دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

دیدار دیار بسکاباد

ارگان رسمی انجمن خیریه بسکاباد

مهندس حسین بسکابادی دبیر انجمن همیاران نیم بلوک گزارش میدهد

نشستی دو ساعته با دیداری دوستانه برای آشنایی اعضای شورای اسلامی روستای کرقند و انجمن همیاران  منطقه نیمبلوک برگزار گردید. در این نشست اهداف تشکیل انجمن بعنوان رابط بین مردم و مسؤولین و اهرم همگرایی بین مردم منطقه نیمبلوک یاداوری شد. همچنین:
_ روستای کرقند با قابلیت جاذبه توریستی بسیار خوب تا حدی که به ماسوله خراسان جنوبی معروف شده و در مقایسه با برخی جاذبهای توریستی کشورهای خارجی از جذابیت بهتری برخوردار است.

_ تاکید انجمن بر احداث شهرداری در کرقند

_  دارای پتانسیل خوب نیروی انسانی با تراکم جمعیت بالغ بر 3300 نفر در روستا و  حدود 7000 نفر در دهستان کرقند می باشد.

_ دارای روابط بسیار عالی عاطفی و اداری تا حدی که شهر خضری دشت بیاض را وطن دوم خود می دانند.

_ کرقند روستایی مهاجر پذیر است.

_ کرقند در موقعیت تردد ترانزیتی ماشین های سنگین منطقه به بندر عباس است.

_دارای امکانات اورژانس در کنار موقعیت ترانزیتی است. ( اهدا کننده ساختمان اورژانس آقای عبداللهی)

_  تمایل به ارتقا از بخش نیمبلوک به شهرستان است.

_ سر ریز اقتصادی به شهرستان سرایان دارد امید است به سمت نیمبلوک بیشتر شود.

_ علت ماندگاری روستائیان انتقال آب آشامیدنی از علی آباد نیمبلوک که کمک فراوانی برای جلوگیری از مهاجرت کرده است.

_ توسعه پایدار با توجه مسوؤلین میسر است. بویژه عنایت بیشتر نماینده مردم قائنات ضروری است.
.

_  درخواست غرفه عرضه صنایع دستی از بازارچه ورودی شهر خضری دشت بیاض توسط اعضای شورا اسلامی این روستا.

_ عضویت دوتن از موسسین همیاران منطقه نیمبلوک از کرقند.
 
_ و نهایتا بازدید انجمن از روستای زیبای کرقند.
@nimblook[Forwarded from صالحی]
بخشدار نیمبلوک در جلسه هم اندیشی و هماهنگی احداث جاده بین الحرمین:
راههای ارتباطی مناسب یکی از مهمترین شاخص های پیشرفت و توسعه یافتگی منطقه و شریان های حیاتی برای رونق و شکوفایی است.
به گزارش روابط عمومی بخشداری نیمبلوک؛ صبح چهارشنبه 96/10/6 بخشدار نیمبلوک به اتفاق رئیس اداره میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات، شورای اسلامی و شهردار خضری دشت بیاض و رئیس شورای اسلامی بخش نیمبلوک در جلسه هم اندیشی و هماهنگی احداث جاده بین الحرمین( از حرم امامزاده عبدالله (ع) کارشک تا حرم امامزاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک ) که در محل بخشداری کاخک شهرستان گناباد برگزار گردید شرکت نمود.
در ابتدای این جلسه و پس از خیرمقدم و ارائه گزارش بخشدار محترم کاخک، مهندس گلچین بخشدار نیمبلوک با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) برگزاری جلسه هم اندیشی را فرصتی برای ایجاد همدلی، هم افزایی و همفکری به منظور رونق و رشدوتوسعه در منطقه دانست و بیان نمود که یکی از مهمترین شاخص های پیشرفت و توسعه یافتگی در هر منطقه وجود شبکه حمل و نقل و راههای ارتباطی مناسب به منظور دسترسی آسان می باشد و راههای ارتباطی بعنوان شریان های حیاتی نقش موثری در رونق و شکوفایی اقتصادی است و باید تلاش شود از همه ظرفیت ها و توانمندیها در جهت بهسازی، بازگشایی و مرمت مسیرهای ارتباطی بویژه مسیر حرم تا حرم که بدلیل استعدادها، پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری و مذهبی از اهمیت ویژه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال برخوردار است اقدام لازم انجام شود.
بخشدار نیمبلوک وجود مناطق ییلاقی و کوهستانی بکر و سرسبز و همچنین قرار گرفتن در حاشیه سیاه کوه بعنوان بام استان خراسان جنوبی و مناظر چشم نواز و آثار تاریخی متنوع را از شاخص های ممتاز این مسیر دانست که همواره مورد توجه گردشگران از دیرباز تاکنون بوده است و با اتصال به مسیر کاخک به روستای بیناباج، اتصال روستاهای هدف گردشگری نظیر کارشک و بیناباج و ثغوری با شهر نمونه گردشگری کاخک خواهد شد که بدلیل مشترکات فرهنگی و مذهبی منطقه بعنوان یک مسیر استراتژیک و مهم مورد توجه واقع خواهد شد.
نماینده عالی دولت در بخش نیمبلوک در ادامه سخنان خود بمنظور شروع پیگیریها و اقدامات اولیه خواستار شناسایی مالکین و حتی الامکان تملک اراضی توسط شورای اسلامی بمنظور تسهیل در روند کار گردید و مقرر شد تا هماهنگی های لازم برای برگزاری جلسات بعدی با حضور فرمانداران محترم شهرستانهای قاین و گناباد در ادامه انجام شود.
لازم به ذکر است که در ادامه جلسه و پس از ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات طرفین، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار کاخک و همچنین رئیس شورای اسلامی بخش کاخک و سایر اعضای حاضر در جلسه مقرر شد جلسه بعدی بمنظور پیگیری مصوبات و هماهنگی های صورت گرفته در محل بخشداری نیمبلوک برگزار و تا زمان برگزاری جلسه بعدی پیگیریهای لازم بمنظور تسریع در این اقدام صورت گیرد.
زیارت بارگاه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک و شرکت در نماز جماعت امامزاده از دیگر برنامه ها بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.