دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یافت

تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یافت

تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان یافت

محدودیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بلامانع شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، از ساعت 3:30 بامداد روز یکشنبه 27 مهرماه سال 99 محدودیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت بلامانع شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دقایق اولیه بامداد یکشنبه 27 مهر ماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: لغو محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت مسافرتی به گونه‌ای طراحی شده است که خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس‌گیر و با پیش‌بینی‌ دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بنابر اعلام وزارت امور خارجه، همین روش برای پایان محدودیت‌های موشکی در سال 1402 (2023) و نیز پایان کامل پرونده هسته‌ای در شورای امنیت در سال 1404 (2025) هم پیش‌بینی شده است. بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفا براساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

کرونا جان دکتر سرشناس ایرانی را گرفت + عکس

کرونا جان دکتر سرشناس ایرانی را گرفت + عکس

کدخبر: 616676
13344

حوادث رکنا : دکتر محمد فقیهی ، رییس سابق بیمارستان طرفه در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش رکنا ، کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن است؛ ازجمله اقشار زحمتکش کادر درمانی این روزها قربانی ویروس کرونا می شوند.

دکتر محمد فقیهی ، رییس سابق بیمارستان طرفه و عضو هیات علمی دانشگاه در اثر ابتلا به کروناویروس از دنیا رفت. زحمات ارزنده ایشان در دوران سخت شیوع کرونا از یادها نخواهد رفت. یادش همواره سبز باد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آگهی مرگ دکتر فقیهی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

برنده مدال طلای مقابله جهانی با کرونا

عوامل تعیین‌کننده در موفقیت یا شکست مواجهه با کووید-۱۹

برنده مدال طلای مقابله جهانی با کرونا

اقتصادنیوز : فرید زکریا ستون‌نویس واشنگتن‌پست در مطلبی به عوامل موفقیت کشورها در کنترل شیوع کرونا پرداخته است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ فرید زکریا، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و مجری برنامه PSG در شبکه خبری CNN در مطلبی با عنوان «چه عواملی باعث تفکیک کشورهای موفق در کنترل شیوع کرونا می‌شود؟ شکست.» می‌نویسد:

چه چیزی توضیح دهنده این است که چرا برخی کشورها به خوبی از بیماری همه گیر covid-19 استفاده کرده اند و برخی دیگر عملکرد ضعیفی داشته اند؟ این یک سوال پیچیده است ، اما اگر به مکانی نگاه کنیم که مسلماً بیشترین موفقیت را داشته است، پاسخ عدم موفقیت است.

تایوان؛ برنده مدال طلای مقابله جهانی با کرونا

نبرد جهانی علیه ویروس کرونا

تایوان مدال طلای استراتژی مقابله با ویروس کرونا را دریافت می کند. تایوان ارتباط نزدیک با سرزمین چین دارد، جایی که منشاء این پاندمی بوده است و تقریباً سالانه 3 میلیون بازدید کننده از چین را پذیراست. تایوان یک سرزمین پرجمعیت است و تایپه، پایتخت آن دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی شلوغ است. و با این حال، با نزدیک به 24 میلیون نفر جمعیت، تایوان فقط هفت کشته داشته است. در حالی که ایالت نیویورک با جمعیت کمتر نزدیک به ۳۳ هزار تلفات برجای گذاشته است.

به نظر می رسد بزرگترین سرمایه تایوان در این امر، پاسخ نافرجام این کشور به پاندمی سارس  در سال ۲۰۰۳ بود که درس‌های مهم فراوانی را به دولتمردان و مردم عادی آموخت. سارس یک ویروس تنفسی است که به رغم سرعت شیوع کمتر نسبت به کووید-۱۹ کشنده‌تر بود. سارس هم مانند کروناویروس جدید از چین منشاء گرفت، جایی که مقامات پاسخ اولیه را نادیده گرفتند و اطلاعات را از جهان خارج پنهان کردند.

در نتیجه تایوانی‌ها بدون آمادگی کافی گرفتار ویروس سارس شده و در روند مقابله با آن چندین اشتباه مرتکب شدند. پس از آن ، آنها کاملاً مراحل آمادگی مقابله با پاندمی خود را اصلاح کردند. آنها اطمینان یافتند که دسترسی به تجهیزات کافی دارند و برای پاسخ فوری، هوشمندانه و با شدت برنامه‌ریزی کردند.

