وام های بالا مربوط می شد.

به گفته وی، باید قدرت خرید طبقه متوسط و پایین تر افزایش یابد و نظام بانکی کشور می تواند به این هدف کمک کند.

وی افزود: با ورود تسهیلات جدید خرید مسکن به بازار، متقاضیان با قدرت خرید بیشتری وارد بازار می شوند و از نیمه دوم امسال می توان شاهد آغاز خروج از رکود در بازار مسکن بود.

رئیس پیشین اتحادیه مشاوران املاک کشور تاکید کرد نشانه های خروج از رکود در بازار مسکن دیده می شود.
قلی خسروی افزود: بخشی از تغییر وضعیت مسکن به دلیل پایین آمدن بهره بانکی تا ۱۵ درصد است و عده ای که پیش از این سود بانکی دریافت می کردند اکنون پول خود را از بانک ها خارج و در جاهای دیگری مانند خرید مسکن سرمایه گذاری می کنند؛ به همین دلیل به رونق بازار امید هست.

وی اضافه کرد: البته شاهد جهش قیمتی در بازار مسکن نخواهیم بود بلکه با کاهش سود بانکی تغییرهایی در بخش رهن و اجاره رخ داده و تبدیل از رهن به اجاره صورت گرفته است.

نرخ سود سپرده های بانکی از اول تیرماه امسال ۱۵ درصد و نرخ تسهیلات بانکی از شانزدهم تیرماه امسال ۱۸ درصد تعیین شد.

دهم مردادماه مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: آمارها نشان می دهد با وجود کاهش نرخ سود بانکی، افزایش اجاره بها به طور میانگین به دلیل کنترل تورم عمومی و ثبات نسبی در قیمت مسکن کمتر از سال های گذشته بوده است.

«علی چگنی» گفت: در کوتاه مدت کاهش نرخ سود بانکی در میزان کل اجاره بهای واحدهای مسکونی تقریبا بدون تاثیر است اما به تغییر ترکیب اجاره بها منجر می شود.

وی توضیح داد: در شرایطی که نرخ بهره رسمی و غیررسمی در بازار پول بالا می رود یا نوسان در بازارهایی همچون ارز، طلا و بورس شدید است، موجران ترجیح می دهند بخش بیشتری از اجاره بها را به صورت رهن دریافت و آن را در سیستم بانکی سرمایه گذاری کنند اما با کاهش نرخ سود بانکی تمایل به دریافت رهن کاهش پیدا می کند و بخش بیشتری از اجاره بها به صورت نقدی دریافت می شود که این مساله می تواند تا اندازه ای بر خانوارهای مستاجر فشار اقتصادی وارد کند.

چگنی بیان کرد: با کاهش نرخ سود بانکی در بازار، در میان مدت و بلند مدت نرخ بازده مورد انتظار نیز کاهش می یابد. به همین دلیل اگر کاهش نرخ سود بانکی در کشور پایدار باشد می توان انتظار داشت در میان مدت و بلند مدت اجاره بها کاهش پیدا کند.

البته «حامد مظاهریان» معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، پانزدهم فروردین امسال در یک گفت وگوی تلویزیونی از تشکیل روزانه ۲۵۰ پرونده در بانک مسکن برای دریافت تسهیلات جدید خبر داده و گفته بود: سیاست وزارت راه و شهرسازی، افزایش توان خرید مسکن خانواده ها با پرداخت تسهیلات تا ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن است و در چارچوب همین سیاست، پرداخت تسهیلات خرید مسکن از ۲۵۰ میلیون ریال به ۱۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

میهمان این هفته جناب اقای مهندس مهدی صالحی نیا

به سال                                 در شهر کلاله متولد گردید

تحصیلات را در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه                                  اخذ نمود

============================

==========================================

ایشان هم اکنون در مدیریت جهاد کشاورزی مشغول به خدمت هستند

به کوی یار

ظ > فال شما

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

خرم آن روز کز این منزل ویران بروم

 

راحت جان طلبم و از پی جانان بروم

گر چه دانم که به جایی نبرد راه غریب

 

من به بوی سر آن زلف پریشان بروم

دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت

 

رخت بربندم و تا ملک سلیمان بروم

چون صبا با تن بیمار و دل بی​طاقت

 

