دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دکتر محمد حسین بسکابادی در جمع دانشمندان برتر جهان


سه تن دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوستند و تعداد دانشمندان یک درصد جهان این دانشگاه به شش نفر رسید.

به گزارش وب دا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: فهرست اسامی دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور مربوط به ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در نظام رتبه‌بندی ESI-Essential Science Indicators اعلام شد و دکتر محمد حسن بسکابادی، دکتر محمد رمضانی و دکتر خلیل آبنوس به جمع دانشمندان یک درصد جهان پیوستند.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: ESI گرایشهای مختلف علوم را به ۲۲ شاخه اصلی (از جمله فیزیک، شیمی، میکروب شناسی، ریاضی، پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و غیره) تقسیم می نماید و هر دو ماه یک بار افراد و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس میزان ارجاع به مقالات چاپ شده آنها در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته رتبه بندی می کند و اسامی یک درصد برتر هر گروه را اعلام می نماید.

در نتایج اخیر این نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی مشهد که در گروه ۱درصد  دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته‌اند به شش نفر افزایش یافتند.

پیش از این نیز دکتر حسین حسین زاده، دکتر مهرداد ایرانشاهی و دکتر امیر حسین صاحبکار از اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفتند.

تولید ۲۲۷ مقاله حاصل تلاش دکتر محمد رمضانی

دکتر محمد رمضانی استاد ممتاز دانشگاه و مدیرگروه بیوتکنولوژی داروئی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر بورد بیوتکنولوژی داروئی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در زمینه های دارورسانی و ژن رسانی هدفمند، پروتئومیکس و بیوسنسورها تا کنون بالغ بر ۲۲۷ مقاله در مجلات معتبر پژوهشی به چاپ رسانده است.

بر اساس بررسی های انجام شده در پنج سال گذشته  بیش از ۳۰۸۶  ارجاع به مقالات دکتر محمد رمضانی داده شده است و ضریب H-index  وی ۲۷ می باشد.

انجام موفقیت آمیز بیش از یکصد طرح پژوهشی و سرپرستی پایان نامه بیش از ۵۰ دانشجوی دکتری تخصصی در رشته های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، شیمی آلی و نانوبیوتکنولوژی و کسب رتبه دوم در جشنواره رازی سال ۱۳۸۸ از دیگر موفقیت های دکتر رمضانی به شمار می رود.

تولید ۲۱۹مقاله حاصل تلاش دکتر محمد حسین بسکابادی

دکتر محمد حسین بسکابادی استاد گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که تا کنون ۲۰۹ مقاله انگلیسی زبان و ۱۰ مقاله فارسی زبان را در مجلات معتبر بین االمللی به چاپ رسانده است.

دکتر بسکابادی تحقیقاتش را در زمینه آسم،بیماری های انسدادی مزمن ریه،فارماکولوژی بیماری های تنفسی،بیماری های تنفسی شغلی و اثر آلاینده های محیطی و مواد سمی بر سیستم تنفسی (جانبازان شیمیائی)،دخانیات،تست های عملکرد ریه،گیاهان داروئی به اجرا رسانده است و بیش از ۹۰ طرح پژوهشی را نیز به اتمام رسانده است.

راهنمایی ۹۰ پایان نامه دانشجویان در دکتری دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از دیگر فعالیت های پژوهشی دکتر محمد حسین بسکابادی به شمار می رود.

تولید ۲۰۱مقاله حاصل تلاش دکتر خلیل آبنوس

دکتر خلیل آبنوس استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است  که تا کنون ۲۰۱مقاله انگلیسی و فارسی زبان را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسانده است.

دکتر آبنوس تحقیقاتش را در زمینه های طراحی و جداسازی آپتامر،انتقال هدفمند دارو و ژن با استفاده از نانوحاملهای هدفمند شده با اپتامر،طراحی و ساخت آپتاسنسورها و بررسی مکانیسم  اثر سموم به اجرا رسانده است و میزان H- Index وی نیز ۲۳ است.

تا کنون ۱۳۱ طرح تحقیقاتی را دکتر آبنوس به اتمام رسانده است و ۹۴ طرح تحقیقاتی دیگر را به عنوان مجری و با همکاری با دیگر پژوهشگران در حال اجرا دارد.

همچنین انتشار ۲۷۴ مقاله در پایگاههای ملی و بین المللی و چاپ ۱۹ عنوان کتاب در زمینه گیاهان دارویی، داروشناسی اعصاب به ویژه زعفران و سیاه دانه از جمله اقدامات علمی و پژوهشی دکتر حسین حسین زاده به شمار می رود.

دکتر ایرانشاهی نیز با انتشار تعداد ۱۰۵ مقاله در طی ده سال گذشته و میزان ارجاع کلی ۸۸۲ و ارجاع متوسط ۸.۴ به ازای هر مقاله در فهرست یک درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفته است.

دکتر ایرانشاهی تاکنون موفق به چاپ نزدیک به ۱۳۵ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی شده است و کسب جوایز مختلف پژوهشی شامل رتبه سوم پانزدهمین جشنواره رازی سال ۱۳۸۸، محقق جوان برگزیده ازسوی وزارت بهداشت و جوایز مختلف پژوهشی در هفته پژوهش از دیگر دستاوردهای این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می رود.

دکتر امیر حسین صاحبکار  استادیار و عضو هیات علمی گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله در پایگاه های معتبر علمی بین المللی منتشر نموده است ،بیشتر مقالات انجام شده در زمینه بیماری های قلبی و عروقی، آتروسکلروز و چربی خون و درمان های نوین دارویی بوده و در بخش های سلولی،مولکولی و حیوانی مورد بررسی قرار گرفته است.

کسب عنوان برگزیده در جشنواره رازی،محقق جوان برگزیده سازمان اسلامی،آموزشی، علمی و فرهنگی ISESCO، انتخاب نماینده کشور ایران (National Lead Investigator) در "کمیته هیپرکلسترولمی فامیلی" انجمن آتروسکلروز اروپا ،محقق جوان تقدیر شده توسط انجمن جهانی قلب، محقق برگزیده بنیاد ملی نخبگان، رتبه اول کشوری اساتید در جشنواره پژوهش های قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و دریافت فلوشیپ فوق دکترای بیماری های کاردیومتابولیک از دانشگاه استرالیای غربی از دیگر عناوین علمی کسب شده وی به شمار می رود.

باتشکر از حسن توجه شما به پایگاه خبری وبدا، خواهشمند است نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در مورد متن منتشر شده ارسال فرمایید. 
پیام های ارسالی پس از بررسی منتشرخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.