دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

جاذبه های گردشگری بخش نیم بلوک قاینات

تشکر از خدمات پست بانک

در شرایطی رقابتی شدید بین سیتم  بانکی در جذب سپردهای مردمی و در شرایطی که متاسفانه کمتر سازمانی در ارایه خدمات به روستاهای کشور رغبت دارد گسترش خدمات بانکی در اقصی نقاط کشور جای بسیار تشکر و تقدیر دارد که در این راستا باعنایت به تجربه و اشنایی با سیستم بانکی چند نکته را یاداور میباشم . 

1- در شرایط کنونی خدمت به روستاییان عبادت بوده و هرجند امکان دارد بازذهی سرمایه کمتر باشد ولکن موجبات افزایش تولید و خدمت به بهترین قشر جامعه و در نتیجه برکت کار خواهد بود . 

2- خیلی از عزیزان هجرت گزیده از روستا عرق بسیار بالایی به موطن خود داشته و غالبا دارای تشکلهای ویزه در اقصی نقاط میهن داشته که دارای تمکن مالی ویزه میباشند کاری که ما برای پست بانک بسکاباد انجام دادیم مذاکره و پیگیری فراوان با همشهریان عزیز و سعی در تمکز مالی انان در پست بانک بسکاباد  که نتیجه نسبتا خوبی داد . 

3- تسهیل در اعطای تسهیلات بانکی با افزایش اختیارات شعب روستایی چرا اینکه با توجه به کوچکی محیط روستا امکان معوق بودن وامها بسیار پایین و ریسک اعتباری اندک بوده . 

4- افزایش ذستگاههای خودپرداز و دستگهای پوز . 

در پایان درخواست تشویف ویزه کارگذار ان بانک در بسکاباد  ( سرکار خانم زکیه بسکابادی ) را دارد

بیکاری اساس مشکلات جوانان

وزیر کار و رفاه اجتماع

هر 5 دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار کشور افزووی گفت: هر پنج دقیقه یک نفر به جمعیت بیکار کشور افزوده می شود و باید هر سال برای 800 هزار نفر شغل ایجاد کرد و این آماریعنی از همه ظرفیت ها و توان باید به نحو احسن استفاده کرد.

بر گذاری پنجمین جلسه ماهیانه مجمع بسکابادیهای مقیم مشهد

همزمان با اذان مغرب و عشا روز جمعه 30/5/1395 جلسه ههسهریان در محل منزل اقای حاج عباس بسکابادی ( کربلایی محمد عباس ) با حضور قریب 35 نفر تشکیل که محور عمده بحت در خصوص  

1- ایجاد اشتغال مولد حول نانوایی - کارگاه اطاقسازی کامیون - کارگاه جوراب بافی  متمرکز بود  

2- پیش بینی گسترش فیرزیکی بسکاباد موضوع مکان یابی جهت واحدهای مسکونی و صنعتی  

3 - برگذاری هرچه با شکوهتر مراسم عاشورای حسینی با انتخاب هئت امنا 

4- سازمان دهی صندوق فجر خاوران

نمونه موفق مبارزه با فساذ ذر هنگ کنک

جهان داراست. این رتبه مطلوب برای هنگ‌کنگ در حالی محقق شده است که این کشور در دهه‌های ٦٠ و ٧٠ میلادی درگیر فساد اداری زیادی بوده است

به گزارش مشرق، هنگ‌کنگ از نظر فساد اداری و اقتصادی در حال حاضر رتبه ١٢ را در میان کشورهای جهان داراست. این رتبه مطلوب برای هنگ‌کنگ در حالی محقق شده است که این کشور در دهه‌های ٦٠ و ٧٠ میلادی درگیر فساد اداری زیادی بوده است به نحوی که در ادارات دولتی کاری بدون رشوه انجام نمی‌شد و کارکنان پلیس این کشور نیز به‌طور‌علنی رشوه دریافت می‌کرده‌اند، پدیده فساد اداری به‌نحوی شیوع یافته بود که کل جامعه این وضع را به عنوان واقعیت زندگی پذیرفته بودند.