به هواداری آن سرو خرامان بروم

در ره او چو قلم گر به سرم باید رفت

 

با دل زخم کش و دیده گریان بروم

نذر کردم گر از این غم به درآیم روزی

 

تا در میکده شادان و غزل خوان بروم

به هواداری او ذره صفت رقص کنان

 

تا لب چشمه خورشید درخشان بروم

تازیان را غم احوال گران باران نیست

 

پارسایان مددی تا خوش و آسان بروم

ور چو حافظ ز بیابان نبرم ره بیرون

 

همره کوکبه آصف دوران بروم

تعبیر:

شما به زودی کار و هدف خود را تغییر خواهید داد و دست به کاری می زنید که کاملا با قبل فرق می کند.بدانید که بسیار خوب است و باعث پیشرفت شما خواهد ش

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اخلال در نظام اقتصادی خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک، یکی از جرائم است.
یکی از بدهکاران بانکی که با پرداخت رشوه مبلغ ۲ هزار میلیارد تسهیلات گرفته بود بازداشت شد.

به گزارش جنوب نیوز، در ادامه برخورد دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی، یکی از بدهکاران کلان بانکی که با تطمیع و پرداخت رشوه توانسته بود بیش از 2000 میلیارد تومان تسهیلات را از شبکه بانکی تحت عنوان طرح توسعه تولید دریافت نماید دستگیر شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد این ابر بدهکار بانکی با تشکیل یک شبکه ارتشاء این تسهیلات را خارج از محل تولید و در سایر فعالیت های اقتصادی از قبیل برج سازی هزینه کرده است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اخلال در نظام اقتصادی خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک، یکی از جرائم است.
منبع: فارس

ابر بدهکاری بانکی

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اخلال در نظام اقتصادی خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک، یکی از جرائم است.
یکی از بدهکاران بانکی که با پرداخت رشوه مبلغ ۲ هزار میلیارد تسهیلات گرفته بود بازداشت شد.

به گزارش جنوب نیوز، در ادامه برخورد دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی، یکی از بدهکاران کلان بانکی که با تطمیع و پرداخت رشوه توانسته بود بیش از 2000 میلیارد تومان تسهیلات را از شبکه بانکی تحت عنوان طرح توسعه تولید دریافت نماید دستگیر شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد این ابر بدهکار بانکی با تشکیل یک شبکه ارتشاء این تسهیلات را خارج از محل تولید و در سایر فعالیت های اقتصادی از قبیل برج سازی هزینه کرده است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که اخلال در نظام اقتصادی خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک، یکی از جرائم است.
منبع: فارس

بامید حق بارندگی

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این هفته شاهد بارش برف و باران در 16 استان کشور به صورت پراکنده خواهیم بود.
ورود موج جدید بارشی به کشور/ بارش برف و باران در 16 استانکوروش محمدپور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،اظهار داشت: بارش باران در  استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان،کرمان، خراسان جنوبی و بخش هایی از خراسان رضوی تا روز دو شنبه ادامه دارد. همچنین در این مدت شاهد بارش باران در استان های گلستان، مازندران،گیلان و اردبیل خواهیم بود. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه موج جدید بارشی از غرب کشور وارد شده و بارش باران در سه استان چهارمحال و بختیاری،لرستان و کرمانشاه آغاز می شود. همچنین در دو استان آذربایجان غربی و شرقی بارش های پراکنده رخ می دهد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف در 24 ساعت گذشته، تاکید کرد: در این مدت در ارومیه، سقز،بانه،قروه، همدان، سیاه بیشه و تویسرکان شاهد بارش برف بودیم. 

محمدپور با بیان اینکه هوای تهران ابری است،افزود: در هفته جاری یک یا دو روز باران برای تهران پیش بینی می شود. همچنین امیدواریم از فردا از غلظت آلاینده ها کاسته شود. 

وی در پایان با اشاره به نوسانات دمایی در کشور گفت: امروز گرگان 8 درجه نسبت به روز گذشته گرمتر شده است و این در حالی است که دمای هوای اردبیل 5 درجه خنک تر شد. سردترین استان کشور کردستان با دمای منفی 11 درجه زیر صفر بود.