نبرد جهانی علیه ویروس کرونا

بسیاری از کشورهای آسیا و اقیانوسیه از جمله کره‌جنوبی، ویتنام، سنگاپور، نیوزیلند و استرالیا در برابر کووید-۱۹ عملکرد موفقی داشته‌اند. همه این کشورها پیش‌تر مورد حمله سارس قرار گرفته یا شاهد آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن بوده‌اند و از این تجربه‌ها بخوبی آموخته‌اند. تنها کشور خارج از آسیااقیانوسیه که با شیوع سارس مواجه شد کانادا بود که آن هم پس از سال ۲۰۰۳ رویه‌های خود را تغییر داد و اقدامات احتیاطی لازم را در پیش گرفت.

حتی چین مقادیر زیادی از پاسخ فاجعه بار SARS خود آموخت ، و ، علیرغم تلو تلو خوردن زودهنگام این بار ، پکن موفق شده است covid-19 را به طور کامل خرد کند به طوری که این بیماری عملا از کشوری که آغاز شده بود ناپدید شد. SARS موفقیت هر کشوری را که به خوبی با covid-19 برخورد کرده است توضیح نمی دهد ، اما جنبه مهمی از داستان را نشان می دهد.

تافته‌های جدابافته

از طرف دیگر، کشورهایی را در نظر بگیرید که مواجهه بدی با شیوع کرونا داشته‌اند. مارتا لینکلن، انسان شناس، در مجله نیچر مقاله‌ای نوشت که به نکته حائز اهمیتی اشاره داشت؛ اینکه چند کشور هستند که در این حوزه‌ها به نوعی خود را استثنایی و تافته جدابافته می‌پندارند.

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده، انگلیس، برزیل و شیلی همه دارای روایت‌های ملی این‌چنینی با نفوذ گسترده در بستر جامعه هستند و بر اساس این روایات خود را متمایز و برتر از دیگر جوامع و ملت‌ها می‌دانند.

ایالات متحده به این نگرش مشهور است، انگیزه و خواست انگلیسی‌ها برای رأی به برگزیت و  خروج از اتحادیه اروپا برخاسته از چنین رویکردی بود، برزیل خود را خوشبخت می‌داند زیرا «خدا برزیلی است» و شیلی از اینکه سوپراستار اقتصادی منطقه نام دارد، خشنود است.

این حس خاص بودن باعث می‌شود که یک کشور هنگام مواجهه با یک چالش -برای جستجوی بهترین روش‌ها- نگرش استاندارد و رایج را اتخاذ نکند. بیل گیتس اخیراً نوشت که وی فرآیند حل مسئله را همواره با ۲ سوال اساسی آغاز می‌کند؛ «چه کسی به خوبی با این مشکل برخورد کرده است؟ و چه چیزی می‌توانیم از آنها یاد بگیریم؟». مالک مایکروسافت پیشنهاد می کند که همین فلسفه در مواجهه با شیوع کرونا بکار گرفته شود.

بیل گیتس

و با این وجود ایالات متحده به طور چشمگیری نسبت به رویکرد و چگونگی مواجهه سایر کشورها به چالش‌های مشابه بی‌علاقه است. ده‌ها کشور پیشرفته دارای سیستم‌های بهداشتی هستند که خدمات بهتر و بازدهی بیشتری را با نیمی از هزینه‌های آمریکا ارائه می‌دهند. نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در بیشتر آن‌ها کسری از میزان تلفات در آمریکا است. بسیاری از کشورهای فقیرتر زیرساخت‌های بهتری دارند که با هزینه بسیار کمتری آن‌ها را ایجاد کرده‌اند. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که پول بر انتخابات آنها مسلط نیست. اما نه تنها ما آمریکایی‌ها از آنها یاد نمی‌گیریم، بلکه به سختی به خود زحمت می‌دهیم که نگاهی به تجربه آن‌ها بیاندازیم.

