دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

فال حافظ

متن شعر:

تعبیر فال حافط شما در پایین صفحه نوشته شده است.

سرو چمان من چرا میل چمن نمی​کند

 

همدم گل نمی​شود یاد سمن نمی​کند

دی گله​ای ز طره​اش کردم و از سر فسوس

 

گفت که این سیاه کج گوش به من نمی​کند

تا دل هرزه گرد من رفت به چین زلف او

 

زان سفر دراز خود عزم وطن نمی​کند

پیش کمان ابرویش لابه همی​کنم ولی

 

گوش کشیده است از آن گوش به من نمی​کند

با همه عطف دامنت آیدم از صبا عجب

 

کز گذر تو خاک را مشک ختن نمی​کند

چون ز نسیم می​شود زلف بنفشه پرشکن

 

وه که دلم چه یاد از آن عهدشکن نمی​کند

دل به امید روی او همدم جان نمی​شود

 

جان به هوای کوی او خدمت تن نمی​کند

ساقی سیم ساق من گر همه درد می​دهد

 

کیست که تن چو جام می جمله دهن نمی​کند

دستخوش جفا مکن آب رخم که فیض ابر

 

بی مدد سرشک من در عدن نمی​کند

کشته غمزه تو شد حافظ ناشنیده پند

 

تیغ سزاست هر که را درد سخن نمی​کند

تعبیر:

تصمیم به کاری گرفته ای درانجامش شک نکن و دل به خدا بسپار ،برای کاری که می خواهی بکنی همت داشته باش و اگر ناامید شوی موفق نخواهی بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.