بنام چهارده معصوم اغاز میکنیم پروژه ( خوشه ) شرکت فجر خاوران

پس از انکه اداره ثبت اسناد اعلام نمود بدالیل مشکلات حدود اربعه پروژه بسک امکان صدور سند نیست . بلاجبار مجبور شدیم که نسبت خرید زمین جنب پروژه اقدام و فاز چهاردهم را با توسل به چهارده معصوم اغاز کنیم .

در شرایط سخت اقتصادی کشور ناشی از رکود بازار  و شرایط شرکت که 5 پروژه نیمه کاره  دارد و مشغله خودم کار خیلی سخت و طاقت قرسایی است .

یاران من اعم از اقایان محمد خرمی فرد - علی اصغر کریمی - مهدی زنگنه - محمد تقی صباغ - مهدی اسدالهی بسیار بعید میدانند انجام کار را .

اقایان محمد حسن تقوایی و احمد ارزومندان در کنارم میمانند.

اقای حاج حسن مجیدی مخ اقتصادی مجموعه یار و یاور و کمک حال بنده بوده و مشاوره بسیار خوب برایم هستند.

خانواده بسیج و مرتب غمخوار و مشوقم هستند .

با فروشندگان غیر مستقیم از طریق اقای بابای از عوامل شرکت سپاد وارد مذاکره میشویم در این میان اقای براتی کمک حال من میباشند

ایام خیلی سخت و مشکلی است از یک طرف عضو گیری نموده ایم که تعهد بزرگی است و از طرف دیگر در شرایط فعلی یافتن عضو بسیار مشکل است و تامین منابع مالی در حجم بالا بسیار سخت





فال حافظ

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست

 

آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نیست

هر گه که دل به عشق دهی خوش دمی بود

 

در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما را ز منع عقل مترسان و می بیار

 

کان شحنه در ولایت ما هیچ کاره نیست

از چشم خود بپرس که ما را که می​کشد

 

جانا گناه طالع و جرم ستاره نیست

او را به چشم پاک توان دید چون هلال

 

هر دیده جای جلوه آن ماه پاره نیست

فرصت شمر طریقه رندی که این نشان

 

چون راه گنج بر همه کس آشکاره نیست

نگرفت در تو گریه حافظ به هیچ رو

 

حیران آن دلم که کم از سنگ خاره نیست

تعبیر:

در مسیر پیشرفت قرار داری ،در کارهایت لحظه ای درنگ مکن و تردید به خود راه مده.در انتخاب دوستانت دقت کن زیرا عده ای می خواهند به تو نزدیک شده و از تو سوء استفاده کنند.

تصویر رهبر انقلاب در حلب


تاریخ انتشار خبر:   ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ۲۰:۲۴ |  - کد خبر:   ۷۴۹۷۳۹
سوریه؛
تصویر رهبر انقلاب در حلب را ببینید
مسیحیان حلب، اطراف یک درخت کریسمس در محله عزیزیه جمع شده و عید کریسمس را پس از چهار سال جنگ علیه تروریست ها، در صلح و آرامش جشن گرفتند؛ آن ها از ایران، روسیه و حزب الله لبنان بخاطر این آزادی قدردانی کردند.
نمایش نظرات
نظر متنی


نام کامل:
ایمیل:
نظر شما:



ارسال
تصاویر پیشنهادی

فال حافظ

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

روز هجران و شب فرقت یار آخر شد

 

زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد

آن همه ناز و تنعم که خزان می​فرمود

 

عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل

 

نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد

صبح امید که بد معتکف پرده غیب

 

گو برون آی که کار شب تار آخر شد

آن پریشانی شب​های دراز و غم دل

 

همه در سایه گیسوی نگار آخر شد

باورم نیست ز بدعهدی ایام هنوز

 

قصه غصه که در دولت یار آخر شد

ساقیا لطف نمودی قدحت پرمی باد

 

که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد

در شمار ار چه نیاورد کسی حافظ را

 

شکر کان محنت بی​حد و شمار آخر شد

تعبیر:

زمان مرارت و غم شما به پایان رسیده است و ناگواریهای زندگی به آخر رسیده است و از این به بعد سالهای فرخنده ای پیش رو دارید.

برای مشاهده فال حافظ جدید دوباره نیت کرده سپ