جرمی کنیندیک در مقاله‌ای برای نشریه فارن افرز استدلال می‌کند که "استثناگرایی آمریکایی -یعنی این رویکرد که ایالات متحده در میان ملت‌ها منحصر به فرد است و راه آمریکایی همواره بهترین راه است- چشم رهبران این کشور (و بسیاری از شهروندان آن) را نسبت به درس‌آموزی بالقوه از تجربه دیگر کشورها در زمینه نجات از چالش‌های حیاتی، کور کرده است."

وی به نقل از مورخ برجسته آمریکایی اریک فونر، که یک بار توضیح داد که «استثناگرایی آمریکا به "غرور واهی و ذهن بسته" و جهل در مورد بقیه جهان تبدیل می‌شود. از آنجا که ایالات متحده بسیار استثنایی است، یادگیری در مورد جوامع دیگر هیچ معنایی ندارد.»

کنیندیک نتیجه‌گیری می‌‌کند: "این ذهنیت آمریکایی در حال حاضر هزینه زندگی آمریکایی‌ها را فراهم می‌کند." از این می‌ترسم که حق با او باشد.

چرا دولت‌ها در مورد کرونا اشتباه می‌کنند

به نوشته نشریه هفتگی اکونومیست، تصمیم بین دوراهی نان و جان بسیاری از کشور‌ها را با مشکل روبرو کرده است. دولت‌ها در سراسر جهان  میل به فرار از یک معامله بین تعطیلی برای زنده نگه داشتن مردم و یا باز ماندن برای ادامه زندگی اجتماعی و اقتصادی است.

درس‌هایی از اسکاندیناوی تا آسیا-اقیانوسیه

بسیاری روش سوئدی را جهت تعطیل نکردن اقتصاد خود تحسین می‌کنند. اما نرخ مرگ و میر سوئد 58.1 در هر 100 هزار نفر است و در فصل دوم  تولید ناخالص داخلی این کشور 8.3 درصد سقوط کرده است که از هر دو نظر نسبت به دانمارک، فنلاند و نروژ بدتر است.

بسیاری دیگر نیز نیوزیلند را ستایش می‌کنند که برای نجات جان مردم فوراً کشور را تعطیل کرد. در نیوزیلند نرخ فوت به ازای  هر 100 هزار نفر زیر یک نفر بوده اما در فصل دوم اقتصادی، تولید ناخالص ملی آن  12.2 درصد کاهش یافته است.

در مقابل، سیاست‌های تایوان نسبت به نیوزیلند بازتر بود اما هم تعداد تلفات کمتری داشته و هم رشد تولید داخلی آن کمتر از یک و نیم درصد منقبض شده است زیرا تمرکز بر شناسایی کانون شیوع و ابتلا بود.

 
این مطلب برایم مفید است
86

مالک «آساک دوچرخ» بازداشت شد

کد خبر 1129822
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
آساک دوچرخ - کراپ‌شده

در پی شکایت‌های مختلف و بررسی موارد مطروحه نسبت به تخلفات مالک «آساک دوچرخ» و ایراد در نحوه واگذاری بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه، مالک این مجتمع صنعتی بازداشت شد.

به گزارش مشرق، مجتمع صنعتی دوچرخه‌سازی قوچان تحت عنوان «آساک دوچرخ» از سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار شده بود اما پس‌از این واگذاری، مشکلات زیادی نظیر کاهش در تولید، بدهی‌های مختلف بانکی، تعطیلی‌های موقت و بیکاری کارگران این واحد صنعتی را به وجود آمد.

«آساک دوچرخ» بزرگ‌ترین کارخانه تولید دوچرخه در خاورمیانه به شمار می‌رفت که بهترین و مدرن‌ترین دوچرخه‌ها را برای مصارف داخل و خارجی تولید می‌کرد اما عملکرد مدیریت این واحد صنعتی به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحب‌نظران باعث رکود آن شد.

مسؤولین تلاش‌های فراوانی برای این واحد صنعتی انجام دادند تا این کارخانه بزرگ به سرنوشت کارخانه‌های دیگری همچون هپکو دچار نشود و در حال حاضر این کارخانه با مدیریت موقت دستگاه قضایی مشغول به تولید حداقل محصول است.