از این رو به عنوان یکی از اقدامات ضدفساد، نهادی در این کشور با عنوان «کمیسیون مستقل ضدفساد»، در سال ١٩٧٤ تاسیس شد. قبل از این تاریخ کشف و بررسی موارد فساد از وظایف پلیس به شمار می‌آمد، مستقل بودن این کمیسیون به معنی استقلال از سه قوه اجرایی، مقننه و قضایی و پاسخگویی رییس آن در مقابل فرماندار هنگ‌کنگ است.

بررسی کارکرد این کمیسیون حاکی از موفقیت‌آمیز بودن این نهاد بوده است به‌‌گونه‌‌‌‌ای که می‌توان گفت هنگ‌کنگ از فساد رایج و پذیرفته‌شده در دهه‌های گذشته دور شده و به وضعیت مطلوب امروزی خود رسیده است، به طوری که امروزه از سوی نهادهای بین‌المللی به عنوان یک نمونه موفق مبارزه با فساد معرفی می‌شود. در ادامه به بررسی ساختار و وظایف این نهاد می‌پردازیم.

آشنایی با ساختار و وظایف کمیسیون

کمیسیون مستقل مقابله با فساد با حدود ١٢٠٠ پرسنل در ساختار سازمانی ذیل به عنوان یک سازمان مستقل خدمات اجتماعی در خدمت جامعه هفت میلیون نفری هنگ‌کنگ است. ساختار سازمانی این کمیسیون متشکل از سه بخش مهم و اساسی است:

بخش اول- بخش تحقیقات

این بخش بیش از ٧٠ درصد نیروی انسانی کمیسیون را به خود اختصاص
بخش دوم- بخش پیشگیری از فساد

بخش سوم- بخش روابط اجتماعی

دیوان حافظ

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

 

تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست

واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس

 

طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست

زلف او دام است و خالش دانه آن دام و من

 

بر امید دانه​ای افتاده​ام در دام دوست

سر ز مستی برنگیرد تا به صبح روز حشر

 

هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست

بس نگویم شمه​ای از شرح شوق خود از آنک

 

دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست

گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا

 

خاک راهی کان مشرف گردد از اقدام دوست

میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق

 

ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست

حافظ اندر درد او می​سوز و بی​درمان بساز

 

زان که درمانی ندارد درد بی​آرام دوست

مهمان این هفته 25/05/ 1394اقای مهندس رضا بسکابادی ( محمد - حاج رمضان )

در شهر اصفهان به همراه غانواده که پدر از افسران هوانیروز بود متولد گردید

خبر خوش از بسکاباد

با عنایت به ضرورت ایجاد اشتغال مولد از بسکاباد خبر زسید داماد اقای علی - حسن - استاد حسین  اقای حسینی از همشهریان بیناباج قصد اسکان در بسکاباد و راه اندازی یک واحد اطاق سازی کامیون زا دازد که در این راستا یک قطعه زمین به وسعت 500 متر مربع از ورته مرحوم حاج رمضان احمدی تبار پدر محترم شهید احمد بسکابادی خریدار و در حال اماده سازی مقدمات کارهای احدات ساختمان میباشد . ما ضمن ارج نهادن به این اقدام مفید از درگاه ایزد منان ارزوی توفیق جهت این خانواده  محترم  را داریم . و اعلام امادگی جهت هرگونه همکاری را می نماییم  .

چرا مصیبت دولت

امروز 27/5/1394 با مروریی بر صفحه اول روزنامه های کشور از قول اقای وزیر اقتصاد شب مصیبت تامین منابع برای پرداخت یارانه 75 میلون ایرانی که پس از سالها انتظار به موجب طرحی برای گسترش عدالت اجتماعی حداقل دریافت سهمی هرچند اندک از خزانه دولت را چشم کشان بوده اند مانند پتکی اهنین از منت دولتمردان با احساس اینکه این پول انگار از جیب شخصی اقایان میباشد  تامین گردیده . تلخی کام دریافت 455000ریال صد چندان کرد . اقای وزیر اگر شما در تامین منابع مالی طرح که چندین برابر ان از جیب مردم درامد داشته اید شب را مصیبت دیده اید بسیار از خانواده های ما در اقصی نقاط کشور به جهت مسایل معیشتی شب را گزسنه سر بز بالین میگد ارند . بسیاری از پدران  خجانت زده از تامین حداقل نیاز عزیزانشان چشم به همین حداقل را داردند . بسی از خانواده ها که کارت یارانه انان ضمانت خرید خانواده انان در بقالی و سوپر محل زندگانی انان است  . بسی از خانواده ها کارت یارانه انان اعتبار دریافت وام انان شده است . سئوال اینجانب اینست . 