چندی پیش نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی که پیش‌از این نیز در سمت دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان پیگیر مشکلات این مجتمع صنعتی و کارگران آن بود، خبر از ارسال سه شکایت ویژه به دستگاه قضایی، دیوان محاسبات کشور و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در زمینه نحوه واگذاری کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان به بخش خصوصی داد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که قوچان دارای داشته‌های خوبی بوده اما در بحث صنعتی اوضاع بحرانی است، گفت:کارخانه دوچرخه‌سازی می‌تواند اوضاع‌واحوال این شهرستان را سروسامان بدهد.

علی آذری با یادآوری این مطلب که طی بررسی سوابق کاری مالک کارخانه «آساک دوچرخ» مشخص شد سبک‌کاری این فرد به‌گونه‌ای بوده که بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی را به ورشکستگی می‌کشاند، افزود: حداقل ۴ کارخانه مهم همچون کشت و صنعت ۵۱، گروه تولیدی جاده ابریشم اطلس مشهد و گروه تولیدی لاستیک تایر خراسان توسط این فرد محو شده است.

وی با تأکید بر اینکه این سؤال مطرح بوده که چرا با این سابقه برخی از مسؤولین به دنبال حمایت از این فرد بوده‌اند، بیان کرد: شکایتی در اوایل خردادماه سال جاری به دیوان محاسبات کشور در زمینه نحوه واگذاری این کارخانه ارسال شد که جلسه‌ای نیز با قضات دیوان در مشهد برگزار و آن‌ها نیز نسبت به مستندات قانع شدند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این کارخانه با حداقل قیمت‌ها یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان واگذار شده و حتی بعداً هم گفته شد این هزینه هم برای واگذاری پرداخت‌ نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر مستندات قوی و محکمی به‌دست‌آمده و فعلاً مالک این واحد صنعتی بازداشت‌ شده است و تحقیقات ادامه دارد.

آذری با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مالکیت این مجتمع صنعتی متعلق به این فرد بوده و ۲ درصد آن یعنی حدود ۸ یا ۴ هزار نفر در اختیار مردم است، گفت: متأسفانه در طول فعالیت این شخص در کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان نیز این فرد برخی از سهامداران را با تطمیع یا تهدید مجبور به واگذاری سهام می‌کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که تمام اقدامات مالک این کارخانه مصداق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور است، اظهار کرد: در شکایت‌های مطرح‌شده به موضوعاتی نظیر قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی، قانون ممنوعیت اخذ پورسانت در معاملات خارجی و مقررات جزایی قانون دیوان محاسبات کشور نیز اشاره‌شده است.

وی بابیان اینکه یک قسمت از تخلفات این فرد مشمول قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس بوده، بیان کرد: مالک این کارخانه در بحث واردات نیز نشان‌هایی را تغییر داده که مشمول قانون مجازات مرتکبین قاچاق کالا می‌شود.

منبع: فارس

درگیری نظامیان صهیونیست با یکدیگر ۲۱ زخمی برجا گذاشت

درگیری نظامیان صهیونیست با یکدیگر ۲۱ زخمی برجا گذاشت

رسانه های صهیونیست از زخمی شدن ۲۱ نفر در درگیری و نزاع دسته جمعی بین نظامیان در یکی از پایگاه های نظامی این رژیم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های صهیونیست از زخمی شدن ۲۱ نفر در پی درگیری بین نظامیان این رژیم خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که در درگیری دسته‌جمعی نظامیان صهیونیست در پادگان آموزشی «هار کرین» بین تیپ جفعاتی و هنگ شناسایی، ۲۱ نفر زخمی شدند.

در پی این درگیری که یکی از نظامیان دست به سلاح هم برده است، شماری از نظامیان صهیونیست به بیمارستان منتقل شدند.

منابع صهیونیست علت این درگیری شدید را که درپی آن هفت نظامی به بیمارستان منتقل شدند، اختلاف درباره خط در ورودی اتاق غذاخوری اعلام کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تحقیقات برای کشف علت این درگیری و نزاع دسته جمعی خبر داد.

کد خبر 5045877

اتفاق مهمی که پس از ۳۷ سال در قلب تهران رخ داد

سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد
تاریخ انتشار :
شماره خبر: ۳۷۰۰۳۴۵

هدف بخش «سایت‌خوان دنیای اقتصاد» گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

اتفاق مهمی که پس از ۳۷ سال در قلب تهران رخ داد

باشگاه خبرنگاران جوان : همزمان با فرارسیدن هفته پست درب قدیمی موزه ارتباطات پس از ۳۷ سال بازگشایی شد.

این مراسم با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست، حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزیر گردشگری، احمد محیط طباطبایی رئیس انجمن موزه‌های ایران و علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

از این پس بازدید کنندگان می‌توانند برای حضور در موزه پست و ارتباطات از سردر باغ ملی (در قدیمی) واقع در خیابان امام خمینی (ره) وارد شوند.

این مطلب برایم مفید است
55 نفر این پست را پسندیده اند

حرکت زیبای ۳ جوان تهرانی در بهشت زهرا+عکس

حه نخستگوناگون

کد خبر: 73720
ف
حرکت زیبای ۳ جوان تهرانی در بهشت زهرا+عکس
3 جوان تهرانی به صورت داوطلبانه در غسالخانه جنازه های کرونایی را غسل می دهند.

به گزارش ثریا این سه جوان روحانی اهل گلستان و نسیم شهر هستند، آنها داوطلبانه مدتهاست در غسلخانه بهشت زهرا اموات تلف شده بر اثر کرونا را غسل و راهی منزل آخر می‌کنند.

آنها برای این کار رو در رو با ویروس مرگبار کرونا می ایستند و با چند دستکش و ابزاری عادی خود را ایزوله می کنند تا یکی از سخت ترین کارهای دنیا را انجام دهند

امام جمعه خضری دشت بیاض با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد

امام جمعه خضری دشت بیاض با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد

حجت الاسلام مدنی، امام جمعه خضری دشت بیاض با آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ،آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با بیان اینکه کیفیت کار عالمان دین کارساز و مهم است، گفت: امام خمینی(ره) یک نفر بودند، اما مشاهده کردیم که توانستند دنیا را متحول کنند.

 

همچنین حجت الاسلام مدنی، امام جمعه خضری در ابتدای این دیدار با بیان اینکه حوزه علمیه امام محمدباقر(علیه السلام) خضری در حال حاضر ۱۰۰ طلبه دارد، گفت: به برکت حوزه علمیه امروز در مدارس و روستاهای شهر خضری نماز جماعت اقامه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شرایط برای احداث حوزه علمیه خواهران هم در خضری فراهم شده است، گفت: زمین مورد نیاز برای این حوزه تامین شده و خیرین هم برای ساخت بنا پای کار آمدند.

 

امام جمعه خضری با اشاره به اینکه ما همچنین در شهر نیمبلوک برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کارهای خودجوش تمیز فرهنگی و اقتصادی اقدامات خوبی انجام دادیم، گفت: در این زمینه انجمن «همیاران نیمبلوک» با هدف ایجاد اشتغال و فعالیت های فرهنگی در بخش نیمبلوک در حال تشکیل است.

[مسیر دسترسی] فال حافظ > فال شما

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد

 

قضای آسمان است این و دیگرگون نخواهد شد

رقیب آزارها فرمود و جای آشتی نگذاشت

 

مگر آه سحرخیزان سوی گردون نخواهد شد

مرا روز ازل کاری بجز رندی نفرمودند

 

هر آن قسمت که آن جا رفت از آن افزون نخواهد شد

خدا را محتسب ما را به فریاد دف و نی بخش

 

که ساز شرع از این افسانه بی​قانون نخواهد شد

مجال من همین باشد که پنهان عشق او ورزم

 

کنار و بوس و آغوشش چه گویم چون نخواهد شد

شراب لعل و جای امن و یار مهربان ساقی

 

دلا کی به شود کارت اگر اکنون نخواهد شد

مشوی ای دیده نقش غم ز لوح سینه حافظ

 

که زخم تیغ دلدار است و رنگ خون نخواهد شد

تعبیر:

شما عاشق زیبائیها هستید و این در وجود شماست.به خاطر اخلاق خوبی که دارید از لحظات زندگی به نحو احسن لذت می برید ،فقط مواظب باشید که به راه باطل کشیده نشوی.

برای مشاهده فال حافظ جدید دوباره نیت کرده سپس روی دکمه زیر کلیک کنید.