 1 -اقای وزیر  تفاوت درامد دولت از محل گران شدن فقط حاملهای انرزی از زمانی که شما سکاندار اقتصاد کشور شده اید چقدر بوده  .  

2- اقای وزیز مقایسه حقوق پرداختی به کارمندان ذولت با یارانه 75 میلیون نفر ذاشته اید  . 

3- تفاوت بودحه 5 کلان شهر تهران - مشهد - اصفهان - تبریز - اهواز با پرداخت یارانه 75 میلیون نفر چقدر است

من و بسکاباد

با عنایت به تجربیات چندین ساله اینجانب حسین بسکابادی ( ارزومندان ) در رابطه مستقیم با بسکاباد و مشارکت جدی در اجرای چندین پروزه عمرانی و شرکت در جلسات همشهذیان قاین - کناباد - مشهد . اجرای چندین همایش و از همه مهمتر دلواپسی و دلنگرانی برای اینده بسکاباد و همشهریان عزیز گوشهای از ارزوها و انچه که میدانم با تعاون و وافق و همدلی میتواند ما را در عمل به اینده بسکاباد و خروج از حالت اضطزاب و دلنگرانی برای اینده بسکاباد که در خطر خالی از سکنه شدن میباشد امیدوار و توامند سازد را یاد اور میباشم . 

1- مهمترین محور ایجاد همبستگی و همدلی و اتفاق نظر تمامی همشهریان در اقصی نقاط کشور که میتوان از برگذاری همایشهای سالیانه . استفاده از مراسم مذهبی به خصوص ایام عاشور و تاسوعای حسینی - مراسم برات در نیمه شعبان و... . که تعدادی بسیاری از همشهریان گرد هم امده به نحو مطلوب استفاده نموده و در این مراسم با گفتمان سازنده مراتب ضعف و قوت و بررسی نیازها و برون رفت از مشکلات با تکیه بر امکانات و موقعیتهای اجتماعی همشهریان خیلی از مشکلات بسکاباد را مرتفع تموذ .  

2- تقویت وارتباط عملی تشکلهای همشهریان در سراسر کشور -  اکتر بسکابادیها با توجه به عرقی که به موطن و همشهریان خود دارند در هرجا که ساکن بوده  به نحوی از انحا جلساتی دارند که میتوان از جلسه قرائت قران بسکابادیهای مقیم گناباد . مقیم قاینات . مجمع  بسکابادیهای مقیم مشهد و ..... نام برد اگر تشکلی واحد بتواند این نیروهای پراکنده را منسجم و همراه بسکاباد بنمایید چون جویبارهای اندک به هم پیوسته که تشکیل رودی پر توان در جهت ایاری مزارع تشنه و تولید میوهای بسیار را خواهد داشت عمل انتظار خواهد داشت . 

3- اصلاح عملی نظام کشاورزی - بسکاباد الحمدا... تحصیلکردگان بسیار در بخش کشاورزی دارد و کور سویی که از کشاورزی مانذه است را میتوان با  استفاده از دانش نوین و روشهای اصولی به بهره برداری بسیار بهتر رسانید پیشنهاد مشخص اینجانب یکپارج سازی کلیه اراضی پراکنده در محل کشمان بالا و هدایت تمامنابع ابی موجود با استفاده از سیتمهای نوین ابیاری در محل مزرعه اماده شده و سپس تحت مدیریت واحد سهمیه هریک از مالکین مطابق مالکیتشان از منابع اب و خاک واگذار گردد . 

4- ایجاد انجمن خیریه بسکاباد -هر اقدام عملی در جهت کارهای عمرانی - مذ هبی - فرهنگی - کمکهای حمایتی و خیرخواهانه نیاز مند تشکلی هد فمند.

5- احداث واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در بسکاباد